Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 11:46


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 31 mar 2017 23:32 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2009 19:49
Indlæg: 622
Geografisk sted: Neden under min kat
1) 1. behandling af B 41: Om at legalisere cannabis i en 3-årig prøveperiode.

Forslag til folketingsbeslutning om at legalisere cannabis i en 3-årig prøveperiode.

Af Lotte Rod (RV) og Morten Østergaard (RV).

(Fremsættelse 16.12.2016).

http://www.ft.dk/webtv/video/20161/salen/77.aspx

_________________
"Har festen varet for længe?"-knappen: Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
Hvad bobler for tiden:
Mjød


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 apr 2017 00:06 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 jan 2013 18:08
Indlæg: 156
Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
Godt med lidt belysning på området.

_________________
Det rart at være vigtig, men det er vigtigt at være rar.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 apr 2017 16:17 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 dec 2012 23:06
Indlæg: 110
Jeg har det ret ambivalent med det her. Vi ved jo, at folketingbehandlingerne får karakter af "det her skal forestille at være seriøst, men bliver det ikke".


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 apr 2017 17:08 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5084
Interessant at det er Radikale der nu stiller forslaget, de har jo ligget ret dårligt i meningsmålingerne, ca. siden Østergaard tog over, så måske er det en fornyet platform for at vinde nogle af de tabte stemmer tilbage, de højst sansynligt har tabt til blandt andet Alternativet og Liberal Alliance. - Fedt at det dén måde de har valgt at markere sig, selvom det ikke virker til, at det er slået så godt igennem på medie-fronten - Jeg har i hvert fald ikke opdaget det før nu. Men om ikke andet så vil det være muligt at holde Radikale op på det, og udstille hykleriet hvis de stemmer nej til fremtidige forslag af denne art.

Der er jo også gang i en forsøgsordning med medicinsk cannabis, hvilket er godt for den gruppe der indgår, men slagsiden er at forskningsdesignet er ret ringe lavet, så det bliver svært at konkludere på, fordi der er så mange forskellige patientgrupper i forsøgsgruppen, og at den ikke er særlig stor.

Men der sker da ting i den rette retning, og at partier der ikke tidligere går ind for en legalisering (læs Radikale og DF) har taget hansken op, tyder på at folkestemningen har ændret sig og at partierne har taget det til efterretning.

Det synes jeg er glædeligt!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 apr 2017 22:10 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 dec 2012 23:06
Indlæg: 110
Bismann skrev:
Der er jo også gang i en forsøgsordning med medicinsk cannabis, hvilket er godt for den gruppe der indgår, men slagsiden er at forskningsdesignet er ret ringe lavet, så det bliver svært at konkludere på, fordi der er så mange forskellige patientgrupper i forsøgsgruppen, og at den ikke er særlig stor.

Det er vel ikke som sådan ment som et videnskabeligt forsøg? Jævnfør Konservatives argument imod, at "vi bør lave forskningen som alle andre". Personligt er jeg principielt enig, men der er stopklodser som gør dette umuligt, ikke mindst i udlandet (jævnfør Nutt m.fl. "Effects of Schedule I drug laws
on neuroscience research and
treatment innovation" i Nature Reviews Neuroscience, Kaleigh Rogers "How to Legally Buy a Kilo of Pure MDMA" i Vice, Lyle Crakers forsøg på at etablere et cannabisgartneri som skulle levere til medicinske forsøg, and so on and so forth). Selvom man har referencerne, bliver man betragtet som konspirationsteoretiker når man påpeger det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 apr 2017 07:53 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 dec 2014 23:50
Indlæg: 228
Geografisk sted: Nordjylland
...


Senest rettet af Freidrich Gauss 14 jul 2018 10:05, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 apr 2017 08:49 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5084
@Friedrich Gauss
Nej men DF havde stemt for forsøgordningen til medicinsk cannabis og jeg så deres sundhedsordfører Liselott Blixt udtalte sig ret positivt om det. VI skal ikke mange år tilbage før hun også var en ignorant snerpet tante på det punkt.

Liberal Alliance har ikke engang eksisteret i 10 år endnu (men snart), og det er jo ikke på baggrund af pro-legaliserings holdninger at de er upopulærer, for tiden, men på grund af deres udulige ministre.

Jeg tror ikke der sker noget revolutionerende forløbigt, på legaliseringsfronten, men der er bestemt små ryk i den rigtige retning, i det mindste på denne front.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 apr 2017 13:28 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 dec 2014 23:50
Indlæg: 228
Geografisk sted: Nordjylland
...


Senest rettet af Freidrich Gauss 14 jul 2018 10:05, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 apr 2017 13:30 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
Selvfølgelig er alt fremskridt at foretrække, men det her føles som en gratis omgang for RV. De har altid været i mod legalisering førhen, og nu hvor partiet har ramt bunden så ser de en populistisk mulighed for at skovle nogle stemmer ind til et forslag de udmærket godt ved aldrig kommer igennem folketinget.

Med andre ord, RV får sgu ingen klap på skulderen for den her, det ville de have fået hvis de havde samme holdning for lad os sige 5-6 år siden.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 apr 2017 14:17 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2747
Åh Gud de politikkere og deres lyvene omskiftlighed jeg er så træt af dem så træt


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team