Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 13:52


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 03 jan 2020 00:08 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
https://jv.dk/artikel/esbjergensere-fik ... d-bitcoins

Esbjergensere fik 12 kilo amfetamin sendt med posten: Regningen blev betalt med bitcoins

1/1
Torsdag var to esbjergensere stillet for retten i en sag om 22,285 kilo amfetamin. 12 af dem var købt på nettet og efterfølgende blandet op med fyldstof. Arkivfoto: Sussi C. Alminde
Pakker postpakker, der indeholder varer købt på internettet, fik torsdag en ny betydning. To mænd fra Esbjerg har nemlig bestilt 12 kilo amfetamin på internettet og efterfølgende fået det leveret med posten. Torsdag blev stillet for retten i Esbjerg, hvor anklagemyndigheden skridt for skridt trevlede deres digitale spor op.
02 jan. 2020 kl. 17:26
Ditte Irene Knudsen diikn@jfmedier.dk
Esbjerg: 12 kilo amfetamin er i en periode på fire år blevet leveret med posten til forskellige adresser og postbokse i Esbjerg. Bag købet står ifølge tiltalen fire esbjergensere, hvoraf to mænd på henholdsvis 55 og 49 år torsdag var tiltalt ved retten i Esbjerg.

Mens den 49-årige mand kun er tiltalt for besiddelse af fem kilo amfetamin med henblik på videreoverdragelse, er den 55-årige mand derimod tiltalt for besiddelse af 22,285 kilo amfetamin. De 12 kilo, der blev sendt med posten, havde han efter sigende blandet op med 10 kilo laktose, hvorfor manden er tiltalt for i alt 22,285 kilo amfetamin.

Torsdag benægtede begge mænd sig skyldige, men kun den 55-årige mand ønskede at udtale sig i retten. Derfor sad han i den varme stol i fire timer, hvor han forklarede, at han intet havde med sagen at gøre, men at det i stedet var to kvinder, der er dømt i særskilte tilståelsessager. Det forsøgte anklager Henning Fuglsang Sørensen at modbevise ved at trevle mandens digitale spor bag købene op.
Flere tiltalte
I sagen er der i alt fire tiltalte, hvoraf de to af dem er den 49-årige og den 55-årige mand. Derudover er to kvinder blevet dømt i sagen, men deres sager blev behandlet særskilt, da de begge tilstod i sagen. Den 55-årige mand gav under sin forklaring i retten de to kvinder skylden for amfetaminen.
Nettets skyggeverden
Bag nettet, som den almindelige dansker kender det, findes en skyggeverden, hvor narkosælgere har frit spil. Blandt de fleste kendt som 'dark net'. Det er netop her, de tiltalte ifølge tiltalen har købt de 12 kilo amfetamin, som siden hen blev blandet op med laktose. Men i nettets skyggeverden betaler du ikke med danske kroner. Den eneste godkendte betalingsmetode er den virtuelle valuta bitcoins. Men bitcoins efterlader et digitalt spor, som det danske politi i samarbejde med Europol har kunnet trevle op.

De tiltalte har nemlig overført penge til den danske bitcoin-forhandler Copenhagen Bitcoin ApS, som har vekslet de danske kroner til den virtuelle valuta. Efterfølgende har de tiltalte forhandlet på tværs af landegrænser på en hjemmeside på 'dark net', hvor de har købt amfetamin ét kilo af gangen. Når handlen var gennemført blev amfetaminen pakket og sendt afsted med posten. Som var det en helt almindelig pakke blev amfetaminen leveret på de tiltaltes adresser eller i pakkebokse af det danske postvæsen eller andre fragtbude.

Politiet har derfor undersøgt de tiltaltes kontoudtog og lokaliseret samtlige overførelser til Copenhagen Bitcoin. Samtidig er oversigten over alle bitcoins offentligt tilgængelig, hvorfor politiet har kunnet se, hvilken bitcoin-konto, de mange bitcoins er blevet overført til. Normalt ville det digitale spor slutte der, men i dag har blandt andet Europol adgang til den hjemmeside, som de tiltalte ifølge tiltalen har købt amfetaminen igennem. Det betyder, at det danske politi i samarbejde med Europol har kunnet gennemgå samtlige transaktioner på hjemmesiden og sammenholde dem med den bitcoin-konto, som var tilknyttet de tiltaltes overførelser.
Fanget i tolden
Torsdag kom det yderligere frem i retten, at de to mænd sammen med en tredje person ifølge tiltalen havde bestilt 250 gram amfetamin på 'dark net', og de skulle leveres i den 49-årige mands pakkeboks. Pakken nåede dog aldrig frem, da den blev fanget i tolden.

Fredag fortsætter retsmødet, hvor de to involverede kvinder skal vidne. Der er tale om to kvinder, som begge er dømt i særskilte tilståelsessager, men den ene kvinde har anket dommen til formildelse. Dommen for de to mænd forventes først at falde den 17. januar.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 jan 2020 16:06 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Morale: Husk altid at tumble dine bitcoins.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 jan 2020 17:58 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
Morale #2: Lad være med at cutte dine stoffer :lol:

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 jan 2020 20:41 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 dec 2016 14:21
Indlæg: 266
Geografisk sted: København
De folk ligger som de har redt, men det er da grotesk at man straffes for den cuttede mængde, og ikke for xx kg rent stof.

Hilsen BluePill

_________________
"Klarsyn er som absolut gehør - bare med øjnene."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 jan 2020 23:48 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Folk burde dobbeltstraffes for at cutte deres produkt lidt ligesom bandeparagraffen.
Domslængde*2 for at pille ved sagerne!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 jan 2020 04:36 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Fso skrev:
Folk burde dobbeltstraffes for at cutte deres produkt lidt ligesom bandeparagraffen.
Domslængde*2 for at pille ved sagerne!

Enig! Jo renere produkt jo lavere straf imo

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 jan 2020 11:29 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Den værste jeg har hørt i forhold til dette var da en bekendt fik nedsat straf pga af voldsomt overcut og han så, efter han blev løsladt og kom ud gik pralede med det.
Kun dumme folk handler med en sådan person!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jan 2020 15:16 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Politiet bliver slet ikke mistænkelig når man bankoverfører flere tusinde kroner til en kendt bitcoin forhandler for sine bitcoins til sin forretning, hva?

Kontant, tumblers eller fra konto der ikke har med en at gøre må være pointen, når det omhandler mængder.

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jan 2020 12:18 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 dec 2016 14:21
Indlæg: 266
Geografisk sted: København
Buttkraken skrev:
Fso skrev:
Folk burde dobbeltstraffes for at cutte deres produkt lidt ligesom bandeparagraffen.
Domslængde*2 for at pille ved sagerne!

Enig! Jo renere produkt jo lavere straf imo



Jeg forstår godt hvad I mener, men straffen gives jo ud fra hvor meget stof man har, og det virker bare underligt for mig at man får større straf hvis man har cuttet det når man snuppes, end hvis det man skal cutte med ligge på bordet og venter på at blive blandet i.

Hilsen BluePill

_________________
"Klarsyn er som absolut gehør - bare med øjnene."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jan 2020 13:04 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
@BluePILL: Det er alllt for bøvlet og dyrt at dømme efter renhed af stof..
-tænk hvor lidt thc der er i en standard plade osv
-men jeg tror da godt at man ka dømmes for cutstof, hvis det står ved siden af og er med henblik på salg..

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jan 2020 15:04 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 dec 2016 14:21
Indlæg: 266
Geografisk sted: København
STWOD skrev:
@BluePILL: Det er alllt for bøvlet og dyrt at dømme efter renhed af stof..
-tænk hvor lidt thc der er i en standard plade osv
-men jeg tror da godt at man ka dømmes for cutstof, hvis det står ved siden af og er med henblik på salg..


Tak, men bliver det ikke analyseret inden dom alligevel - i hvert fald hvis der er tale om større mængder? Jeg mener naturligvis ikke at det skal gælde hvis man bliver snuppet med 1½ gram "et-eller-andet" :D

/BluePill

_________________
"Klarsyn er som absolut gehør - bare med øjnene."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jan 2020 15:28 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
jo de tester renheden ved større mængde, har hørt om test ved 100-200 g amfetamin.

I forhold til skunk produktion mere jeg os de tester for at regne om til hvor meget man skal straffes for.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jan 2020 16:35 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2009 19:50
Indlæg: 1002
Det omregnes altid til statens/anklagerens fordel. Hvis du cutter dit stof, er cutmidlet på magisk vis en del af stoffet. Men jeg mindes flere safer hvor pushere er blevet sigtet ud fra gadesalgspotentialet vel at mærke før der teoretisk set skulle tilsættes cutmidler. Så der var renheden heller ikke noget der trak straffen ned ift hvis det var cutted. Så either way, you're fucked

_________________
Ain't nothing to it, but to do it


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jan 2020 18:13 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 dec 2016 14:21
Indlæg: 266
Geografisk sted: København
Shambhala skrev:
Det omregnes altid til statens/anklagerens fordel. Hvis du cutter dit stof, er cutmidlet på magisk vis en del af stoffet. Men jeg mindes flere safer hvor pushere er blevet sigtet ud fra gadesalgspotentialet vel at mærke før der teoretisk set skulle tilsættes cutmidler. Så der var renheden heller ikke noget der trak straffen ned ift hvis det var cutted. Så either way, you're fucked


Ok tak for info. Det er måske forståeligt nok at man ikke gør så meget ud af at formilde omstændighederne for dem der sælger :D

_________________
"Klarsyn er som absolut gehør - bare med øjnene."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jan 2020 11:34 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Shambhala skrev:
Det omregnes altid til statens/anklagerens fordel. Hvis du cutter dit stof, er cutmidlet på magisk vis en del af stoffet. Men jeg mindes flere safer hvor pushere er blevet sigtet ud fra gadesalgspotentialet vel at mærke før der teoretisk set skulle tilsættes cutmidler. Så der var renheden heller ikke noget der trak straffen ned ift hvis det var cutted. Så either way, you're fucked

Har også læst det samme. “Dine 10g amf har en renlighed på 10x mere end det normale gennemsnit og derfor dømmes du får 100g da det er hvad du kunne cutte det op til”

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jan 2020 13:30 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Sådan lidt jævnfør det https://ekstrabladet.dk/112/fandt-kaemp ... er/7950971
De mangler lige den nøjagtige renhed for at finde ud af hvor meget det ville være blandet op for at ku sige det svare til et 3 cifret million beløb.
Jeg raller af grin


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jan 2020 13:17 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 nov 2005 19:15
Indlæg: 1331
Geografisk sted: Neogen
Læbepomaden skrev:
Politiet bliver slet ikke mistænkelig når man bankoverfører flere tusinde kroner til en kendt bitcoin forhandler for sine bitcoins til sin forretning, hva?

Kontant, tumblers eller fra konto der ikke har med en at gøre må være pointen, når det omhandler mængder.


Det er derfor du aldrig selv køber dine bitcoins. Så hvis du bliver taget og de spørg om du vil give politiet lov til at kigge din bank konto igennem, så kan du med et rolig hjerte sige, selvfølgelig.
Hvis du skal købe bitcoins med penge fra din konto, så hæv dem og snak med en ven, face-to-face, om at købe dem for dig.
Sørg for at når du køber, at det er på en virtuel computer, som du opretter på et billig usb-stik som du efterfølgende kan bortskaffe.

Jeg kender et par stykker der er sluppet afsted med at få taget et par 100g stimulerende pulver, ved at følge overstående regler.

Og selvfølgelig: benægt benægt benægt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jan 2020 19:35 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Nyt i sagen
https://jv.dk/artikel/byretsdom-om-post ... mmerater-dømt-for-køb-af-kilovis-af-amfetamin

En lærebog i hvad man ikke skal gøre


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team