Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 apr 2024 20:18


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 93 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 16 feb 2018 22:31 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 dec 2004 10:01
Indlæg: 2016
Det er jo muligt drengen har fået dosen af en ældre kammerat og jeg er også ret overbevist om at her må være tale om en anden stærkere eller farligere variant som mephedrone eller bromo-dragonfly etc. Måske endda et blandingsprodukt med alskens andre stoffer. Afkriminaliser nu!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 feb 2018 23:09 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
bromo-dragonfly er det nok ikke :lol:

men det kan sagtens være mdma dog. jeg var dj på pitstop i kolding en aften for nogle måneder siden og pludseligt kom der en ambulance og hentede en ung fyr, som var ved at dø fordi han havde taget 2 gram mdma!!!
Jeg fandt efterfølgende hans venner, der var ret rystede og tog en lille alvorsnak med dem og forklarede dem, hvor fucking dumt det var, det de havde gang i og at de skulle tage at læse op på tingene og passe på hinanden. De var allesammen ret rystede og meget skræmte, forståeligt nok.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 feb 2018 00:35 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jun 2007 15:11
Indlæg: 2500
Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Det med at GHB bliver kaldt for flydende ecstasy i medierne, og i uoplyste onani-kredse, er bestemt ikke noget nyt.. Det er en sejlivet øjebæ, som skærer lige meget i nerverne hver gang.
Jeg kan huske at jeg hørte GHB blive omtalt på den måde helt tilbage i 2003, og selv dengang var det irriterende.

_________________
Halose findes ikke. Han bevæger sig under radaren, sætter sig imellem stole og vandrer alene rundt, imens du sover.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 feb 2018 02:09 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Halose skrev:
Det med at GHB bliver kaldt for flydende ecstasy i medierne, og i uoplyste onani-kredse, er bestemt ikke noget nyt.. Det er en sejlivet øjebæ, som skærer lige meget i nerverne hver gang.
Jeg kan huske at jeg hørte GHB blive omtalt på den måde helt tilbage i 2003, og selv dengang var det irriterende.

Har også selv hørt det flere gange for mange år siden. Men synes bare de har formuleret sætningen meget meget kryptisk haha

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 feb 2018 03:11 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5085
:( Det er godt nok tragisk.

Jeg synes ikke det virker urealistisk at det har været MDMA, taget i betragtning de stærke piller der har floreret de seneste års tid: https://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... 74&t=52959

Ansvaret ligger ubetinget i den førte narkotikapolitik. Det har vi dog sagt igennem alt for mange år, og selvom det ikke gør det mindre rigtigt, burde et fælleskab som vores nok ikke blot nøjes med at være "brugernes svar på Sundhedsstyrelsen", men også være borgernes svar på Sundhedsstyrelsen. Der er uden tvivl brug for mere oplysning på stofområdet, og særligt når det gælder skadesreduktion, som vi netop brøster os med at have ekspertise i. Om det sker igennem en 'Drugs for Dummies', en oplysningskampagne af en art eller hvad der er gennemførbart og hensigtsmæssigt, så burde vi nok anstrenge os mere på at nå ud til den del af befolkningenen, der ikke selv opsøger os.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 feb 2018 07:30 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 jan 2010 22:54
Indlæg: 221
Ja, det er sku tragisk.

Jeg tror også godt det kan ha været MDMA, vennen til den afdøde fortæller i en video at de doserede 3 gange henover en eftermiddag.

Under alt kritik, at de unge mennesker ikke er bedre informerede om HR, så det kan træffe bare en smule reflekterede/velovervejede beslutninger.

Det er for nemt at give en teenagefuckfinger til ensporede skræmmekampagner, og så bliver resultatet jo desværre ofte at de bare hopper ud i det med hovedet under armen.

Især når en stofgruppe er oppe og vende i popkulturen, som MDMA jo er for tiden, særligt blandt nogle amerikanske rappere, så tror jeg det er ekstra vigtigt med god information til de unge.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 feb 2018 10:30 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 dec 2012 23:06
Indlæg: 110
De holder gryden i kog må man sige: https://www.dr.dk/nyheder/indland/kan-h ... a-intensiv


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 feb 2018 12:28 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 dec 2010 18:50
Indlæg: 569
Geografisk sted: L.A.
Jeg kom til at tænke på, at et eller andet "Hey! Så du har tænkt dig at tage MDMA? Tjek lige det her først!"-link på siden måske ville være nice?
1. Så bliver det fandme ikke lettere at overveje sin beslutning.
2. Hvis vi kaster en masse fede ord ind i opslaget, så kommer det højt op på google, når man søger.

Det vil selvfølgelig stadig kun fange de folk, der tager sig tid til at undersøge bare en smule, hvad de har gang i. Men måske det kunne fange nogle af dem, som læser lidt videre om MDMA, fordi det netop er så meget oppe i medierne pt., og så kan de, når de om nogle måneder tænker "Jeg vil også prøve MDMA!", vende tilbage.
Jeg tror ikke, at helt unge folk rigtig ved der findes et dansk forum for narko.

_________________
Hi Karin.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 feb 2018 12:38 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2754
Bismann skrev:
:( Det er godt nok tragisk.

Jeg synes ikke det virker urealistisk at det har været MDMA, taget i betragtning de stærke piller der har floreret de seneste års tid: https://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... 74&t=52959

Ansvaret ligger ubetinget i den førte narkotikapolitik. Det har vi dog sagt igennem alt for mange år, og selvom det ikke gør det mindre rigtigt, burde et fælleskab som vores nok ikke blot nøjes med at være "brugernes svar på Sundhedsstyrelsen", men også være borgernes svar på Sundhedsstyrelsen. Der er uden tvivl brug for mere oplysning på stofområdet, og særligt når det gælder skadesreduktion, som vi netop brøster os med at have ekspertise i. Om det sker igennem en 'Drugs for Dummies', en oplysningskampagne af en art eller hvad der er gennemførbart og hensigtsmæssigt, så burde vi nok anstrenge os mere på at nå ud til den del af befolkningenen, der ikke selv opsøger os.


Jeg synes, det er lidt svært at finde ud af, hvad vi konkret skal gøre på den front. Det er ikke for at skyde forslaget ned, for jeg synes i høj grad, der er brug for det. Men umiddelbart er der to store forhindringer. Det ene er at nå ud til folk. Vi har en side på facebook, men den får ikke meget eksponering. Vi har brug for nogle dygtige PR folk (og måske også nogle midler), der kan nå ud til de unge. Ja, jeg føler mig sgu allerede helt ude af trit med ungdommen selv :P
Det andet er at blive taget seriøst. Det er i forvejen ret kontroversielt at være modstykke til Sundhedsstyrelsen på det her område. Og når vi så også fremstår som en anonym, udefinerbar masse, så har det ikke positiv effekt på at opbygge autoritet. Der er givetvis flere af os herinde med lange uddannelser og karrierer indenfor natur- og sundhedsvidenskab. Noget man kunne læne sig opad, når man skal i gang med at tackle Sundhedsstyrelsens helt forkerte tilgang på området. Men de færreste herinde vil stå frem offentligt med navn af hensyn til familie og karriere. Det er ærgreligt det skal være sådan, men desværre en konsekvens af den stigmatisering vi oplever ude i samfundet.

I øvrigt tror jeg sagtens, det kunne have været MDMA den stakkels unge mand er død af. Jeg kan ikke se, hvorfor det skulle være så underligt. Det terapeutiske vindue for mdma er ret smalt. Dvs den dødelige dosis delt med den aktive dosis. Der er en reel risiko for at overdosere, hvis man kun går få gange over den rekreative dosis. Det er ikke noget, der skal undervurderes. Dødsfald fra mdma i Europa og Storbritanien er på sit højeste nogensinde, hvilket sandsynligvis skyldes alt for høje doseringer for særligt sensitive individer. Det er sgu tragisk. Steder, hvor man kunne få sine stoffer testet og få information kunne måske dæmme lidt op for problemerne. Men det har meget lange udsigter i dk.

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 feb 2018 17:35 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 jan 2010 22:54
Indlæg: 221
Hvad er der egentlig blevet af psychedelias wiki?
Den var jeg glad for som ung eksperimenterende knejt.

Måske kunne psy's wiki genopstå som app?
Så kunne man måske få sat nogle posters op med QR-kode til app'en, rundt omkring i offentligheden hvor de unge færdes.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 feb 2018 19:03 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
GimpSuit skrev:
Hvad er der egentlig blevet af psychedelias wiki?
Den var jeg glad for som ung eksperimenterende knejt.

Måske kunne psy's wiki genopstå som app?
Så kunne man måske få sat nogle posters op med QR-kode til app'en, rundt omkring i offentligheden hvor de unge færdes.


Den forsvandt desværre for nogle år siden, men du kan komme ind på den her:
http://web.archive.org/web/201402082014 ... hp/Forside

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 feb 2018 21:03 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 jun 2008 15:07
Indlæg: 424
GimpSuit skrev:
Hvad er der egentlig blevet af psychedelias wiki?
Den var jeg glad for som ung eksperimenterende knejt.

Måske kunne psy's wiki genopstå som app?
Så kunne man måske få sat nogle posters op med QR-kode til app'en, rundt omkring i offentligheden hvor de unge færdes.


Consider it done.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 feb 2018 05:22 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 aug 2017 11:46
Indlæg: 4
Jeg synes godt de kunne komme med noget mere info så vi er mere oplyst om hvad den afdøde 15 årige præcist har indtaget, altså er det i pille eller pulver form han har fået det...?

- Jeg aner intet om det lorte stof, men sidder i dette øjeblik og er godt bekymret for min lillebror der tager det ind imellem, og også har taget det til aften, og det værste er han får det fra Næstved som den 15 årige dreng (så vidt jeg ved) også fik det fra... Min bror blev dårlig, og er lige blevet hentet inde i Næstved af min mor, han forklarede at det var i pulver form han tog det, men at det var flere timer siden og han havde fået det bedre.

Kan nogen forklare om det er mere sikkert hvis det er mdma pulver han har indtaget...?
- Tænker at stoffet er bedre fordelt i pulver, da piller kan indholde vidt forskellige doser fra pille til pille.

Håber nogen kan gøre mig klogere på dette da jeg selvfølgelig bekymre mig, sagde endda til min bror inden han tog i byen at der var kraftigt mdma inde i Næstved, og at en ung dreng havde mistet livet af mdma fra netop Næstved, og alligevel tager klovnen det Det jo komplet idiotisk. Hvorfor ikke bare holde sig til coke eller amf hvis man absolut skal tage stoffer, det ved man somregl hvad er trodsalt (ikke dermed sagt det ikke kan være farligt)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 feb 2018 07:13 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:33
Indlæg: 790
Geografisk sted: Messier 45
Escobar-El Patrón skrev:
Kan nogen forklare om det er mere sikkert hvis det er mdma pulver han har indtaget...?
- Tænker at stoffet er bedre fordelt i pulver, da piller kan indholde vidt forskellige doser fra pille til pille.


Pulver er kun mere sikkert i kraft af, at du har mulighed for at veje din dose op, kontra det MDMA du får i pilleform, hvor man som du rigtig siger ikke ved hvor meget af stoffet pillen indeholder. Problemet er, at der er mange, især helt unge, der ikke vejer deres doser op, men afgør på øjemål hvor meget de skal have, og i øvrigt ikke ved, hvad en passende dose er, og hvad der er for meget (en normaldosis er på ~100-150mg på en aften). Det er især problematisk med et stof som MDMA, der er forholdsvis potent og kan findes meget rent og det betyder, at der er rigtig mange, der overdoserer.

Men udover muligheden for at veje dosis op, så kan pulver være lige så farligt og potentielt cuttet op med andre stoffer, hvorfor man altid skal teste sine stoffer med et testkit, så man ved hvad der er i ens piller eller pulver.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 feb 2018 07:41 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 aug 2017 11:46
Indlæg: 4
Plejadestjerne
- Tak for svar og info :)

At folk eksperimentere med dette stof er mig en gåde, det jo lidt som Russisk Rollette, mange tager det jo også når de er på druk, og der kan man sgu let komme til at tage en dosis der er for stor... Personligt har jeg kun erfaringer med speed, hash, morfin og Coke, sidstenævnte har jeg dog aldrig brudt mig om, men har aldrig taget andet, så aner ikke hvad der tilsynladne er så attraktivt ved MDMA og dets virkning, jeg vil i hvertfald ikke gamble med mit liv eller helbred... Kunne aldrig finde på at røre heroin da min onkle døde af sit misbrug af det, men tror sgu jeg hellere ville tage det hvis en stod med en pistol mod min pande og tvang mig til enten at prøve MDMA eller heroin! (Eller evt. taget kuglen i stedet) :lol:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 feb 2018 10:18 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 21:50
Indlæg: 128
Geografisk sted: Odense
Escobar-El Patrón

Du har prøvet speed siger du, MDMA er også en amfetamin, helt præcist 3,4-MethylenDioxyMethAmfetamin. Rusen er dog noget anderledes end speed, der er paralleller såsom kæbespændinger, men speed er ikke specielt euforisk, ihvertfald ikke for mig. MDMA er MEGET euforisk, ens sind kan måske af og til føles tungt, men på MDMA føles det nærmest fuldstændigt vægtløst (hvilket det jo egentligt også er), som om man kan mærke at det bare er elektrokemiske signaler der fiser rundt med lysets hast inde i ens centralnervesystem, det er en meget anti-aggressiv rus, man bliver empatisk og nærmest forelsket i alle andre mennesker, ens taktile sansning af verden bliver meget forstærket, så berøring føles fantastisk, at løbe fingrene gennem noget blødt hår føles fantastisk, eller bare i det hele taget røre ved noget blødt føles fantastisk. Kort sagt en meget dejlig og fantastisk rus, så det er faktisk ikke svært at forstå at mange eksperimenterer med lige netop dette stof.

Men man skal selvfølgelig være forsigtig og behandle det med den respekt det fortjener. Det er faktisk i min erfaring ikke engang sjovt hvis man tager for meget, det kan ødelægge rusen sådan at euforien helt forsvinder og man bliver forvirret og konfus ens syn begynder at flakke voldsomt, så voldsomt at alt hvad man kigger på ser ud som om det ryster eller vibrerer, fordi ens øjne vibrerer. Og ja... hvis man tager alt alt for meget, så kan det selvfølgeligt gå hen og blive rigtigt farligt. Det største problem ved at dosere korrekt er at der kan være relativt stor forskel i kvalitet, hvis man er vandt til at få noget af en ringe kvalitet og man pludselig får fat i et meget rent produkt, så er det jo nemt at komme til at tage for meget.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 feb 2018 10:37 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jun 2007 15:11
Indlæg: 2500
Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Escobar-El Patrón skrev:
- Jeg aner intet om det lorte stof
Du indrømmer selv at du intet aner om MDMA, men tillader dig alligevel at kalde det et 'lortestof', hvilket er en ret paradoksal sætning i sig selv.

Escobar-El Patrón skrev:
At folk eksperimentere med dette stof er mig en gåde, det jo lidt som Russisk Rollette, mange tager det jo også når de er på druk
De senester sager her er alarmerende, ja, og jeg håber at finde ud af præcist hvad problemet har været, ved begge sagerne.
At det kan være en dårlig idé at indtage et stof, imens man er savet midt over af alkohol, er ikke stoffets skyld! Ihvertfald ikke hvis personen vælger at gøre det alligevel, uanset om man er uoplyst eller ej.
Der er langt fra overvejet omgang med normal kvalitet MDMA, og så til at kalde det russisk roulette. Hvis det normalt var tilfældet, så ville folk over hele kloden dratte om som fluer, hver eneste weekend, for MDMA er meget populært, og det er der en grund til!
Hvis du er meget biased omkring det pga. din bror, så prøv alligevel venligst at holde tingene adskilt.
Håber dog din bror har det bedre i dag, men at dømme ud fra dit valg af grinende smileys kl. næsten 7 i morges, så har han nok ikke taget billetten.

_________________
Halose findes ikke. Han bevæger sig under radaren, sætter sig imellem stole og vandrer alene rundt, imens du sover.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 feb 2018 16:15 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Escobar-El Patrón skrev:
Plejadestjerne
- Tak for svar og info :)

At folk eksperimentere med dette stof er mig en gåde, det jo lidt som Russisk Rollette, mange tager det jo også når de er på druk, og der kan man sgu let komme til at tage en dosis der er for stor... Personligt har jeg kun erfaringer med speed, hash, morfin og Coke, sidstenævnte har jeg dog aldrig brudt mig om, men har aldrig taget andet, så aner ikke hvad der tilsynladne er så attraktivt ved MDMA og dets virkning, jeg vil i hvertfald ikke gamble med mit liv eller helbred... Kunne aldrig finde på at røre heroin da min onkle døde af sit misbrug af det, men tror sgu jeg hellere ville tage det hvis en stod med en pistol mod min pande og tvang mig til enten at prøve MDMA eller heroin! (Eller evt. taget kuglen i stedet) :lol:


hvad fuck snakker du om. du ved jo tydeligvis ikke skid om, hvad du sidder og påstår.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 feb 2018 16:52 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Det er selvfølgelig tragisk at der er en dreng, der er død af at tage MDMA. Men vi må sætte det lidt i perspektiv. Det sker trods alt kun et par gange om året. Til sammenligning dør der hver eneste dag 8 mennesker af at drikke alkohol, og 37 mennesker af at ryge. Det er med andre ord langt mere farligt end at tage MDMA (selv når vi tager hensyn til at der er flere der drikker alkohol og ryger).


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 feb 2018 17:44 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Enspænderen skrev:
Det er selvfølgelig tragisk at der er en dreng, der er død af at tage MDMA. Men vi må sætte det lidt i perspektiv. Det sker trods alt kun et par gange om året. Til sammenligning dør der hver eneste dag 8 mennesker af at drikke alkohol, og 37 mennesker af at ryge. Det er med andre ord langt mere farligt end at tage MDMA (selv når vi tager hensyn til at der er flere der drikker alkohol og ryger).

Jeg synes det er lidt problematisk at sætte det op sådan. For de folk der dør af cigaretter og alkohol er jo misbrugere, dvs. de gør det dagligt. De dør meget sjældent af en overdose, kontra MDMA.
Men ja, der er langt farligere og større problemer end MDMA i forhold til dødsfald.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 93 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team