Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 apr 2024 18:33


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 19 feb 2017 16:10 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2008 01:42
Indlæg: 361
18-årig kvinde død efter privatfest: Politiet udsender kraftig advarsel
Simon Boas 18. feb. 2017 - 11:44 | Opdateret 18. feb. 2017 - 13:09
Billede

Lørdag middag er en 18-årig kvinde fra Esbjerg afgået ved døden, få timer efter hun blev bragt til Sydvestjysk Sygehus i Esbjerg i livstruende tilstand, fordi hun havde spist en række farlige piller, som angiveligt var ecstasy.

Det oplyser Syd- og Sønderjyllands Politi til BT.

»Den unge kvinde er afgået ved døden. Nu skal vi have fundet ud af, hvad hun helt nøjagtig døde af, og om vi kan spore de her piller, som vi har fået oplyst er ecstasy. Er der andre, som ligger inde med pillerne, så vil vi gerne have tip,« siger vagtchef Ole Aamann.

Syd- og Sønderjyllands Politi fik anmeldelsen klokken 08.20 lørdag morgen og kørte herefter til den bopæl, hvor den unge kvinde havde indtaget pillerne i forbindelse med en privatfest natten til lørdag. Her fandt man en lille mængde piller samt noget kokain.

»Vi har fået oplyst, at der er nogle stykker til den her fest, som har taget de her piller. Men ingen har reageret så voldsomt, som hun har. Men det kan skyldes, at hun har taget en pille, der havde et højt indhold af gift, mens de andre taget taget piller, hvor indholdet var knap så højt,« siger han.

Vagtchefen tilføjer, at det også kan være en kombination af ecstasypiller og kokain, som har taget livet af den 18-årige kvinde. Man afventer nu en nærmere undersøgelse af pillerne for at konstatere, hvad der præcis har været tale om.

Den unge kvinde, som i morges blev indbragt til sygehuset i Esbjerg efter indtagelse af narko. Er desværre afgået ved døden. #politidk pic.twitter.com/xlmpQATBSp
— Sydjyllands Politi (@SjylPoliti) February 18, 2017

Tidligere lørdag oplyste politiet til BT, at det var familien til den 18-årige kvinde, der slog alarm.

»Det er en ung kvinde, der er blevet bragt til sygehuset, og vi er blevet orienteret af familien om, at hun skulle have indtaget nogle piller. Vi har været ude på den adresse, hvor hun har opholdt sig og fundet de afbilledet piller,« siger vagtchef Ole Aamann.

TIP BT - ved du noget om sagen? Så skriv til os på 1929@bt.dk eller via vores Facebook-side.

De andre unge, der ligeledes befandt sig på adressen, skulle ifølge vagtchefen have været chokeret, da politiet ankom til stedet.

»De tror jo, at man tager de her piller for at få det sjovt, men virkeligheden er, at man risikerer at blive syg af det,« siger han.

Politiet har ikke anholdt nogen i sagen.




________________________________________

Altid ufatteligt tragisk når sådan noget sker.
Hvad tænker i dødsfaldet skyldes af? Dehydring eller for meget vand (husker ikke præcist hvordan, men at kvinder ikke skal ikke ligeså meget vand på MDMA? Kombinationen mellem coke, ecstasy sandsynligvis alkohol? Overfølsomhed overfor MDMA?

Når man læser skræmmeartikler ang. stoffer så savnes der HR eller fakta man rent faktisk kan bruge til noget.

Edit: Hvad kan man også forvente af BT...

_________________
“I think of going to the grave without having a psychedelic experience is like going to the grave without ever having sex. It means that you never figured out what it is all about." - Terence McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 feb 2017 21:03 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 okt 2009 20:33
Indlæg: 732
Geografisk sted: Agrabah
Fucking kiks.. Hvis der nu havde været PMMA i pillerne, en smule amf, koffein og MDMA, og hun så også tog kokain, så kunne det meget vel være at det var stofferne der tog livet af hende. Aner intet om de pågældende piller, men bare den hypotetiske pille jeg lige foreslog, syntes jeg er god grund til at undgå ecstasy piller.

Super tragisk at det skulle tage den unge pige fra os, bare nogen lærer af det.

Jyllands Postens artikel er faktisk ret fornuftig og faktuel til en forandring. http://jyllands-posten.dk/indland/polit ... f-ecstasy/

_________________
"It's not the drugs. Diarrhea is hereditary, it runs in your genes"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 feb 2017 00:06 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 apr 2016 01:54
Indlæg: 151
Det er dybt tragisk og selvfølgelig skal der advares mod pillerne. Men det går lidt tabt i dækningen, at andre personer til selvsamme fest tilsyneladende også tog samme type piller. De døde ikke, og det kan der så være mange årsager til.

Men det behøver jo faktisk ikke være pillerne isoleret, der er farlige, medmindre at lige præcis dem, som afdøde fik, var fyldt med noget, som de andre piller fra samme batch ikke var. Straks er det pillerne, der er livsfarlige. Som sagt skal der selvfølgelig advares, men det går ofte tabt, at der kan være så mange andre årsager til dødsfaldet.

Det kan jo reelt lige så godt være, at lige præcis den pige havde en hjertefejl, at der var noget galt med lige præcis hendes system, der gjorde, at hun ikke kunne tåle dem, eller at hun havde kombineret med nogle andre ting, der udgjorde en dødelig dosis.

Men RIP - pisse tragisk.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 feb 2017 07:31 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
http://ekstrabladet.dk/112/foraeldre-ti ... ne/6540956

Jeg havde godt nok troet det var en myte, for hvem fanden kan være så ondsindet at blande rottegift i et feststof? Helt seriøst? Håber de finder ud af hvor de stammer fra, smider dem i isolation og gemmer nøglen rigtig langt væk.

For helvede man skal da være en psykopat af karakter for at få sig selv til at blande rottegift i de piller.

Jeg kan slet ikke beskrive hvor vred og harm jeg er.

MDMA (anvendt ansvarligt) er sådan et fantastisk stof, hvor er det dog dybt tragisk at det skal associeres med dødsfald fordi der er stjernepsykopater der har blandet gift i pillerne :x :x


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 feb 2017 08:06 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2754
Linkede til historien her:
https://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... 74&t=52959

Det er meget overraskende, hvis de faktisk finder stryknin i pillerne. Hvilket er en statistisk usansynlighed. Jeg har kun hørt om et enkelt tilfælde i historien, hvor der er fundet stryknin i ecstasypiller.

Jeg tænker, dødsfaldet skyldes overdosis af mdma. Hvis man kigger på nogle af de analyser jeg linker til, er der fundet mange piller med 2-300 mg mdma per pille i Schweiz og Holland sidste år. Hvis den stakkels pige har fået sådan en pille hendes første gang og hun måske vejer 45 kg, så er det ikke så overraskende at hun kradser af. Hvis der er stryknin i de piller, er det underligt vi ikke ser en bølge af dødsfald gennem Europa. Grunden til jeg tænker mdma overdosis er, at det som regel er kombinationen af meget stærke piller og meget unge piger, der leder til dødsfald af mdma. Alt i alt, tror jeg det er ekstremt usandsynligt de ender med at finde stryknin i de piller. Men nu må vi se. Tragisk er det ihvertfald og jeg føler med de efterladte.

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 feb 2017 14:09 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 17 jul 2000 01:01
Indlæg: 540
Geografisk sted: nordjylland
Nu er det efterhånden mange år siden jeg har haft noget at gøre med indtagelse af noget som helst. Det ser ikke ud til at unges trang til at prøve noget spændende forsvinder. IMO synes jeg det burde afkriminalisers og producers nogle ordenlige steder, ihht artiken på dr. kan det være uhumske forhold på laborioriet der er skyld i der er fundet rotte gift i, og det ikke er puttet der i med overlæg.
Tragisk og urimeligt.

Mvh
Mads


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 mar 2017 11:53 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2747
http://ekstrabladet.dk/112/politiet-der ... ra/6570959

"0
112
Politiet: Der var ikke rottegift i narko som dræbte Laura
Kemiske undersøgelser viser, at der ikke var gift i de ecstasy-piller, som 18-årige Laura Terkelsen døde af


Af: Claus Jessen

1/2
Annonce:


Der var ikke rottegift i den eller de ecstasy-piller, som 18-årige Laura Terkelsen fra Gredstedbro midt i februar døde af.

Det oplyser vicepolitiinspektør Lars Bjerregaard fra Syd og Sønderjyllands Politi til Ekstra Bladet.

- Vi har nu fået svar fra politiets retskemiske afdeling i Odense, som har analyseret de beslaglagte piller. Der er ikke fundet rottegift eller andre former for gift i pillerne, fastslår Lars Bjerregaard.

Skærmbillede 2017-02-19 kl. 18.25.30.png
112 - 20. feb. 2017
Forældre til afdøde Laura i chok: Der var rotte-gift i narko-pillerne
Forældrene til den 18-årige kvinde stod kort efter det tragiske dødsfald frem i Ekstra Bladet og fortalte, at de af lægerne på Sydvestjysk Sygehus havde fået at vide, at der var fundet spor af rottegift i både piller og Lauras blodprøver.

- Lægerne på Sydvestjysk Sygehus har fortalt os, at der er fundet spor af rottegift i pillerne. Lægerne har målt rottegiften i de blodprøver, som de tog på Laura, fortalte det ulykkelige og chokerede ægtepar Anita og Marinus Terkelsen til Ekstra Bladet.

Men de retskemiske undersøgelser har altså ikke kunnet underbygge dette udsagn.

Anita og Marinus Terkelsen sammen med deres to børn Daniel og Nikoline. Foto: Claus Jessen Anita og Marinus Terkelsen sammen med deres to børn Daniel og Nikoline. Foto: Claus Jessen


To varetægtsfængslet
- Af hensyn til familien vil jeg ikke gå nærmere ind i vores konklusioner. Men det sker som bekendt ind i mellem at man pludseligt dør af at tage ecstasy-piller. Der er altid en risiko ved indtagelsen af denne form for narko. Indholdet og styrken kan svinge meget fra pille til pille, siger Lars Bjerregaard til Ekstra Bladet.


To mænd på 20 og 22 år blev anholdt efter dødsfaldet. Mændene havde været sammen med den unge kvinde om aftenen. De blev ved et lukket grundlovsforhør i retten i Esbjerg varetægtsfængslet i fire uger.

Ormemidler i narkoen
Af Sundhedsstyrelsens rapport om 'Narkotikasituationen i Danmark 2016', fremgår det at stofferne på det danske marked i høj grad er fortyndet og blandet op med en lang række andre tilsætningsstoffer.

Tilsætningsstoffer, der tæller alt fra ormemidlet 'Levamisol' til lægemidler til behandling af lidelser som eksem og forstyrrelser i hjerterytmen.

- Det er ikke til at vide hvad der er i stofferne. Stofferne er ofte urene, har både høje og lave koncentrationer og forskellige stofsammensætninger, og det øger alt sammen risikoen for at komme til skade, har chefkonsulent Kari Grasaasen tidligere udtalt til Ekstra Bladet.

Typisk er det dog ikke tilsætningsstofferne, der slår folk ihjel, men netop kombinationen af flere typer narkotika i samme stof og ikke mindst uvidenheden om, hvor stor koncentrationen af det aktive stof er."

De mangler lige konklusionen på hvordan det via en legalisering ville kunne afhjælpes.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 mar 2017 18:11 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 dec 2010 18:50
Indlæg: 569
Geografisk sted: L.A.
Har lægerne sagt noget om, hvorvidt de evt. har fejltestet da de fandt rottegift i hendes blodprøver?
For i artiklen nævnes, at lægerne fandt rottegift i hendes blod, men retskemikerne ikke fandt rottegift i pillerne, så hun må have påvirket af flere stoffer, hvor nogle af de andre måske har været urene med rottegift? (Eller flere forskellige typer ecstasy piller, ofc.)

_________________
Hi Karin.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 mar 2017 20:22 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 27 feb 2009 19:21
Indlæg: 1379
Der er nok tale om en "præventiv" udtalelse, som de ikke havde regnet med nogen ville stille spørgsmålstegn ved.. Kan godt huske rygtet om der kunne være rottegift i MDMA, men er det nogensinde blevet bevist i det hele taget - er der overhovedet en logisk forklaring på man skulle bruge netop det/de stoffer som cutmiddel?

Citat:
De mangler lige konklusionen på hvordan det via en legalisering ville kunne afhjælpes.

This. Men medier må jo ikke have en politisk agenda :roll:

_________________
Tilgiv Tilbliv


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 mar 2017 18:17 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 dec 2010 21:06
Indlæg: 19
Forstår slet ikke at folk tager piller. Det er sgu da langt ude. Man kan ikke stole på nogen.

Har aldrig taget piller heldigvis. Hold jer fra dem ;) Så er i på den sikre side..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 mar 2017 19:06 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2754
Gu er man ej.

Du ved ligeså lidt om hvad pulver eller krystaller indeholder som piller. I dette tilfælde indeholdt de jo tilsyneladende også kun mdma, som størstedelen af pillerne på markedet gør for tiden.

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 mar 2017 20:35 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
syretrips skrev:
Forstår slet ikke at folk tager piller. Det er sgu da langt ude. Man kan ikke stole på nogen.

Har aldrig taget piller heldigvis. Hold jer fra dem ;) Så er i på den sikre side..


Så bare fordi det er hvidt pulver eller en pæn krystal så er du sikker på indholdet?
Du kan aldrig Være sikker uden at teste det med testkits

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 mar 2017 18:58 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 dec 2010 21:06
Indlæg: 19
Buttkraken skrev:
syretrips skrev:
Forstår slet ikke at folk tager piller. Det er sgu da langt ude. Man kan ikke stole på nogen.

Har aldrig taget piller heldigvis. Hold jer fra dem ;) Så er i på den sikre side..


Så bare fordi det er hvidt pulver eller en pæn krystal så er du sikker på indholdet?
Du kan aldrig Være sikker uden at teste det med testkits


Nej, men føler mig da klart mere sikker hvis jeg står et sted, uden testkit og bliver tilbudt MDMA rocks... Ville aldrig tage en pille fra en jeg ikke kender.

Jeg mener, at man er mere sikker hvis man holder sig fra piller. Det er bare min mening ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 mar 2017 19:01 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 dec 2010 21:06
Indlæg: 19
Imp skrev:
Gu er man ej.

Du ved ligeså lidt om hvad pulver eller krystaller indeholder som piller. I dette tilfælde indeholdt de jo tilsyneladende også kun mdma, som størstedelen af pillerne på markedet gør for tiden.



Det mener jeg man er. Man ved ikke hvor meget der er i en pille, og tit er der amfetamin i dem, og det er nu ikke særlig fedt og få med MDMA ;)

Med MDMA rocks, kan du i det mindste veje det, eller bare kigge på det hvis du er erfaren, og sige hvor meget der er.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 mar 2017 19:16 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
syretrips skrev:
Det mener jeg man er. Man ved ikke hvor meget der er i en pille, og tit er der amfetamin i dem, og det er nu ikke særlig fedt og få med MDMA ;)

Med MDMA rocks, kan du i det mindste veje det, eller bare kigge på det hvis du er erfaren, og sige hvor meget der er.
Du ved heller ikke hvor meget der er i dit pulver, det kan ligeså nemt være cuttet up som piller kan være det.

Jeg foretrækker også krystaller, men sandheden er at det lidt er valget mellem pest eller kolera, du kan bare ikke være tilnærmelsesvis sikker ved nogen af måderne at indtage det på.

Selv med et test kit kan du ikke være 100% sikker, selvom du laver et test på dit stof så kan det godt være den tester positiv for MDMA, men testen fortæller dig ikke noget om hvilke andre ting der kan være cuttet i.

Jeg ville aldrig indtage MDMA fra en kilde som jeg ikke stoler på, så er det lige meget om det er piller eller pulver.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 mar 2017 19:54 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2485
Geografisk sted: Inside the animal
syretrips skrev:
Det mener jeg man er. Man ved ikke hvor meget der er i en pille, og tit er der amfetamin i dem, og det er nu ikke særlig fedt og få med MDMA ;)
Med MDMA rocks, kan du i det mindste veje det, eller bare kigge på det hvis du er erfaren, og sige hvor meget der er.

Forklar lige hvordan det skulle hjælpe at veje eller eyeball'e sit stof, hvis det ikke er rent? Back to square one; Det er ikke til at sige med hverken det ene eller det andet.

Du kan ikke bare skrive at det er noget 'du mener', som om det så dermed er korrekt, og trumfer al retmæssig kritik af din manglende saglighed eller logik.

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team