Jeg er på ingen måde imod ordningen. Det er et skridt i den rigtige retning, ingen tvivl om det.
Jeg selv er kronisk smertepatient, med både ptsd diagnose og funktions-nedsættelse - begge skikket gennem arbejdsskadestyrelsen. Så jeg er med andre ord også omfattet af ordningen, hvor det tilskud der er tale om, beror sig på mindre end 1500 månedligt (
https://jyllands-posten.dk/indland/ECE1 ... ismedicin/), hvor jeg som studerende ikke mulighed for at bruge +1000 kr. på medicin om måneden.
Jeg får godt 6000 udbetalt, og har, efter mine regninger er betalt, godt 1500 at gøre godt med.
Derfor min harme, og min enorme egoisme. For du har selvfølgelig ret - der skal være styr på sagerne.
Det er bare mig der ikke fatter at man skal have en kandidat i biologi og en månedsløn på 50k for dyrke pot.. jeg synes bare at det minder om en forretning med fokus på profit, fremfor helbredelse.
Men det er jo ikke kun bander der sælger hash og dyrker pot eller skunk.
Jeg kan ikke udtrykke mig klart, og jeg sidder lige nu og græder i fortvivlelse over min tilværelse. Så jeg hopper fra her.