Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 14:18


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 21 feb 2017 10:40 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
http://www.b.dk/nationalt/dom-tegnebog- ... i-faengsel

Citat:
I januar blev en ung mand dømt for en hel del mere narkotika, end politiet havde konfiskeret. Bitcoin-spor spillede en afgørende rolle i sagen.

Det begyndte i det små, da en ung mand fra Herning »for sjov« købte én bitcoin for 500 kroner.

I retten har den unge mand forklaret, at han først så det som en investering, for kursen på bitcoin steg og steg – i dag er prisen omkring 5.000 for én bitcoin. Senere købte han sko, en trøje og et ur, og da han fandt ud af, at man kunne købe narkotika, begyndte han i det små med nogle få gram hash. Herefter var vejen kort til at købe kokain og ketamin – i små portioner og kun til eget forbrug.

Stofferne bestilte han på eBay-lignende markedspladser på en krypteret del af internettet, hvor politimyndigheder ikke kan lukke handlen ned.


Varerne sendes med posten, og betalingen sker med bitcoin.

Men det greb om sig, og den unge mand købte større og større mængder, selv om det aldrig havde været planen at tjene penge på narkotikaen.

Pludselig solgte han hash, amfetamin, kokain og ketamin til både venner og deres bekendte.

»Det var lidt som en sneboldeffekt,« har han forklaret i retten.


»Meget uskyldigt«

Af dombogen, som Berlingske har fået aktindsigt i, fremgår det også, at den 23-årige mand selv anså sit foretagende som »meget udskyldigt«.

Det til trods havde han – ufrivilligt eller ej – fået så meget gang i forretningen, at det rygtedes uden for hans egen kreds af bekendte, at den unge mand fra Herning-området kunne skaffe narkotika til billige priser.

I august 2015 bankede det på døren, og uden for stod tre unge mænd med »en aggressiv attitude og udstråling«.

De tre vidste, at han solgte narkotika og forklarede, at det var et stort problem, at det var deres marked, han havde leveret til. De ville vide, hvor meget han havde solgt, og hvor han fik sine varer fra.

Den unge mand måtte vise dem, hvordan man kunne købe store mængder narkotika på nettet, og de efterlod ham med en ordre om at bestille et kilo amfetamin og halvandet kilo hash. Stofferne skulle han give dem 14 dage senere som bod for at have solgt på deres marked.

Den unge mand bestilte narkotikaen, men en af sælgerne online snød ham angiveligt og sendte aldrig amfetaminen.

Da de tre mænd vendte tilbage, købte de ikke den forklaring. I stedet kom de med nye krav og pressede ham til månedligt at levere flere hundrede gram hash og et kontant beløb.

Den 23-årige har dog ikke villet fortælle yderligere om de tre »gutter«, der angiveligt pressede ham til at købe de mange kilo narkotika, han i sidste ende blev dømt for. Retten lægger i dommen vægt på, at hans forklaring »ikke forekommer helt utroværdig i sig selv«, men at den heller ikke underbygges af andre oplysninger i sagen.

I alt konfiskerede politiet knap to kilo amfetamin, ni gram kokain, syv kanonslag, to dåser peberspray, 17 gram hash, to gram ketamin og bitcoin til en værdig af omkring 150.000 kroner.

En særlig analyse fra politiets Nationale Cybercrime Center, NC3, beviste dog ifølge dommen – fordi politiet kunne spore transaktionerne fra den bitcoin-tegnebog, de kunne sætte den 23-årige i forbindelse med – at manden over en længere periode havde købt langt større mængder narkotika.

Ved Retten i Herning blev den unge mand, Mads Mandsberg, derfor idømt otte års fængsel for at have indført »ikke under otte kg amfetamin og ikke under 100 gram kokain« – langt mere, end politiet havde konfiskeret.

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 feb 2017 14:22 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
:/

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 feb 2017 15:14 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
aoh.dk/artikel/23-rig-mand-fra-herning-otte-r-i-fngsel-for-narko-handel

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team