Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 13:07


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 21 nov 2018 11:38 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
https://www.dr.dk/nyheder/indland/anklager-loej-retten-skal-kaempe-hashsag-nu-gaa-om

Citat:
Krigen mod narko er tabt
8 mins ·
Den tidligere anklager Trine Sorgenfri er blevet idømt fire måneders fængsel for at lyve i retten og forsøge at få vidner til at dække over det.

Men det er faktisk et af de to anklagepunkter, som hun er blevet frikendt for, som for alvor har forarget forsvarsadvokat Kim Bagge.

Han stod overfor Sorgenfri i sin rolle som forsvarer i en af de største retssager om hashsalg herhjemme, den såkaldte Nordlyssag mod 11 hashsælgere fra Pusher Street på Christiania. Og den mener han, man nu bliver nødt til at tage forfra:

- Vi har en masse mennesker siddende, som er blevet dømt på baggrund af en proces, som ikke har været fair. Og den eneste måde at reparere på den slags ting på, er at ophæve de domme og tage det forfra og gøre det ordentligt. “Anklager løj for retten: Skal kæmpe hashsag nu gå om?”


Thoughts?
Når en anklager lyver for retten, skal sagen naturligvis gå om - det synes jeg. Især når man har at gøre med frihedsberøvelse af folk i op til flere år, så skal det fanme være gjort ordentligt. Fuldstændig pinlig sag fra start til slut som vidner om en masse ting, hvoraf én er helt essentiel: politiet er absolut den største bande/mafia i Danmark, når deres arbejdsmetoder kommer frem (det her samarbejde med Trine, generel dækning af hinandens rygge ("Ej så du det heller ikke Torsten? Jeg så altså heller ikke den kriminelle få vredet armen om, selvom jeg stod 20 centimeter ved siden af") og en klagemyndighed der bare er fuldstændig for lol.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 nov 2018 12:00 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
30 dage som ender med fodlænke er at blåstemple den brugte praksis.
Erklær hende uegnet som advokat for altid og så skal vi ha en straf der måles i år og ikke dage!
Self skal sagen gå om.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 nov 2018 12:01 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
100%!

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 nov 2018 12:19 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Absurd hvis den ikke går om jo. Ya don goofd Trine knap-så-Sorgenfri.

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 nov 2018 13:16 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2484
Geografisk sted: Inside the animal
Hm ja, hele den sag vidner bare om at der er noget i systemet, der er råddent, og jeg synes egentlig også det er på niveau med div. hvidvaskskandaler i bank-sektoren eller sygeplejerske-drab (selvom sidstnævnte naturligvis ikke helt kan sidestilles). Men det handler om, at et system eller person gør det modsatte af hvad det burde, og efter min mening bør netop dét koste, for ikke at svække den generelle tillid til det givne system.
Hvis man systematisk dækker hinandens ryg med ulovligheder i et system, der burde være der for retfærdighed og sandhed, burde man spærres inde i lang tid.

Nogle der allerede er inde, har sikkert fortjent at være der, men hvis processen, politi, vidner eller sagførere har været løgnagtige, bør sagen helt naturligt gå om

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team