Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 01:58


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: 31 maj 2018 15:07 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 mar 2018 00:15
Indlæg: 28
jeg bekager .. disse tråde kan tit udvikle sig … alle har ret tænker jeg..
'så hvor er vi med at tilbuddet at teste stoffer?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 maj 2018 17:22 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
ahelbo skrev:
og link mig gerne tråden til den snak:)

vil igen i denne tråd høre om nogen kender til stedet i kbh hvor man kan få testet renhed af købt stoff.

og med chancen for at gentage mig selv vil jeg mene en sådan service ville kunne have redet en 15 årig drengs dealer for at have forsaget en sådan tragedie, da han aldrig ville have solgt hele pille med så højt indhold af MDMA. Og her tænker jeg ikke på en kynisk udspekuleret dealer i USA. Men den hverdag der findes her i DK og hos mange der køber en servise der tilfældigvis ikke er lovlig..


Hvorfor skulle et højt indhold af mdma stoppe ham fra at sælge den? I stedet ville han nok bare advare om at den er ren og stærk og måske eventuelt kunne fortælle, hvor meget den indeholdte. Har aldrig mødt eller hørt om en pusher der ikke ville sælge deres stoffer bare fordi de var stærke. Og som tidligere nævnt var det jo heller ikke en pille, ham den 15 årige døde af. Og udover det var der jo også en mellemmand imellen den 15 årige og dealeren, så vidt jeg lige husker.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 maj 2018 17:47 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 mar 2018 00:15
Indlæg: 28
Udskyld jeg ikke er så kynisk, og andre har sikkert meget mere erfaring.
Tror jeg håbede dette forum var for at finde den rigtige vej.. altså løsnings orienteret


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 maj 2018 18:45 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
ahelbo skrev:
Tror jeg håbede dette forum var for at finde den rigtige vej.. altså løsnings orienteret

Det vil jeg da også mene det er! :D
Hvorfor synes du ikke det er det?

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 maj 2018 20:30 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
ahelbo skrev:
Ved ikke helt hvordan jeg linker til tidligere indlæg..

Pointen med mit indlæg om krystaller i stedet for piller var ikke valideringen af renhed, men den simple fact at det ligger naturligt at tage mindre del af en pose end at tage en mindre del af en pille.
En pilles renhedsgrad/mængde af MDMA kan i princippet være fra 0% (bare fyldstof) til næsten 100% ren MDMA. Det samme i en pose. Volumen ca. det samme - ser sjældent folk tømme en pose MDMA krystaller men tit tage en pille.
Sikkert mange herinde der ved bedre end mig hvad den almindelige mængde MDMA der bruges i en pille men tænker ikke det almindeligvis er 1 g 80 %MDMA som man kan få i poser (koster jo også mere end én pille almindeligvis)

og en anden note, så ved jeg man allerede tester renheden af stoffer i kbh anonymt så ved ikke om det er dette projekt der allerede er gået i gang?

og tak for konstruktiv dialog


Det er nok meget individuelt fra person til person. Men det er min observation, at folk har en tendens til at tage større doser/redosere flere gange, når de tager mdma som krystaller. Selvfølgelig tager folk ikke en hel pose mdma ad gangen. Men det svarer jo også til 5-10 ecstasypiller.

Så vidt jeg ved, skal projektet med anonym stoftest i nattelivet først gå i gang i løbet af 2019.

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 maj 2018 21:47 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Har nu mødt en god slat mennesker, som gerne redoser løs med ecstasy piller. Kender alt for mange som godt lige kan poppe 5 piller på en aften :/

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 maj 2018 22:05 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 mar 2018 00:15
Indlæg: 28
Der er sikker ikke er den nemme løsning med piller eller pulver

Jeg ved dog der allerede er en maskine til testing af renhed i kbh og at Novo nordisk er ved at donere en maskine til..
Dette fungere nu på den måde at personale ikke røre stoffet brugerne kommer med og derfor lovmæssigt ikke er involveret i processen. Man kan jo ikke altid vente på politikkerne beslutter det:)
tænkte bare andre kendte til den eller havde brugt den..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jun 2018 22:01 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2002 01:01
Indlæg: 3112
Geografisk sted: Away...
Enspænderen skrev:
Meningen med stoftesten er at forhindre at brugerne dør eller lider skade af at tage ulovlige stoffer. Så må det vel også være tilladt at komme ind på manglerne ved stoftesten.

Når man modtager svaret på en stoftest, så vil jeg foreslå at testcenteret vedlægger et stykke papir, hvor der står nogle grundlæggende oplysninger om det pågældende stof.


Jeg tror du skal læse lidt op på, hvad stoftest-konceptet rent faktisk indebærer. Selve testen er egentlig bare en gulerod, der skal gøre det muligt at komme i kontakt med potentielle brugere af narkotika. For at få testresultatet, skal man igennem en skadesreduktionssamtale med sundhedsfagligt personale, der bla oplyser om virkninger, bivirkninger, doseringer og lægemiddelinteraktioner for det aktuelle stof, der spørges til erfaring med det aktuelle stof, gives almindelige skadesreduktionsråd (tag ikke stoffer alene, vær varsom med at blande stoffer, fortæl dine venner, hvad og hvor meget du har taget osv).

Det er et skadesreduktionstilbud, ikke bare et testcenter, så jeg vil vove at påstå, at det lige præcis kunne have reddet den 15-åriges liv, for han havde aldrig taget et halvt gram MDMA, hvis han var blevet vejledt inden.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team