Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 22:37


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 26 sep 2018 23:24 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
25 sigtede for besiddelse af hash - telefon afslørede køberkartotek

Citat:
Flere personer i Aarhus og omegn har den seneste tid fået besøg af betjente fra Østjyllands Politis specialstyrke, der har haft en sigtelse med i hånden.

Specialpatruljen fik i maj fat i en 22-årig hashsælger, der udover lidt hash havde en mobiltelefon på sig, som politiet besluttede at undersøge nærmere.

En gennemgang af telefonen viste en række sms'er og telefonnumre på både mænd og kvinder, der havde købt hash af den 22-årige.

Det skriver Østjyllands Politi i en pressemeddelelse.

»Selvom vi ikke fanger folk på fersk gerning i at købe hash, så viser sager som denne, at vi efterfølgende kan få fat i dem alligevel,« siger politikommissær og leder af specialpatruljen Kristian Harlev Sørensen i en pressemeddelelse og uddyber:

»Vi har løbende mange lignende sager, og vores erfaring er, at det er mange forskellige typer, der køber hash. Uanset hvem de er, så får de en hilsen fra os, når vi finder frem til dem.«

I alt har politiet indtil videre sigtet 25 personer, der alle ifølge politiet har fået et personligt besøg på deres adresse af den 22-årige hashsælger med det til formål at købe hash.

En af de personer, som politiet fandt frem til i denne sag, var en 16-årig pige fra Aarhus.

Hun blev noget overrasket, da der pludselig stod en betjent hjemme hos hende og familien og sigtede hende for besiddelse af hash.

»Vi møder fysisk op på folks adresser for at sende et klart signal om, at vi tager sagen meget alvorligt. Og forhåbentligt kan det være med til at få dem til at tænke sig om en ekstra gang, før de beslutter sig for at købe hash eller andre stoffer igen,« siger Kristian Harlev Sørensen.

De 25 sigtede personer kan se frem til en bøde mellem 2000-4000 kroner for besiddelse af hash.

Specialpatruljen kan ikke udelukke, at de finder frem til flere personer, der står listet i salgstelefonen.


https://www.bt.dk/krimi/25-sigtede-for- ... erkartotek


Wtf? "Det ved jeg sgu ikke, hr. Betjent. Måske har en af mine venner lånt min telefon uden at sige det til mig?"
Det er nu også pænt useriøst af ham gutten ikke at slette sådan noget fra telefonen.

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 sep 2018 23:31 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2484
Geografisk sted: Inside the animal
Sagen lyder temmelig tynd. At blive sigtet for besiddelse uden at være det, eller måske aldrig have været det lyder ikke som noget der ville holde i retten. Så friskt at de forsøger sig med det. Nederen for de sigtede naturligvis.
Men med mindre de har sendt en sms til pusheren hvor der stod "Mange tak fordi du solgte mig det der hass, jeg lige har røget" har jeg svært ved at se den holder.

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 sep 2018 04:04 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
Altså det er jo "kun" sigtelser. Hvis folk ikke længere er i besiddelse af noget ulovligt på sin bopæl ville jeg da bede om at få den i retten. Husk på bøder jo i mange tilfælde er en slags forlig så staten undgår at skulle bruge tid og ressourcer på at bevise skyld i retten.

Det værste der kan ske er jo en ransagelse af din ejendom, kommer den i retten og de ikke har fundet noget bliver du frifundet.

P.S. skod pusher :evil:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 sep 2018 10:19 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Hvis de bare har talt i telefon, så kan politiet ikke vide hvad de har talt om. Det er kun SMS'erne, der er afslørende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 sep 2018 12:35 
Offline
Coca-entusiast
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2015 00:35
Indlæg: 524
Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
Alle telefon samtaler bliver som udgangspunkt pr automatik logget og gemt i 5 år, så hvis der bliver behov for det, kan politiet få en kendelse og aflytte samtalerne med tilbagevirkende effekt.

_________________
#DERUDAF!

-BILLED GUIDE: Sådan laver man kokain! Fra Blad til HCl: viewtopic.php?f=80&t=55695
-BILLED GUIDE: Oprensning af gade kokain til 99% Kokain HCl: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 80&t=51476
-Acetonevask af kokain: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 86&t=51577
-BOG: The Coca Homegrowers Guide: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... =1&t=51497


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 sep 2018 13:08 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Okay, det vidste jeg ikke.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 sep 2018 16:29 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 dec 2010 18:50
Indlæg: 569
Geografisk sted: L.A.
Gad vide om de også tjekker apps til beskeder, som for eksempel Messenger, Whatsapp etc.?

_________________
Hi Karin.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 sep 2018 17:58 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Koalabjørnen skrev:
Alle telefon samtaler bliver som udgangspunkt pr automatik logget og gemt i 5 år, så hvis der bliver behov for det, kan politiet få en kendelse og aflytte samtalerne med tilbagevirkende effekt.


Ah det er vist ikke helt rigtigt, som jeg forstår det, så bliver det logget hvem du taler med, hvor telefonen befinder sig og hvor længe man har talt.
Selve samtalen gemmes ikke automatisk.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 sep 2018 21:39 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 18 sep 2017 17:36
Indlæg: 116
Det nyeste er at de godt må presse dig til at åbne din telefon hvis du bruger fingeraftryk til at låse telefon eller bestemte apps med.

Har alle dage haft krypteret mit tlf indhold så det ikke kan tilgås af andre end mig. Og så selvfølgelig kodelås :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 sep 2018 10:13 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
slidtelis skrev:
Det nyeste er at de godt må presse dig til at åbne din telefon hvis du bruger fingeraftryk til at låse telefon eller bestemte apps med.

Har alle dage haft krypteret mit tlf indhold så det ikke kan tilgås af andre end mig. Og så selvfølgelig kodelås :)

What. Har du en kilde?

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 sep 2018 11:29 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
Buttkraken skrev:
slidtelis skrev:
Det nyeste er at de godt må presse dig til at åbne din telefon hvis du bruger fingeraftryk til at låse telefon eller bestemte apps med.

Har alle dage haft krypteret mit tlf indhold så det ikke kan tilgås af andre end mig. Og så selvfølgelig kodelås :)

What. Har du en kilde?

Byretten og Landsretten har givet politiet medhold i at det sidestilles med ransagning.
Der er SVJV ikke kommet afgørelse i højesteretten endnu men her er version2's artikel omkring det:
https://www.version2.dk/artikel/nu-skal ... on-1085771

P.S. skift fingeraftryk/ansigtsgodkendelse ud med almindelig kode hvis du ikke vil have politiet skal rode i din telefon.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 sep 2018 15:32 
Offline
Coca-entusiast
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2015 00:35
Indlæg: 524
Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
Fso skrev:
Koalabjørnen skrev:
Alle telefon samtaler bliver som udgangspunkt pr automatik logget og gemt i 5 år, så hvis der bliver behov for det, kan politiet få en kendelse og aflytte samtalerne med tilbagevirkende effekt.


Ah det er vist ikke helt rigtigt, som jeg forstår det, så bliver det logget hvem du taler med, hvor telefonen befinder sig og hvor længe man har talt.
Selve samtalen gemmes ikke automatisk.


Troede jeg også selv i en lang periode. Men har fået noget andet at vide af en kilde "on the inside" :)

_________________
#DERUDAF!

-BILLED GUIDE: Sådan laver man kokain! Fra Blad til HCl: viewtopic.php?f=80&t=55695
-BILLED GUIDE: Oprensning af gade kokain til 99% Kokain HCl: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 80&t=51476
-Acetonevask af kokain: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 86&t=51577
-BOG: The Coca Homegrowers Guide: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... =1&t=51497


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 sep 2018 08:50 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
I så fald må de have rigtigt meget plads til at lagre lydfiler, så nej jeg tror ikke på det, men er før blevet overrasket.
Har heller aldrig hørt om en aflytning som foregår med tilbagevirkende kraft, istedet har jeg oplevet når politiet vælger og følger reglerne så, får man et brev fra dommeren når den periode der er givet lov til af dommeren at aflytte i er overstået.

Edit tænker også jeg ville have læst om det i forbindelse med retssager, som jeg har haft en naturlig interesse i at læse om, men har kun læst om de bruger, hvem, hvor og hvor længe data, aldrig noget med hvad der er blevet sagt i samtalerne, hvilket ville være ret naturligt og tage med såfremt anklagemyndigheden havde muligheden for det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 sep 2018 10:23 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 245
Koalabjørnen skrev:
Alle telefon samtaler bliver som udgangspunkt pr automatik logget og gemt i 5 år, så hvis der bliver behov for det, kan politiet få en kendelse og aflytte samtalerne med tilbagevirkende effekt.


Det er ikke samtalen som logges det er kun, nummer som der ringes til eller fra, og placering. Altså ikke indeholdet hverken af samtale eller SMS
Det samme gælder internet. Det logges at du besøger psychedelica, ikke hvad man læser eller skriver
Det kræver en dommerkendelse hvis samtaler skal aflyttes.


http://www.init-data.com/justitsministe ... tgorelsen/

"En gennemgang af telefonen viste en række sms'er og telefonnumre på både mænd og kvinder, der havde købt hash af den 22-årige."
Det kan kun være de SMS tekster som har ligget på telefonen der kan bruges fx bestillinger og bekræftelser, tlf numre kan de ikke bruge til noget.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 sep 2018 20:20 
Offline
Coca-entusiast
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2015 00:35
Indlæg: 524
Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
Jeg forstår, og respekterer jeres tankegang fuldt ud.

I forhold til fysisk opbevaring af lydfiler, er det intet problem. I Danmark har vi for vane at gemme vanvitigt meget dokumentation. Tag bare rigsarkivet, som indeholder ufattelige mængder dokumenter og informationer.

Så tror ikke at det er pladsmangel, der ville stå i vejen for regeringens snagen i folks privatliv :wink:

Husk på at dengang "sølvpapirshattene" påstod at regeringen læste deres emails, troede folk også at de var skøre..


Men igen, jeg har fået noget at vide, af et styks pålideligt personage. Jeg har ingen beviser, what so ever.
Dog er min personlige opfattelse, at disse optagelser kun bliver taget i brug, ved yderst alvorlige kriminelle handlinger som terror ect.

_________________
#DERUDAF!

-BILLED GUIDE: Sådan laver man kokain! Fra Blad til HCl: viewtopic.php?f=80&t=55695
-BILLED GUIDE: Oprensning af gade kokain til 99% Kokain HCl: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 80&t=51476
-Acetonevask af kokain: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 86&t=51577
-BOG: The Coca Homegrowers Guide: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... =1&t=51497


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 sep 2018 13:26 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
I Ubådssagen blev der foretaget opkald som de helt sikkert havde fået frem hvis det teknisk havde været muligt.
Så nej men jeg siger ikke at USA eller andre kunne finde på at gøre det og man så som allieret i terror sager kan henvende sig.
Men det er ren spekulation.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 okt 2018 22:05 
Offline
Coca-entusiast
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2015 00:35
Indlæg: 524
Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
^ True

_________________
#DERUDAF!

-BILLED GUIDE: Sådan laver man kokain! Fra Blad til HCl: viewtopic.php?f=80&t=55695
-BILLED GUIDE: Oprensning af gade kokain til 99% Kokain HCl: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 80&t=51476
-Acetonevask af kokain: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 86&t=51577
-BOG: The Coca Homegrowers Guide: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... =1&t=51497


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 nov 2018 14:46 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Terrorpakken gav mulighed for aflytning af hele boligblokke, hvis der boede en terrormistænkt i blokken, så man kan godt være uheldig at have været aflyttet, på trods af at der ikke er indhentet personlig dommerkendelse hertil.
Mener også at de satte logningskravet ned fra 5 til 2 år, fordi det satte et urimeligt økonomisk press på teleudbyderne, at de skulle logge alt den data.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 nov 2018 20:17 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 28 okt 2018 23:57
Indlæg: 108
jeg er lige blevet taget med tre gram så jeg får en bøde men det var ikke over SMS jeg har skaffet det :)

jeg synes faktisk det er vildt nok at de gider bruge tid på at jagte kunder til cannabis i dagens danmark for at være ærlig. ham betjenten som hapsed min klump fortalte jeg til at jeg bruger det medicinsk så det er faktisk min medicin han står og tager fra mig og så svare han at det ved han godt men nu da hans kollega har set ham finde det så kan han ikke bare give mig det tilbage selvom han gerne ville.

dengang jeg blev tvangsindlagt sidder jeg og ryger en joint da ambulancen kommer så de skynder sig og da politiet så ankommer så sidder jeg bare med en halv joint og siger til dem at jeg ved godt de synes det er ulovligt men om de ikke kan lade mig ryge færdig så følger jeg fredeligt med. det gik de bare med til og begynder at pakke mine ting som jeg skal have med mens jeg sidder og ryger færdig og så slukker jeg bare den når den er røget til bunds og går med ud i ambulancen sammen med den ene betjent som godt nok fisker lidt efter hvad det der cannabis koster og hvor jeg får fat i sådan noget henne,. det får han naturligvis ikke at vide .

fuck jeg blev også skæv af den joint for jeg kunne jo godt regne ud at det kunne tage lang tid inden jeg kom ud igen så jeg mixed bare resten jeg havde tilbage i en to smøgs og skyndte mig at ryge den inden jeg blev indlagt. nå ja men det kunne jeg jo ligeså godt bare gøre der er jo ikke nogen grund til at gemme et par gram herhjemme når jeg ikke ved hvornår jeg kommer ud alligevel.

jeg synes bare de skal slappe af med det der med at stresse folk som ryger fordi de ønsker at føre signal politik. det gavner ikke noget eller nogen men det er nok bare et spørgmål om tid før magthaver selv indser det.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team