Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 22:42


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 23 nov 2018 12:01 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
https://www.bt.dk/krimi/tiltale-narkoha ... m-fingrene

“Tiltale: Narkohandlere havde to ton hash mellem fingrene


Tre personer er tiltalt for at håndtere knap to ton indsmuglet hash. En fjerde mand er tiltalt for groft hæleri. Sagen starter fredag i Retten i Glostrup. (Arkiv) Anne Bæk/Ritzau Scanpix
Tre personer er tiltalt for at håndtere knap to ton indsmuglet hash. En fjerde mand er tiltalt for groft hæleri. Sagen starter fredag i Retten i Glostrup. (Arkiv) Anne Bæk/Ritzau ScanpixVis mere
Politiet har fået adgang til 2000 hemmelige beskeder. Tiltale mod fire mænd i hashsag på Sjælland er rejst.

Tre mænd har modtaget, opbevaret og solgt en stor mængde hash, der er smuglet ind i Danmark fra Spanien.

Sådan lyder anklagen i en sag, som Retten i Glostrup indleder fredag.


Ifølge anklageskriftet har tre 40-årige mænd håndteret 1900 kilo hash rundt omkring på Sjælland.

En fjerde mand på 28 år er tiltalt for groft hæleri, da han skal have modtaget og opbevaret udbyttet fra de knap to ton hash.

Politiet er i sagen brudt gennem en virtuel mur, som ellers skulle holde uvedkommende ude, forklarer senioranklager Rasmus von Stamm.

- Sagen adskiller sig primært fra andre sager, fordi det er lykkes politiet at tilgå et krypteret kommunikationsmiddel og udlæse en masse beskeder, som politiet ellers ikke har adgang til, siger senioranklageren.


Han forklarer, at politiet har haft adgang til omkring 2000 beskeder. På telefonerne havde de tiltalte ifølge anklagemyndigheden installeret et særligt program for at holde politiet væk.

Politiet kom på sporet af en af de fire tiltalte i januar 2017 og har siden efterforsket sagen.

Håndteringen af hashen skal have stået på fra marts til august i 2017, lyder det i tiltalen.

En del af hashen blev opbevaret i én af de tiltaltes kolonihavehus i Herlev.


Sagen er en del af det sagskompleks, som politiet har døbt "Operation Snake".

Komplekset dækker over en stor smuglersag, hvor lastbiler fragtede næsten fire ton hash fra Spanien til Danmark.

Flere personer er allerede dømt i komplekset. Sideløbende kører en sag i Retten i Næstved mod de personer, der ifølge anklagemyndigheden er bagmændene og har stået for at få hashen ind over landegrænsen.

Ud af de knap to ton hash i sagen ved Retten i Glostrup har politiet kun beslaglagt omkring 250 kilo. Dertil har man fundet over én million kroner samt tre mobiltelefoner med krypteringsprogrammet.


Ligeledes er flere våben, ammunition, en skudsikker vest, flere smykker og designermøbler - herunder en Wegner-stol samt PH lamper - beslaglagt.

Rasmus von Stamm understreger, at han går efter længerevarende fængselsstraffe, der udmåles i år. De tiltalte nægter sig skyldige, tilføjer han.”


2000 beskeder - bare fordi ting er krypteret betyder det ikke at man ukritisk skal lade være med at rydde op i en endeløs beskedrække, men det lærerde så på den hårde måde.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 nov 2018 13:16 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Man kan vist nok sætte beskeder i både Wickr og Signal til at slette sig selv efter noget tid - kæmpe opfordring til at gøre det.
Hvilket program tror I de har brugt? Og der ligger så mange guides derude til kryptering af telefon, Lars Andersen har et par gode; hvorfor følger folk dem ikke slavisk nok? For fanden.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 nov 2018 13:25 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 dec 2016 14:21
Indlæg: 266
Geografisk sted: København
Det kan ikke bringe mit pis i kog at folk der indsmugler 2 ton hash bliver snuppet.

Når jeg går ind for en legalisering er det bl.a. også for at undgå at finansiere banderne.

Men som hjemmeryger/dyrker er det da vigtigt at holde styr på sin IT-sikkerhed.

Hilsen BluePill

_________________
"Klarsyn er som absolut gehør - bare med øjnene."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 nov 2018 14:00 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
"Man kan vist nok sætte beskeder i både Wickr og Signal til at slette sig selv efter noget tid - kæmpe opfordring til at gøre det. "

Det er vist også det vigtigste vi kan lærer af denne sag!!!!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 nov 2018 16:44 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Sad sammen med nogle i går som også figurerer i den lyssky ende med netop Wickr som beklagede sig over at deres app havde crashed og de ikke kunne komme på den før de resettede den. Kan godt forstå de fik noia på nu så, men tror i virkelig at de allerede er begyndt at bruge teknikken til de små fisk?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 nov 2018 17:09 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Nafets skrev:
Sad sammen med nogle i går som også figurerer i den lyssky ende med netop Wickr som beklagede sig over at deres app havde crashed og de ikke kunne komme på den før de resettede den. Kan godt forstå de fik noia på nu så, men tror i virkelig at de allerede er begyndt at bruge teknikken til de små fisk?


Jeg tror mere, at disse gutters sikkerhedsforanstaltninger har været så imponerende ringe, at selv så idiot-sikkert et værktøj som Wickr endte med at være kompromitterende i sidste ende her.

Sakset fra Lars Andersens fb:
"1. Som køber skal du insistere på, at kommunikationen med sælger foregår på fx Signal, som er krypteret end to end og har "slet beskeder efter X tid" funktionalitet.

2. Som sælger skal du aldrig ALDRIG bruge SMS eller telefonopkald. Det er en ren bevisfabrik imod dig.

3. Som sælger SKAL du have et kodeord på din telefon. Ikke fingeraftryk eller ansigtsgenkendelse.

4. Er du som køber uheldig nok til at blive kontaktet af politiet, betaler du IKKE bøden og du erkender ikke. Du tager den i retten og forklarer, at købet aldrig blev gennemført eller at din telefon er brugt af andre. Det er skræmmetaktik."

Citat:
https://web.archive.org/web/20140308193526/http://frihedsaktivisten.dk/guide-til-de-brune-budes-kunder/
guide til hvis man er kunde.

https://frihedsaktivisten.net/2018/02/20/sadan-saelger-du-narko-pa-darknet/ guide til hvis man er sælger, men ved ikke om den virker.
Men tag nu forhelvede nogle sikkerhedsforanstaltninger.

Og BluePill: hvad tror du så der kommer til at ske nu, hvor der 'mangler' to tons hash i Danmark? Nogle andre vil prøve at udfylde den mangel, som sikkert vil være banderelaterede mennesker, hvilket vil lede til et hårdere miljø. Jo mere hash der beslaglægges, jo hårdere bliver miljøet. Så det er lidt selvmodsigende synes jeg, at det er en god ting, at du og andre grundet konfiskeringen/tyveriet undgår at finansiere bander, når selvsamme bander blot skal arbejde endnu mere for at tjene tabt indtjening ind.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 nov 2018 17:10 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2009 19:50
Indlæg: 1002
Nafets skrev:
Sad sammen med nogle i går som også figurerer i den lyssky ende med netop Wickr som beklagede sig over at deres app havde crashed og de ikke kunne komme på den før de resettede den. Kan godt forstå de fik noia på nu så, men tror i virkelig at de allerede er begyndt at bruge teknikken til de små fisk?


Ikke til de små fisk, kunne jeg slet ikke forestille mig. Det er for ressourcekrævende at skulle dekryptere så meget. Og det her er jo en ret stor sag. Men det lader til at de ikke har taget sikkerheden særligt alvorligt. En krypteringsapp er i sig selv slet ikke sikkerhed nok, når man laver 'operationer' på det niveau dér. Og så at de bare har ladet beskederne stå i chatloggen. Har ikke selv så meget forstand på kryptering, men har set nogle af de guides Lars Andersen (og hans bror, Torben Andersen) har smidt op, og de er alligevel ret omfattende. Så hvis man virkelig ønsker det, kan man godt være sikret af teknologien nok til, at man ikke behøver at gå rundt og have noia på

Edit: så ikke spaffeh havde svaret

_________________
Ain't nothing to it, but to do it


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 nov 2018 17:45 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 18 sep 2017 17:36
Indlæg: 116
I wickr er det afsenderen af beskeden der vælger hvor længe den skal vises på modtagers telefon. Man kan vælge burn time som starter enten når beskeden er afsendt eller når den læses første gang. Man opretter sig uden mail og andre info og lidt ALA en bitcoin wallet er ens bruger kun lokalt på telefonen. Man kan ikke tage screenshots og lign i app'en.

Fra wickr

Wickr username, application ID and device ID are cryptographically hashed with multiple rounds of salted SHA256;

Data at rest and in transit is encrypted with AES256;

As part of Perfect Forward Secrecy, each message has a new encryption key that is deleted as soon as message is decrypted;

Message encryption keys are encrypted with a key produced using ECDHE;

Messages are bound to both the receiver’s application and device;

No password or password hashes ever leave user device;

All user content is forensically wiped from the device after it expires;

Your UDID (Unique Device Identifier) is never uploaded to our servers so you are always anonymous to us.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 nov 2018 18:14 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 dec 2016 14:21
Indlæg: 266
Geografisk sted: København
spaffeh skrev:
Og BluePill: hvad tror du så der kommer til at ske nu, hvor der 'mangler' to tons hash i Danmark? Nogle andre vil prøve at udfylde den mangel, som sikkert vil være banderelaterede mennesker, hvilket vil lede til et hårdere miljø. Jo mere hash der beslaglægges, jo hårdere bliver miljøet. Så det er lidt selvmodsigende synes jeg, at det er en god ting, at du og andre grundet konfiskeringen/tyveriet undgår at finansiere bander, når selvsamme bander blot skal arbejde endnu mere for at tjene tabt indtjening ind.


Hvis man kan importere og sælge 2 ton hash (og overleve det), så er man nok banderelateret allerede.

Men jeg har nok et lidt mere anstrengt med banderne end de fleste. Jeg dyrker selv til eget forbrug udelukkende for at undgå at støtte banderne. Voldelige grupper ønsker jeg ikke at hjælpe med at eksistere. én der dyrker selv og fx sælger på Dark Web ville jeg ikke have noget problem med at købe fra - problemet er bare at man ikke ved hvem der sidder i den anden ende af ledningen.

Hilsen BluePill

_________________
"Klarsyn er som absolut gehør - bare med øjnene."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 nov 2018 14:52 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Jeg tror ikke du forstod pointen, og jeg tror at det er de færreste, som bevidst ønsker at støtte voldelige grupper, når de skal handle ryger. Derfor kan det sikkert være fuldstændig lige gyldigt for dig, hvad der er sket, men i det sådan lidt større billede hvor en del flere mennesker indgår, så øger det kun problemet, da det langt fra er alle som kan være selvforsynende grundet det er ulovligt. Folk er i og for sig nødt til at støtte banderne, da efterspørgslen er så stor og private aktører i Danmark ikke kan efterkomme det behov.
Men ja, det er super træls at skulle støtte voldelige og ubehagelige mennesker, alle har bare ikke mulighed for at undgå det.

ok det måske lidt ved siden af i dont know, men det kan godt lidt bringe mit pis i kog at 2 tons hash bliver snuppet, da det kun gør problemet værre, og det ved politikerne udmærket. Det ville være så meget bedre hvis det ikke var blevet snuppet :)))

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 nov 2018 15:07 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 dec 2016 14:21
Indlæg: 266
Geografisk sted: København
spaffeh skrev:
Jeg tror ikke du forstod pointen, og jeg tror at det er de færreste, som bevidst ønsker at støtte voldelige grupper, når de skal handle ryger. Derfor kan det sikkert være fuldstændig lige gyldigt for dig, hvad der er sket, men i det sådan lidt større billede hvor en del flere mennesker indgår, så øger det kun problemet, da det langt fra er alle som kan være selvforsynende grundet det er ulovligt. Folk er i og for sig nødt til at støtte banderne, da efterspørgslen er så stor og private aktører i Danmark ikke kan efterkomme det behov.
Men ja, det er super træls at skulle støtte voldelige og ubehagelige mennesker, alle har bare ikke mulighed for at undgå det.

ok det måske lidt ved siden af i dont know, men det kan godt lidt bringe mit pis i kog at 2 tons hash bliver snuppet, da det kun gør problemet værre, og det ved politikerne udmærket. Det ville være så meget bedre hvis det ikke var blevet snuppet :)))


Jeg kan godt se din pointe, og indtil vi får en legalisering så er banderne nok et nødvendigt onde. At de 2 ton mangler på markedet kan jeg også godt se problemet i.

Hilsen Bluepill

_________________
"Klarsyn er som absolut gehør - bare med øjnene."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 nov 2018 15:48 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 sep 2011 20:43
Indlæg: 48
Citat:
https://web.archive.org/web/20140308193526/http://frihedsaktivisten.dk/guide-til-de-brune-budes-kunder/
guide til hvis man er kunde.

https://frihedsaktivisten.net/2018/02/20/sadan-saelger-du-narko-pa-darknet/ guide til hvis man er sælger, men ved ikke om den virker.
Men tag nu forhelvede nogle sikkerhedsforanstaltninger.

Og BluePill: hvad tror du så der kommer til at ske nu, hvor der 'mangler' to tons hash i Danmark? Nogle andre vil prøve at udfylde den mangel, som sikkert vil være banderelaterede mennesker, hvilket vil lede til et hårdere miljø. Jo mere hash der beslaglægges, jo hårdere bliver miljøet. Så det er lidt selvmodsigende synes jeg, at det er en god ting, at du og andre grundet konfiskeringen/tyveriet undgår at finansiere bander, når selvsamme bander blot skal arbejde endnu mere for at tjene tabt indtjening ind.[/quote]

Hey spaffeh, jeg kan kun læse artiklen fra archive. Blev da lidt nysgerrig på en tømmermænds søndag. Er der en anden portal til frihedsaktivisten, eller er siden bare lukket ned? kan ikke komme ind på den med darknet. husker det også som om han havde mange andre artikler
peace!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team