Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 03:30


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 26 okt 2017 09:56 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2747
http://www.jv.dk/indland/Laege-og-stofr ... el/2553257


Henrik Rindum anbefalede tirsdag aften kronisk syge patienter, der ikke har råd til lovlig medicinsk cannabis, at dyrke planterne selv. Det skete i det store auditorium på Syddansk Universitet i Odense til arrangementet "Medicinsk Cannabis som behandling".Foto: Tommy Byrne
0 kommentarersend til en venSend Print Twitter Facebook
Kendt stofrådgiver kom med kontroversielle anbefalinger i Odense tirsdag aften til et publikum af medicinstuderende, læger, brugere af cannabis og andre nysgerrige på Syddansk Universitet.

Henrik Rindom er psykiater og en af landets absolut førende eksperter, når det gælder stofmisbrug. Hans normale fokus er at hjælpe mennesker ud af deres afhængighed af stoffer.

Men når det gælder kræftpatienter og sklerosepatienter, der overvejer at bruge cannabis medicinsk, er det en anden sag. Dem opfordrer han nu til selv at dyrke den ulovlige plante, hvis de ikke har råd til at købe de få og meget dyre lovlige cannabis-baserede produkter, der findes.

På informations- og debatmødet "Medicinsk Cannabis som behandling" på Syddansk Universitet i Odense tirsdag aften opfordrede han kronisk syge patienter til at dyrke deres egne cannabis-planter og producere deres egen cannabisolie frem for at købe produktet illegalt:

- Dyrk hellere jeres egne to planter og lav jeres egen cannabisolie, sagde Henrik Rindom på SDU.

Han fortalte, at man kunne købe udstyret på Christiania, så man kunne hakke og destillere planten og få cannabis-olien til at dryppe.

- Det er det, der kommer til at ske, tror jeg. Det bliver et kæmpe produktionsapparat til dem, der ikke har råd til medicinen, sagde han.

Jeg møder jo patienter, der simpelthen ikke har råd til de legale cannabis-produkter og derfor er nødt til at købe på det illegale marked. Så tænker jeg, at jeg lige så godt kan fortælle dem, at de selv kan lave det.
Henrik Rindum, psykiater og ekspert i afhængighed af euforiserende stoffer.
MEDICINSK CANNABIS
Fire organisationer og deres formænd står bag arrangementet " Medicinsk Cannabis som behandling" tirsdag aften på Syddansk Universitet i Odense. De føler, der mangler viden på området.De fire er: Jesper Bossel Holst Christensen, formand for Studerendes Almen Medicinske Selskab (SAMS) Odense Camilla Bengtsen, formand for Sundhedsvidenskabelige studenterforskere (SSF) Odense Astrid Marie Høeg Næraa, national leder af IMCC Integreret Sundhed Line Lahn Sørensen, næstformand Studerendes Almene Neurologiske Selskab (SANS) Odense
Eget drivhus i stuen
Fyens Stiftstidende fangede ham efter indlægget:

- Anbefalede du lige, at man som patient går hjem og dyrker sin egen cannabis ?

- Ellers går de jo ud på det kriminelle marked, hvor de slet ikke ved, hvad de får, og derfor siger jeg til dem: Ved I hvad? Lav det selv. Jeg ved godt, det er ulovligt, og det siger jeg også til dem.

- Det er vel også ulovligt at anbefale andre at dyrke cannabis?

-Det ved jeg ikke, om det er. Jeg er bare så træt af det illegale marked, og at det er der, de går hen. Jeg er selvfølgelig ked af, hvis det er ulovligt at stå og sige det.

- Men du ved vel om nogen, hvor grænserne går, når vi taler om stoffer, så jeg går ud fra, at du siger det med åbne øjne.

- Det gør jeg. Jeg møder jo patienter, der simpelthen ikke har råd til de legale cannabis-produkter og derfor er nødt til at købe på det illegale marked. Så tænker jeg, at jeg lige så godt kan fortælle dem, at de selv kan lave det. Så ved de, hvad de får. Og de kan lære det hele på nettet. De kan oven i købet købe sådan et lille drivhus med dagslyspærer i. Det passer lige til tre skunk-planter, og der er ventilationssystem, så hele stuen ikke kommer til at lugte af hash.

- Tror du ordensmagten og dommerne vil være mildere stemt, hvis det er en kræftpatient, der bliver taget for at dyrke cannabis, end hvis det er en anden?

-Nej. De er fuldstændig ligestillet.

Henrik Rindom peger på, at det grundlæggende problem med medicinsk cannabis er, at de lovlige produkter er meget dyre, og der ikke gives medicintilskud. Det afskærer mange patienter fra muligheden, mener han.

Glostrup Apotek er det eneste sted, der forhandler produkterne, og her koster 30 ml mundspray med de aktive cannabisstoffer THC og CBD 4.730 kroner.

Henrik Rindom er blandt deltagerne, når Folketingets Retsudvalg holder åben høring om fordele og ulemper ved legalisering eller afkriminalisering af cannabis på Christiansborg i dag, onsdag.”


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 okt 2017 22:00 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 245
lidt beregning Glostrup apotek versus Staden

Glostrup: 30 ml til 4730, der er vist 50 mg thc/cbd pr ml i sprayen. pris pr mg THC - kr 3,15

Staden: THC indhold i hash er ca 20 % - 1 g hash = 200 mg - pris pr mg THC ved 60 kr pr gram hash - kr 0,30

Hvem er egentlig de største skurke medicinal industrien eller vores hårdt arbejdende narko pushere.? :hm:


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team