Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 12:11


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 63 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 05 jan 2022 16:25 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Nafets skrev:
Jeg tror du har læst omtrendt lige så lidt om medicin som jeg har gidet læse i skeptics-daily, for nej der findes et væld af kosttilskud der på mange forskellige områder direkte bidrager til bedre immuno-modulation eller indirekte hjælper imod symptomer skulle man blive smittet. Prøv at læse lidt op på historien med den amerikanske del af medicinal virksomhederne og hvordan naturmedicin selv cannabis blev holdt nede af kirken i århundreder. Det handler om at stive folk på sukker er nemmere at sælge sex, forbrugsgoder og fællesfjender til end kernesunde folk på psykedelika osv. det er i sidste ende det om det handler om tro det eller ej.

Skeptics-daily? Måske du ikke skulle spilde din tid på at prøve at regne ud, hvad jeg læser, eller har læst. Anyway. Endnu en af dine løse påstande fejes af vejen så let som ingenting, og straks er du klar med en ny påstand. Forhold dig dog til en ting af gange, i stedet for altid at være et stort potpourri af del-fakta, som konsekvent er taget ude af kontekst. Egentligt er det nok grunden til, at du virker til ikke rigtig at forstå noget teknisk; du er nød til at lære at kunne forholde dig til del-elementer enkeltvist. Ellers vil du altid bare være fanget i et rodet kaos af kontekst afhængige 'fakta'. F.eks. som at vitaminer og mineraler har gavnlige effekter, men derved stadig ikke bliver til medicin, eller betyder at diverse tilskud med overdoseringer i så fald er gavnlige. Nogen kan dog være; og derfor er det relevant at kunne abstrahere irrelevant data...

Spaffeh: Videnskab er aldrig sort/hvid. Men der er bevist og ubevist, sikkert og usikkert. Der er mange epistemiske labels man kan bruge; det korte og det lange er dog, at noget er rigtigt og noget er forkert, og det afhænger ofte af kontekst.
Ift. studier og PCR testning, så skal man dels huske at der er en adskillelse mellem politik og akademia, og at det er ret let at udrulle projekter der alene har økonomisk konsekvens, som f.eks. PCR testning. Det er jo ikke en beslutning der kan være faktuelt funderet i f.eks. biokemi - der er en politisk og socio-økonomisk beslutning der ikke sigter efter folkesundhed alene, men også samfundets generelle tarv.
Ift. uheldige vaccineudrulninger, hvilke tænker du på?

Pandemi, epidemi, labels har intet med dødelighed at gøre. Men en sygdom med mellem 0,5 og 2% statistisk dødelighed som rammer alle grupper i samfundet, vil man uden tvivl altid have kategoriseret som vi gør nu. Der snakkes i øvrigt meget om flokimmunitet - det hænger intimt sammen med vacciner. Lars Christensen siger mig ikke så meget, men han er også Økonom, så der er lidt andre variabler at tage sig af, end det kemisk-biologiske. Det billigste havde jo alligevel været bare at være relativt ligeglad og valgt, at alle med COVID-19 kunne blive hjemme, så ser vi hvem der overlever... Christine Sabel var vel i øvrigt blot modstander af vaccination under 15 år, da hun mener der er for mange bivirkninger i den demografi.

Alf'n, nej. Det har man ikke. Coronavirus der inficerer mennesker er ikke sådan vildt almindelige. Eller, det var de ikke. Men det er da en del kendte arter som har inficeret mennesker generelt, og coronavirus står nok også for en del af de forskellige børneinfektioner. Beklager det korte svar.


Senest rettet af Randomname 06 jan 2022 01:08, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jan 2022 17:27 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Randomname skrev:
Alf'n, nej. Det har man ikke. Coronavirus der inficerer mennesker er ikke sådan vildt almindelige. Eller, det var de ikke. Men det er da en del kendte arter som har inficeret mennesker generelt, og coronavirus står nok også for en del af de forskellige børneinfektioner. Beklager det korte svar.

Husk da, at den florerede frit i 4 måneder, før man valgte at lukke samfundet. Pulje alle med symptomer, og skabe billeder af overfyldte hospitaler. 12 sekunder fra italien, og verdenen stod i lys lue. Før det, var der ingen tegn på noget. Man har forsket i afstamningerne førhen, bevares, men data viser altså ingen reel fare. Den er bare ubelejlig for erhvervslivet.
Citat:
Af de mere end 30 Coronavirusstammer, kan kun syv forårsage sygdom i mennesker, og Coronavirus menes at være årsag til en stor del af alle almindelige forkølelser hos voksne. De er smitsomme primært om vinteren og det tidlige forår.

https://da.wikipedia.org/wiki/Coronavirus

Det sætter jeg mine penge på.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jan 2022 01:02 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Alf'n skrev:
Husk da, at den florerede frit i 4 måneder, før man valgte at lukke samfundet. Pulje alle med symptomer, og skabe billeder af overfyldte hospitaler. 12 sekunder fra italien, og verdenen stod i lys lue. Før det, var der ingen tegn på noget. Man har forsket i afstamningerne førhen, bevares, men data viser altså ingen reel fare. Den er bare ubelejlig for erhvervslivet.


Jeg er ikke engang sikker på, at jeg forstår hvad du mener. Var det at man var seriøst presset i Italien da COVID-19 først ramte, at ret mange folk døde, og at rigtig mange andre lande to drastiske skridt for at begrænse risiko for at ende i samme situation? Var der ikke nogen reel fare i Italien på det tidspunkt? https://www.worldometers.info/coronavirus/ er resultatet mellem forskellige tilgange ikke åbenlyst? 3 x døde i Sverige kontra Danmark, af ca. samme proportion smittede. Eller 117 andre lande. Det er bare at kigge løs. Jeg finder selv Ungarns tilgang grinagtig, men den har givet dem en fin plads der oppe - og de startede endda sent i løbet. Men åbenbart er nær nul restriktioner ikke den bedste måde at bremse det på. Om det så er en fare eller ej, det er igen en politisk vurdering. Men sådan rent statistisk så finder jeg den en ret stor fare, i forhold til andre infektiøse sygdomme vi finder farlige. Og helt ærligt, så tror jeg vi lever i et heldigt hjørne af multiverset; næsten alle mutationer vi har set, har primært øget SARS-CoV-2 mutationer der har øget spredningen fremfor virulensen. Typisk er de to omvendt proportionelt relateret.

Alf'n skrev:
Citat:
Af de mere end 30 Coronavirusstammer, kan kun syv forårsage sygdom i mennesker, og Coronavirus menes at være årsag til en stor del af alle almindelige forkølelser hos voksne. De er smitsomme primært om vinteren og det tidlige forår.

https://da.wikipedia.org/wiki/Coronavirus

Det sætter jeg mine penge på.

Jeg er ikke helt sikker på, hvilken del det handler om? Primært smitsom om vinteren og det tidlige forår? Tallet er i øvrigt lidt misvisende, fordi man kender 6 konkrete coronavirus arter og to varianter af en af arterne, som inficierer mennesker. Men i coronaviridae familien er der omkring 50 arter, og utvivlsomt mange flere at blive opdaget. Så forholdet er over 1:8, fremfor nær 1:4.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jan 2022 09:03 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Nej, tvært imod pressede man med vilje hospitalsvæsenet, ved at opfordre alle med symptomer på at søge lægehjælp, de billeder gik verdenen rundt, og fanden stod for døren. Et skræmmebillede.
Dit link viser en global dødelighed på 1,8 procent. Coronaviraet vi kender er altså mangestammet, og de 1,8 procent er ikke allesammen cov19. 300 mil ud af 7,9 bil er 3,7 promille af jordens befolkning der er smittet. 2 procent af dem dør. Altså 2 pr. hundrede af 3,7 pr. tusinde.
Alle lande er globaliseret, alle storbyer er på teknologisk linje med vestens. Det er kun stammesamfund vi ikke har registretet.
Husk på, det er folk der bliver kørt ned, der indgår i den statistik.

Herhjemme har vi haft 846k smittetilfælde, hvoraf 3,2 k er døde, med en komorbiditet (multisygdom) 2992 - altså cirka 4 promille af de smittede, dør af coronaviraet herhjemme. Der kan man måske argumentere at de gamle har været særligt skærmede. Men man kan også argumentere for at vi ikke hidtil har registreret influenza relaterede dødsfald i det omfang, som vi gør det nu.
I sommers, hvor restriktionerne ophæves, faldt antal indlagte som forventet. I efteråret ses det at manglende skræmning har ført til flere tilfælde af positiv test - hvilket også må øge dødeligheden, men 90 % af de døende er altså syge med en anden sygdom. Jeg tror aldrig vi bliver den fri, jeg tror blot vi svækker os selv, ved skærmning.

Billede

Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jan 2022 21:14 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Statens Serum Institut i Danmark fjerner data, der viser at omikron rammer flest vaccinerede.
https://steigan.no/2021/12/statens-seru ... Dsr5akVs_Q

Jeg tænker at det skyldes, at de uvaccinerede forsøger at undgå test, og at det er derfor det synes sådan. Det kunne også være at man er særligt disponeret pga. vaccinen. Hvad tænker i?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jan 2022 14:25 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
@Alf'n
Hvis omkring 80% er vaccineret, er der jo 4 gange så mange til at blive smittet, ift. de uvaccinerede. Så det er vel ikke så mærkeligt, hvis det er tilfældet. Derudover er der nok en større andel af de uvaccinerede, der lever ekstremt forsigtigt, fordi de hverken kan tåle vaccine eller at blive syge.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jan 2022 16:53 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Nej præcis. I landet er 87 % vaccinerede og 13 % uvaccinerede. Af de testede er det kun 8 % uvaccinerede, der rammes af den nye. Altså 5 % lavere end forventet. Derfor mit indlæg. Derfor tænker jeg, at de uvaccinerede forsøger at undgå test, da det virker usandsynligt, at man er særligt disponeret ved at være vaccineret.


Noget helt andet:
Cannabinoids Block Cellular Entry of SARS-CoV-2 and the Emerging Variants
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/35007072/

:stop: "Har du coronapas?"
"Nej, jeg ryger fed." :joint:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jan 2022 22:20 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Hvis man gerne vil være syg så skal man da stille sig i kø med de syge for at få en negativ test og en spirende gang flagermus forkølelse som passende er ved at bryde igennem kroppens forsvar på dagen hvor man får sit negative pcr svar tilbage.
Ej det er gas eller er det. :shock:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jan 2022 00:10 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Billede

efterhånden er det ret meget sådan her jeg har det.

buT mUh sAmfUnDsSInd!!!

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jan 2022 20:32 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Miles Guo en kinesisk milliardær i exil advarer på hans nyhedshjemmeside om at der er snak i visse kredse i Kina om at de har tænkt sig at udløse en virus der er særligt dødelig efter vinter OL hvor den skulle være særligt genetisk disponeret for hvide "kaukasiske" gruppers DNA.

Manden advarede om corona 6 uger inden Kina overhovedet officielt meldte ud at der var nogen virus og har været meget vocal omkring lab leak theory og kritisk angående CCP's motiver igennem tiden så virker lidt bekymrende at læse.

Billede

https://gnews.org/1870295/

Det er blot rygter men derfra og taget tiden i betragtning er det ikke rygter man ønsker at høre.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jan 2022 21:04 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
https://www.news.com.au/world/coronavir ... 90daa85465

Uddyber lidt motiverne i en potentiel stormagtskonflikt og hvordan det muligvis kommer til at se ud inden alt for længe selvom jeg er uhelbredelig optimistisk og tror på det bedste i os alle så løber det mig koldt ned af ryggen ved implikationerne ved en marsburg ebola-like virus strain unleashed på vesten med samme smitsomhed som corona, det ville lukke alt infrastruktur ned og gøre en invasion eller strategiske angreb meget mere effektive.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jan 2022 01:18 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 09 jan 2008 01:22
Indlæg: 711
Geografisk sted: sted
Det understreger vel bare at Kina prøver at fucke verden op på endnu en ny måde. Hvis man tror på det.
Ligesom alle andre fucker lortet op... i røven.

_________________
even dwarves start small


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jan 2022 08:47 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Jeg tvivler på at der bliver udgivet en ny variant. Jeg tror bare den muterer over til et forårs-konformeret stadie, før den igen muterer til en efterårs-konformeret. Så kalder vi den upsala, og tror den er noget andet, end vi er biologisk gearet til, over de sidste mange millioner år. Det er så fandens kunstigt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jan 2022 01:30 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
spaffeh skrev:
Billede

efterhånden er det ret meget sådan her jeg har det.

buT mUh sAmfUnDsSInd!!!

Det er jo en valid holdning. Og det eneste fornuftige svar er komplet eksklusion af samfundet. Vil man ikke yde et minimum for fællesskabet, så kan man holde sig ude. Nogle lande indfører vaccine krav, mundbinds krav, test krav etc. Dette er alt sammen foranstaltninger for at få den absolutte bund af tønden, til også at falde ind. Så er det kun, hvor meget hvert land strammer skruen.

Efter at have arbejdet en del med de historiske aspekter af vacciner, er min holdning klar: Det eneste der virke er brede og tunge sanktioner mod dem, der ikke vælger til. Der er kun tvang, hvis man vil over 90 %. Der efter er det kun kontrære liberalister, som af idiologiske årsager nægter at indvilge, som et lille barn der ikke vil i bad. Så må man tvinges...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jan 2022 01:50 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
^^^^^

:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jan 2022 11:14 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 09 jan 2008 01:22
Indlæg: 711
Geografisk sted: sted
Randomname skrev:
spaffeh skrev:
Billede

efterhånden er det ret meget sådan her jeg har det.

buT mUh sAmfUnDsSInd!!!

Det er jo en valid holdning. Og det eneste fornuftige svar er komplet eksklusion af samfundet. Vil man ikke yde et minimum for fællesskabet, så kan man holde sig ude. Nogle lande indfører vaccine krav, mundbinds krav, test krav etc. Dette er alt sammen foranstaltninger for at få den absolutte bund af tønden, til også at falde ind. Så er det kun, hvor meget hvert land strammer skruen.

Efter at have arbejdet en del med de historiske aspekter af vacciner, er min holdning klar: Det eneste der virke er brede og tunge sanktioner mod dem, der ikke vælger til. Der er kun tvang, hvis man vil over 90 %. Der efter er det kun kontrære liberalister, som af idiologiske årsager nægter at indvilge, som et lille barn der ikke vil i bad. Så må man tvinges...


Jeg er ret enig i både det citerede og det randomname skriver.

_________________
even dwarves start small


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jan 2022 12:51 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Antallet af indlagte efter gennembrudsinfektion har været stabilt de sidste tre uger
https://www.ssi.dk/aktuelt/nyheder/2022 ... et-stabilt
Citat:
Der er nu registreret 434.803 tilfælde af covid-19 hos personer med fuld effekt af det primære vaccinationsforløb


https://www.sst.dk/da/corona/tal-og-overvaagning
Citat:
Personer med covid-19
Personer, der har haft covid-19 en eller flere gange

1.270.566


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jan 2022 13:50 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 dec 2010 18:50
Indlæg: 569
Geografisk sted: L.A.
Kan en af jer, der ikke vil vaccineres, ikke lige forklare mig meget kort og præcist, hvorfor I ikke vil dette?

Der er så mange forskellige teorier og årsager folk kaster omkring sig, at jeg ikke kan finde ud af om det bare er memes eller hvad der foregår.

Er det fordi I er bange for bivirkningerne? Er det fordi I tror vi bliver manipuleret til at tage en vaccine der ikke virker, for at få politisk magt? Er det fordi I tror der er microchips i vaccinen? Er det alle tre, færre eller endnu flere årsager?

Jeg forstår det simpelthen ikke.

_________________
Hi Karin.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jan 2022 16:07 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
Randomname skrev:
spaffeh skrev:
Billede

efterhånden er det ret meget sådan her jeg har det.

buT mUh sAmfUnDsSInd!!!

Det er jo en valid holdning. Og det eneste fornuftige svar er komplet eksklusion af samfundet. Vil man ikke yde et minimum for fællesskabet, så kan man holde sig ude. Nogle lande indfører vaccine krav, mundbinds krav, test krav etc. Dette er alt sammen foranstaltninger for at få den absolutte bund af tønden, til også at falde ind. Så er det kun, hvor meget hvert land strammer skruen.

Efter at have arbejdet en del med de historiske aspekter af vacciner, er min holdning klar: Det eneste der virke er brede og tunge sanktioner mod dem, der ikke vælger til. Der er kun tvang, hvis man vil over 90 %. Der efter er det kun kontrære liberalister, som af idiologiske årsager nægter at indvilge, som et lille barn der ikke vil i bad. Så må man tvinges...


Jeg må sige, jeg også synes det her med "samfundssind" klinger ret hult i mine ører. De ældre generationer (særligt politikerne) gør nærmest intet ved klimaudfordringerne, vi står overfor. De generationer, som vi primært prøver at beskytte, har redet på en bølge af vækst de sidste mange år. Forbrugt, rejst, købt ejendomme og opbygget deres pensionsopsparinger. Konsekvenserne for klimaet kommer de kommende generationer til at stå med.

Jeg ved godt, det er lidt som at sammenligne æbler og bananer. Men for mig siger det noget om solidaritet mellem generationerne. Og for mig er der ikke noget, der tyder på, at samfundssind går den anden vej, når vi snakker klimaudfordringer. Så kan jeg stille mig selv spørgsmålet om, hvorfor børn (eller mig selv for den sags skyld) skal lade sig vaccinere for at passe på ældre, som ikke passer på fremtidens generationer alligevel.

Selv er jeg selvfølgelig vaccineret. Men mest fordi det er bekvemt for mig at have et coronapas. Og jeg lider ingen overlast ved at blive vaccineret. Men statistisk set har folk <40 år nok ikke så meget at frygte, når det kommer til coronavirus. Undtagelsen er selvfølgelig folk med særligt dårligt helbred eller sygdom. Men måske burde man arbejde på at isolere dem mest muligt, så resten af samfundet ikke skal blive ved med det?

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jan 2022 16:48 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Randomname: hvis du honestly mener, at man bør totalt eksluderes, hvis man ikke tager vaccinen, så er det en komplet godnat holdning, jeg godt nok ikke havde set komme fra en der er så veluddannet, og generelt virker til at være ret kritisk og reflektiv. Det er en lige så godnat holdning, som at obligatorisk vaccinering er a-okay på alle måder. Not to be rude, men det tog sku lige måsen på mig lol. Ved ikke om det er din reelle holdning, eller du er lidt kontrær, fordi nogen udviser holdninger der strider imod din. Uagtet virker det intellektuelt og etisk dovent.

Samfundssind for en sygdom der har 0.001% dødsrate eller hvor lavt det nu er? Især nu efter to år med en del data, så findes der imo ikke de helt stærke argumenter for at alle skal vaccineres.
Hvorfor skal alle vaccineres? Det ville sådan set være helt fatalt rent videnskabeligt, da man så ender uden en kontrolgruppe. Og så bliver det først ret svært at undersøge senfølger, som man fortsat ikke har nogen idé om hvad er (måske lige bortset fra myo- og pericarditis, som der er en del fokus på pt).
Men wow, troede godt nok ikke du var Corona apologet på den helt hårde måde.
Igen, disclaimer, jeg er tripplevaxxed, men når det begynder at handle forsvindende lidt om sundhed og i højere grad om politik/politiske tiltag, så er jeg, som sundhedsfagligt uddannet og praktiker, skeptisk på om vi gør det for sundhedens skyld.
Corona er ikke en dødsensfarlig sygdom, især ikke nu på 2. året hvor Omikron er komplet ligegyldigt, men jeg er med på, at man ikke tør snakke om det. For det er lidt elefanten i rummet. Vi må beskytte baby at all costs. Stop frakturer af albuer nu, man kan dø af det!!! :wink:


ps: det eneste fornuftige svar er naturlig smitte, vaccinering, forskning i hvorfor nogen bliver ramt og andre ikke gør, og selvfølgelig en inkludering i samfundet på samme vilkår som andre. Begynder man at dele samfundet op, så bliver det vildt dumt. Så det eneste fornuftige svar er ikke at se sort/hvidt på det. Var det polio eller den spanske syge er samtalen komplet anderledes. Men det altid federe at kaste med mudder mod dem, som man ikke vil eller kan forstå. Makes for a great society.

pps: helt enig Imp. Det er komplet overdrevet at vaccinere børn også, medmindre de er udsatte. Det er en walk in the park for dem. Og så er der også det med at beskytte ældre og de udsatte for enhver pris. Jeg henviser bare til den her artikel, jeg læste for nyligt: https://www.altinget.dk/artikel/overlaege-hvorfor-maa-man-ikke-doe-mere. Området for snakken er lidt noget andet end Corona, men synes stadig etikken og tankerne i artiklen er meget brugbare på Corona situationen.

Citat:
Undtagelsen er selvfølgelig folk med særligt dårligt helbred eller sygdom. Men måske burde man arbejde på at isolere dem mest muligt, så resten af samfundet ikke skal blive ved med det?
helt enig. Synes det er voldsom arrogant, at jeg skal tage så meget hensyn til andre, som jeg slet ikke interagerer med dagligt. Og så synes jeg det er fjollet, at langt størstedelen af en befolkning skal tage sindssygt meget ekstra hensyn til en utrolig lille del af befolkningen. Det virker bare skørt på flere forskellige måder. At jeg er vaccineret hjælper ikke multipel sklerose ramte Børge med KOL, der er 70+ og sidder i sin lejlighed et andet sted i landet. Der ville jeg, hvis jeg var Børge, afskærme mig selv så meget som muligt, og finde passende sociale og fysiologiske aktiviteter, som er tilpasset min situation. Aktiviteter med andre udsatte borgere, hvor alle kender til hinandens sundhedsudfordringer og vaccinestatus osv, så man minimerer risikoen for ny sygdom. Sker det den anden vej rundt må jeg sige, at logikken er totalt tabt for mig. Men fortæl mig endelig, hvad det er jeg ikke ser.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 63 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team