Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 01:49


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 21 feb 2018 10:53 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2484
Geografisk sted: Inside the animal
Kim Gosmer skrev:
i anledning af den sidste tids tragiske MDMA-overdoser og den efterfølgende heftige debat i medierne, er jeg blevet inviteret i P1 Debat for at snakke om MDMA og behovet (hvis I spørger mig) for at tilbyde stoftest til hele Danmark. Det starter 12.15 og løber en lille times tid derfra.

P1 skriver selv følgende om programmet:

"Euforiserende stoffer er lette at få fat i. Men der følger ingen indlægsseddel med, så reelt ved brugerne ikke, hvad de tager. Flere misbrugseksperter foreslår, at man skal kunne få testet stofferne anonymt, men er det bare første skridt mod en legalisering af de potentielt dødelige stoffer, spørger P1 Debat. Debattører: Medicinalkemiker og rusmiddelekspert Kim Gosmer, socialrådgiver og rusmiddelbehandler Anne-Camilla Nielskov, forfatter og tidligere bruger Line Risberg. Vært: Kasper Hartmann. Lytterne er velkomne til at komme med indspark til debatten på telefon 7021 1919."

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 feb 2018 11:08 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2484
Geografisk sted: Inside the animal
Mr. Gone skrev:
Vides det om programmet bliver lagt op så man kan lytte til det efterfølgende? :hjerte:

Tidligere udsendelser bliver lagt op dag for dag, ja.
Her er et link til seneste udsendelse, fra igår, og så kommer der vel et link til udsendelsen fra idag senere

Edit: Link opdateret til dagens udsendelse
https://www.dr.dk/radio/p1/p1-debat/p1-debat-2018-02-21

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 feb 2018 17:16 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
kim gosmer <3

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 feb 2018 18:00 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Jeg er ikke nået helt igennem. Men forhelvede hvor er folk som Niels Sandø og Jeppe Jacobsen bare farlige for befolkningen. Det er så skræmmende. :cry:

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 feb 2018 19:43 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
Buttkraken skrev:
kim gosmer <3

Ja det er sgu rart at have folk på vores side som er en del af den offentlige debat.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 mar 2018 09:38 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2484
Geografisk sted: Inside the animal
Sundhedsstyrelsen svarer igen i notatet https://www.sst.dk/da/sundhed-og-livsst ... 86F44.ashx

Og Kim Gosmer svarer igen på dét notat
https://jyllands-posten.dk/debat/kronik ... aerdighed/
Som han selv skriver
Citat:
Jeg har skrevet en kronik om Sundhedsstyrelsens notat om stoftest, der blev udgivet i fredags. Kort fortalt, så er jeg dybt chokeret over, at en styrelse, der jo arbejder med kronen på, kan finde på at lægge navn til et så holdningspræget notat. Måske det bare er mig, der er lidt naiv, men jeg havde en forestilling om, at de danske styrelsers fundament var grundighed og evidens. Virkeligheden er åbenbart en anden! For eksempel refereres der i notatet til "hollandske erfaringer" men der er ikke en eneste kildehenvisning?!?
Der ud over fejer en lang række udenlandske erfaringer og rapporter Sundhedsstyrelsens antagelser fuldstændigt af bordet


Tak for dét, Kim

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 mar 2018 08:54 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2484
Geografisk sted: Inside the animal
Kim Gosmer fortsætter det gode arbejde med at opdrage på Sundhedsstyrelsen
Citat:
Okay, vi prøver igen...

Deadline på DR2 på onsdag skulle gerne involvere undertegnede og en repræsentant for Sundhedsstyrelsen - emnet er stoftest (i nattelivet/på festivaler/nationalt) og Sundhedsstyrelsens, i mine øjne, noget farvede notat om samme emne.

Hvilken version af notatet, vi skal snakke om vides ikke, da Sundhedsstyrelsen bliver ved med at rette og justere, så der er nu udkommet hele tre versioner på under tre uger!

Skulle du sidde derude og gerne vil forberede dig lidt på området, så finder du herunder et link til Sundhedsstyrelsens notat om stoftest, et link til min kronik i JP (kritik af notatversion 1) samt Sundhedstyrelsens svar, der også blev bragt i JP (udgivet under notatversion 2).

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team