Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 01:39


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 13 aug 2018 20:47 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2484
Geografisk sted: Inside the animal
Citat:
Hash er ulovligt. Alligevel er det overalt, og 17.000 unge ryger det dagligt. I 4 programmer undersøger DR Dokumentar hvert led i hele kæden bag hash. Fra rygere på gymnasiet over pusherne på gaden til behandlingsstedet, hvor misbrugerne havner. Fra rockere og bander til de steder, hvor de helt store penge ender. I første program undersøger vi, hvordan hash bliver solgt i Danmark, og hvem der tjener på det.

Første program har præmiere iaften, og kan ses på følgende link:
https://www.dr.dk/tv/se/hash-dk/-/hash- ... ushere-1-4

https://www.dr.dk/presse/hash-dk-dr-und ... -i-danmark

Serien er som følger:
Hash DK – De rige pushere (1:4), DR1, mandag den 13. august 2018
Hash DK – På sporet af bagmændene (2:4), DR1, mandag 20. august 2018
Hash DK – Det skæve Danmark (3:4), DR1, mandag den 27. august 2018
Hash DK – Frit eller forbudt (4:4), DR1, mandag den 3. september 2018

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 aug 2018 20:45 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
https://www.bt.dk/film-og-tv/efter-hash ... nd-i-sagen

get motherfucking rekt

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 aug 2018 13:19 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Buttkraken: det er så motherfucking dumt. Var helt overrasket over, hvor dum man kan være. Men jeg bryder mig godt nok heller ikke om ham der journalisten, Jacob eller hvad han hedder. Det virker til, at hans eneste formål er at komplet afdække præcise mængder, hvilket kan være fucking ligegyldigt. Forstå at vi snakker en daglig millionhandel og find på nogle andre interessante ting at spørge om. Gav op efter et kvarters tid.
På den anden side så hatten af for de unger. De vidste udmærket hvad de gik med til, og nogen skal jo tage de første slag.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 aug 2018 13:32 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 dec 2010 18:50
Indlæg: 569
Geografisk sted: L.A.
spaffeh skrev:
På den anden side så hatten af for de unger. De vidste udmærket hvad de gik med til, og nogen skal jo tage de første slag.


Enig. Altså, jeg havde aldrig selv gjort som dem, men det er meget fed at der er nogen der prøver at gøre NOGET. Så kan det diskuteres om det var de mest præsentable typer, til at tale for legalisering, men det er en anden diskussion.

Jeg forstår ikke hvorfor man overhovedet vil medvirke i sådan noget. Er det for at få sine 15 minutes of fame, selvom man ikke bliver "fame", eftersom det censureres for ens egen beskyttelse? Her tænker jeg på pusheren de interviewede i p-kælderen. Det samme gælder ham eks bandelederen. Hvorfor vil man stå frem? Det kan da umuligt udmunde i noget positivt, og endnu værre kan det være der er nogen der genkender en gennem censuren eller hvad ved jeg.

_________________
Hi Karin.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 aug 2018 15:04 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
De unge gutter må fandme været blevet lukket af politiet eller en bande - så snotdumme stoddere skal man sgu lede længe efter.. Synd for dem.. De har INTET hjulpet mht legalisering - tværtimod..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 aug 2018 16:04 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 jan 2013 18:08
Indlæg: 156
Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
Ok udsendelse men med lidt forkert fokus - indtjening.
Respekt til de aktører der valgte at stille op, de havde nogle fair udmeldinger selvom ham Jakob ikke virkede helt tilfreds..
Gad vide hvor de unge mænd står i dag, og hvem der har valgt at blande sig i deres hverdag. Kan heller ikke se hvad deres udtalelser skulle hjælpe ift. Legalisering.
Det at man erkender og reklamerer med et misbrug for åben skærm fremmer næppe noget rent politisk.

_________________
Det rart at være vigtig, men det er vigtigt at være rar.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 aug 2018 16:05 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Hvad mener du HIF?
Og ja, enig, ham reporteren lokker helt vildt. Jeg kan ikke rigtig finde hans navn, men hans stemme lyder bekendt, og min hukommelse siger mig, at han er forholdsvis skod. Han er også virkelig træls i serien her. Og så er grafikken ekstremt ringe hele vejen igennem, det er amerikaniseret osv.. jesus, håbede lige på noget mega nice TV, da jeg nærmest aldrig ser TV, og så er det bare det her.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 aug 2018 17:39 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Jeg mener, at gutterne åbenlyst viser at de ryger bong fra morgen til aften, bor i lort, sælger hash, ligner lort og nu med sikkerhed bliver lukket af enten politi eller en bande - de har udstillet sig selv.. Jeg tager ikke hatten af for dem, de har intet positivt gjort, tværtimod.. Fjolser skal man ikke lede længe efter - de overlever ikke længe...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 aug 2018 18:33 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Meh, uenig. De er ligesom så mange andre unge sikkert i tvivl om, hvad de skal blive, og bruger deres tid rimelig fint, synes jeg; de hygger og går op i at lave musik. Når man er 22, er det imo også meget at forlange, at man er igang med en længerevarende uddannelse og alt muligt lignende. Give it some time. Og jeg kender et par stykker, som har markant værre lejligheder uden hverken at ryge eller drikke.
Og hvad er der moralsk forkert i at sælge hash? De udbyder blot en vare andre gerne vil betale for, og det skader absolut ingen andre end dem selv.

Kan ærlig talt ikke se det negative i, at de selv har valgt at være med. Tværtimod finder jeg det spøjst, at komme op i det røde felt over nogle gutter som lever deres liv helt stille og roligt, ikke er til fare for andre og handler med tørrede planter.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 aug 2018 19:27 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Jeg er ikke oppe i det røde felt - og har selv kommet i lignende lejligheder - men når det er sagt, så er det et spørgsmål om tid, før politiet eller banderne finder dem.. Jeg siger ikke at de skal have fundet deres "plads" i livet - det har jeg heller ikke selv.. Men i dagens danmark, så har de udstillet sig selv, både som hashomaner med eneste formål at ryge og sælge hash.. Mht om det at sælge tørrede planter, tror jeg vi to er rørende enige.. Jeg er bare ikke positiv overfor deres medvirken - har det på samme måde som med Tuxen..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 aug 2018 20:42 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Har ikke set set det endnu men regner med at gøre det senere, men synes allerede jeg kan mærke jeg er splittet.

Synes det er fint de er med til at "normalisere" det til en vis grad, men kunne godt forestille mig det er nogle "typiske" dårlige tilfælde at vælge, hvilket jo er gjort med fuldt overlæg. Ikke noget som agenda fyldt tv. Ville meget hellere en regulær hr og fru Danmark der hasher den op på økologisk selv-forsynende vis, men de har selvfølgelig hjerne nok til ikke at udstille hele deres personlige liv for ABSOLUT ingen vindings skyld.

På samme tid er det også bare ufatteligt at det skal være så svært at være et menneske, der (offentligt) tager/laver anderledes ting end "normale" mennesker, fordi folk synes det er mærkeligt eller så dumt, at det er bedre at andre mennesker bestemmer og dem og deres valg gennem lovgivning. Det er en holdning der nok er meget delt herinde, hvilket nok egentligt gør mit indlæg lidt overflødigt på en led. Men jeg kan ikke lige overskue dele sådanne tanker på sociale medier, da familie, nære, bekendte m.m. ville få et kollektivt føl og snakke om farende ved det, uden at give de store tanker til reele sydamerikanske narkobaroner og spildte skattepenge, på en kamp der er tabt for lang tid siden. Stater, firmaer og RIGTIGE kriminelle har for mange penge at tabe på legalisering, både af busk og dvs.

Nå, vil spise is, ryge godt og sende mentale mellem fingrer til idioterne. Og kærlighed til psychedelia selvfølgelig <3

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 aug 2018 04:36 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
Det var da nogle rigtig hygge-drenge.
Musik, cool cash og bong. What's not to like? Dumt at udstille sig selv, men måske havde de et latent ønske om at blive lukket ned, så de er nødsaget til lave noget produktivt - og så giver det også lidt streetcred på musikscenen.

Jeg synes, at det var udmærket indslag, der gav et objektivt indblik i en ung hashmisbrugers hverdag.
Forestiller mig at de også dækker den almindelige befolkning i de senere afsnit.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 aug 2018 10:46 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 mar 2013 19:34
Indlæg: 390
Fine, nede på jorden drenge. De er kun tabere fordi de drikker blå royal.

_________________
Lov og ret er et net
med så sære masker i,
at de små hænger på
og de svære slipper fri.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 aug 2018 12:20 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Fejl, for Blå Royal er absolut en af de bedste beers der er.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 aug 2018 20:08 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
spaffeh skrev:
Fejl, for Blå Royal er absolut en af de bedste beers der er.


Du helt væk jo.

https://oelhandleren.dk/cache/459417/ha ... 770x75.jpg <3

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 aug 2018 00:22 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 nov 2015 14:40
Indlæg: 88
Har I set afsnit 2?
Hvad tænker I?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 aug 2018 06:18 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2012 19:07
Indlæg: 770
FiveHours skrev:
Har I set afsnit 2?
Hvad tænker I?

Ikke for at anfægte hash psykose, men han havde ikke sovet i flere dage på grund af amfetamin, da han fik psykose. :gud:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 aug 2018 07:57 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 dec 2004 14:22
Indlæg: 2447
Geografisk sted: Schwiez
De har fundet alle bundæderne.
De fleste der indtager cannabisprodukter er helt almindelige mennesker.

Reefer Madness 2.0


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 aug 2018 08:43 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
Det havde ikke så meget med hash at gøre.
Misbrugerne på behandlingshjemmet brugte også andre "hårdere" stoffer.
Det lod også til, at de kæmper med andre psykiske problemer end bare deres stofmisbrug.

Elendigt program.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 aug 2018 11:04 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2012 19:07
Indlæg: 770
Kaktus Klausen skrev:
De har fundet alle bundæderne.
De fleste der indtager cannabisprodukter er helt almindelige mennesker.

Reefer Madness 2.0


Det er nemlig rigtigt, de stiller ikke op på grund af stigmatiseringen og tabuiseringen.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team