Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 14:57


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 15 dec 2017 21:50 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Sindssygt det der cirkus. ~3000 kr. månedligt! Det svarer ca. til en 60 gram hash om måneden med de nuværende priser?
Hvem har den slags penge til medicin?!
Det er helt sygt.

Hvad angår artiklen irriterer det mig at forfatteren kalder det frie markeds produkter for "usikre", og tillige skriver at det fremover, med tilladelse, trygt kan anskaffes, når det eneste utrygge ved det nuværende marked er politiet.

Prop det skråt


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 dec 2017 22:29 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Fedt! Det havde jeg godt nok ikke set komme - ikke så tidligt i hvert fald, troede i det mindste de ville evaluere resultaterne af deres anden forsøgsordning med den mere afgrænsede patientgruppe. Det tror jeg at der er rigtig mange der vil få gavn af, hvis lægerne ellers vil ordinere.

@Alf'n
Kroniske smertepatienter, og de øvrige patientgrupper som forsøgsordningen omfatter, bruger typisk betydelige midler i forvejen på medicin, hvis cannabis i noget omfang kan træde i stedet for noget af denne, oftest med færre og mindre voldsomme bivirkninger og til tider med bedre resultater, så mener jeg det er et forholdsvist beskedent beløb ift. forbedret livskvalitet og at man vil kunne nedbringe sit medicinforbrug med færre udgifter hertil til følge. Desuden får f.eks. kronikere jo betydelig tilskud, og når det også kommer til at gælde cannabis, så vil patienterne opleve en langt lavere pris.

Jeg synes nu godt man kan tillade sig at kalde at kalde det illegale marked for usikkert, set i lyset af de 'aktuelle' bandekonflikter, og der bliver virkeligt også solgt noget dårligt hash rundt omkring i Danmark, så ift. fødevare/produktsikkerheden er det også noget usikkert. Især for patienter med nedsat immunforsvar som kemopatienter, der ikke nødvendigvis har de rette kontakter. Jeg synes heller ikke altid det virker til at dem der sælger olier på nettet virker til at have styr på hvad de laver. Så dokumentaren om Moffe, og der stod cannabisen og trak i opløsningsmidlet i flere timer/dage og olien virkede til at være fyldt med klorofyl, ikke at der desideret er et hygiejne problem i det tilfælde, men det er jo ikke ligefrem optimalt.

Det er ikke for at være Rasmus modsat, men så alligevel.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 dec 2017 23:51 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Jeg er på ingen måde imod ordningen. Det er et skridt i den rigtige retning, ingen tvivl om det.
Jeg selv er kronisk smertepatient, med både ptsd diagnose og funktions-nedsættelse - begge skikket gennem arbejdsskadestyrelsen. Så jeg er med andre ord også omfattet af ordningen, hvor det tilskud der er tale om, beror sig på mindre end 1500 månedligt (https://jyllands-posten.dk/indland/ECE1 ... ismedicin/), hvor jeg som studerende ikke mulighed for at bruge +1000 kr. på medicin om måneden.
Jeg får godt 6000 udbetalt, og har, efter mine regninger er betalt, godt 1500 at gøre godt med.
Derfor min harme, og min enorme egoisme. For du har selvfølgelig ret - der skal være styr på sagerne.
Det er bare mig der ikke fatter at man skal have en kandidat i biologi og en månedsløn på 50k for dyrke pot.. jeg synes bare at det minder om en forretning med fokus på profit, fremfor helbredelse.

Men det er jo ikke kun bander der sælger hash og dyrker pot eller skunk.

Jeg kan ikke udtrykke mig klart, og jeg sidder lige nu og græder i fortvivlelse over min tilværelse. Så jeg hopper fra her.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 dec 2017 00:27 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
Det sorte marked har overtaget hele den gesjæft, systemet og regeringen kan ikke følge med på pris eller kvalitet, men satme et godt skridt på vejen !! :rocking:

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 dec 2017 00:53 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 dec 2004 14:22
Indlæg: 2447
Geografisk sted: Schwiez
Det er kun for den rige del af befolkningen.
Resten vil fortsat købe det illegalt, billigere og i en bedre kvalitet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 dec 2017 01:25 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
@Kaktus Klausen
Ja til de rige. Til dem der har urinprøver på arbejdet, som nu kan vise deres arbejdsgivere at det er lovligt udskrevet. Til dem der aldrig kunne finde på at bryde loven med vilje, uanset hvor kontraproduktiv den er. Til dem der ikke ville vide hvor de skulle anskaffe sig det. Til dem der ikke vil stigmariseres for at nedbringe bivirkninger af behandling eller symptomer af sygdomme. Til dem der ikke vil have at deres børn ser deres forældre som nogen der tager 'stoffer'. Til dem der har fået tager forældremyndigheden fordi de selvmedicinerede. Til ældre mennesker. Til mange, mange andre.

Hvordan man end vender og drejer det, så kommer det ud til en større del af befolkningen, der ikke før havde muligheden, eller end ikke set det som en mulighed. Det kan godt være mig, der er jubelidiot for en gang skyld, men det er da fremgang det her.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team