Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 12:09


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 21 jul 2018 15:02 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
"POLITIK 21.07.2018 KL. 10:49
Politisk flertal vil udvide politiets mulighed for at bruge agenter i efterforskningen
Brug af flere agenter skal dæmme op for salg af stoffer og hælervarer på nettet, mener et flertal på Christiansborg.

Et flertal i folketinget vil give politiet mulgihed for at anvende flere agenter og falske identiteter i efterforskningen. Foto: JP/Arkiv.
Et flertal i folketinget vil give politiet mulgihed for at anvende flere agenter og falske identiteter i efterforskningen. Foto: JP/Arkiv.
A A
POLITI FOLKETINGET
IDA TRØIBORG
FØLG
Politiet skal have bedre muligheder for at bruge falske identiteter og lade agenter "spille med" i flere forbrydelser.

Sådan lyder det fra et flertal i Folketinget, der vil have sat en stopper for den omfattende handel med stoffer og stjålne varer, der foregår på nettet. Det skriver DR.

Politikerne vil helt konkret give politiet lov til at bruge flere agenter i efterforskningen, som via en falsk identitet kan udgive sig for eksempelvis at være købere af ulovlige stoffer på nettet. De mener, at det vil gøre politiets arbejde med at stoppe den form for kriminalitet meget lettere, end det er på nuværende tidspunkt.

ANNONCE


Politiet hører kun om hver tredje voldsepisode: Anonyme oplysninger fra skadestuer skal give færre voldsofre

Som reglerne er i dag, skal politiet bruge en dommerkendelse, før det må benytte sig af falske identiteter, og det er kun lovligt, hvis der er tale om en begrundet mistanke, og hvis der efterforskes en forbrydelse, der kan give mindst seks års fængsel.

De regler begrænser politiets arbejde, mener Venstres retsordfører, Preben Bang Henriksen.

»Politiet kan ikke gå ind og spille med, for eksempel spille køber på nettet af stjålne varer og lignende. Kunne de det, så var det jo langt, langt nemmere at få opklaret forbrydelserne. Det kan de ikke i dag, og det vil vi gerne lave om på,« siger han til DR.

Preben Bang Henriksen foreslår to muligheder: Enten skal seksårsgrænsen sættes ned, eller også skal nogle forskellige forbrydelser undtages fra reglerne.

Sådan spotter du hælervarer på nettet

Både Socialdemokratiet og Dansk Folkeparti roser initiativet, og begge partier er enige i, at en ændring af reglerne på området vil øge politiets chancer for at dæmme op for ulovligt salg af varer på nettet.

Hos Enhedslisten er man dog ikke helt så positiv stemt over for forslaget. Retsordfører Rosa Lund frygter bl.a., at politiet ender med at blive aktør i forbrydelserne.

»Det lyder som en let løsning, men problemet er, at de risikerer, at ende med at opfordre til mere kriminalitet, end de kan forhindre,« siger hun til DR.

Nye tal: Vi køber hælervarer for milliarder uden at vide det

Den bekymring afviser både Socialdemokraterne, Dansk Folkeparti og Venstre, og Preben Bang Henriksen påpeger, at man jo både skal have en dommerkendelse og stilles for en domstol for at kunne optræde som agent.

I øjeblikket undersøger Justitsministeriet muligheden for, at politiet kan tage særlige efterforskningsmetoder i brug, når det arbejder med salg af hælervarer på nettet. Ifølge Preben Bang Henriksen kommer ministeriet med et konkret udspil efter sommeren."

https://jyllands-posten.dk/politik/ECE1 ... rskningen/

Så tænk jer om på nettet, risikoen bliver øjensynlig værre i fremtiden


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jul 2018 15:12 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Så bliver Wickr o.lign. jo bare endnu mere populært. Fuck, hvor er jeg træt af et nær retarderet politi.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jul 2018 16:45 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Er selv lidt bekendt med div. sider m.m. og må sgu indrømme jeg bliver salt når folk begynder at skubbe hælervarer derinde, imodsætning til (relativt) offerløse ombytninger af noget for noget.

Har hvert fald ikke det store tilovers af sympati, hvis de pludselig ender med at stjæle og bruge en telefon der er wiretappet af ejeren :lol: https://www.youtube.com/watch?v=NpN9NzO4Mo8

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jul 2018 22:36 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
spaffeh skrev:
Så bliver Wickr o.lign. jo bare endnu mere populært. Fuck, hvor er jeg træt af et nær retarderet politi.

Hvorfor bliver wickr mere populært af det?

@læbepomaden: Hvad er der galt med hælervarer? Altså så længe de ikke er fra privatpersoner.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jul 2018 23:03 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Fordi folk bliver nødt til at skjule deres kriminalitet mere, I guess.

Og der er vel det galt med hælervarer, at de er stjålne varer? Om det er fra butik eller privatperson er vel lidt ligemeget; hvem gider bo i et samfund, hvor vi stjæler fra hinanden. Totalt træls mentalitet

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jul 2018 23:39 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2484
Geografisk sted: Inside the animal
spaffeh skrev:
hvem gider bo i et samfund, hvor vi stjæler fra hinanden. Totalt træls mentalitet

+1 !

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jul 2018 01:03 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Der er vi jo så forskellige :D
Men ja, man skal ikke stjæle fra hinanden, men hvis det er et eller andet stort firma, som alligevel konstant smider fine ting ud (som mange supermarkeder gør) kan jeg ærligt ikke rigtigt se problemet. Men kan da godt forstå at andre synes det er fucking nederen, når de nu skal betale for det.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jul 2018 19:08 
Det er helt fint at stjæle, så længe man mangler det man tager, og dem man stjæler fra har overflod. F.eks. er det helt fint at stjæle mad, hvis man sulter. Men at stjæle for at sælge og blive rig, er efter min etik og moral ikke okey.

Hælervarer er sjældent øst og brød.


Top
  
 
Indlæg: 31 jul 2018 19:18 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
Tabere stjæler.

Hvis du ikke har nogen penge, så lån nogle eller tjen dem. Der er rigelig med flasker og dåser derude.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jul 2018 22:03 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Hindbærroulade skrev:
Tabere stjæler.

Hvis du ikke har nogen penge, så lån nogle eller tjen dem. Der er rigelig med flasker og dåser derude.


Sådan har jeg det også lidt.
Jeg er enig i at noget tyveri sagtens kan forsvares, og at man ikke kan skære alt tyveri over en kam. Man kunne her argumentere for, at det kæmpe madspild der eksisterer er en langt værre forbrydelse end fx butikstyveri for 200 kroner.
Jeg vil dog til enhver tid anbefale at tjene penge på en eller anden måde selv, da det kan motivere en til fremadrettet at have penge, så man ikke ender i samme situation.
Og penge er bare sådan et nødvendigt onde/gode, at folk er bedst med at tjene deres egne kontra låne/stjæle.

Det her er ret interessant synes jeg: https://www.kialo.com/stealing-is-never-acceptable-14447/14447.0=14447.1/=14447.1

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team