Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 09 maj 2024 07:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 06 nov 2003 20:20 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 20 sep 2000 01:01
Indlæg: 1339
http://www.thcnews.com/razzia%20in%20pu ... street.htm

mon der er en forestående invation under opsejlning?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 nov 2003 21:57 
Offline
Site Webmaster
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 okt 2003 01:01
Indlæg: 3561
fint pusherstreet bør lukkes... Christiania bør ikke være et synonym for hash... det er ikke det folk skal tænke på når de hører christiania

_________________
"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 nov 2003 22:11 
Offline
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 maj 2003 01:01
Indlæg: 2633
Geografisk sted: Acidophilic environments
selvfølgelig skal det da være et synonym! Let's all get high! 8)

Ej, jeg synes det er utroligt at regeringen ikke kan lade hashen være i fred. I gamle dage blev der begået razzia'er mod kaffe-klubber, og konfiskerede kaffen fordi det var ulovligt.

Om 10-20 år vil hash stensikkert få samme status som kaffe, og det vil virke mindst ligeså latterligt at tænke på at der blev konfiskeret hash, som der blev konfiskeret kaffe engang.

Christiania ved jeg sgu ikke hvad jeg skal sige om... tiden viser alt.

_________________
"I don't know if God exists, but it would be better for his reputation if He didn't." -Jules Renard
"Then there was LSD, which was supposed to make you think you could fly. I remember it made you think you couldn't stand up, and mostly it was right.“ -P. J. O'Rourk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 nov 2003 22:24 
Offline
Site Webmaster
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 okt 2003 01:01
Indlæg: 3561
det med kaffe.... passer det? har jeg aldrig hørt om... ikke hvis det da er ordinær kaffe vi snakker om

_________________
"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 nov 2003 22:44 
Offline
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 maj 2003 01:01
Indlæg: 2633
Geografisk sted: Acidophilic environments
Skyd-Sven skrev:
det med kaffe.... passer det? har jeg aldrig hørt om... ikke hvis det da er ordinær kaffe vi snakker om


Ja... Jeg kender et ældre par på 50-60 år, som har været hippier engang... Jeg har snakket pænt meget med dem om stoffer osv, og de går ind for fri hash. desuden har de prøvet LSD og andet sjovt, da det var meget fremme i DK engang. Engang sad jeg og diskuterede "hash"-politikken med dem. De har selv hængt ud med en masse andre hippier til koncerter med en lille kasse med joints, og jeg ved ikke hvad :)

Han forklarede, at det var lovligt dengang... Pludselig blev det forbudt. Men før hashen overhovedet kom, så oplevede de tit at der blev begået razzia'er hos en hel masse mennesker og klubber, der blev mistænkt for at være i besiddelse af kaffe. Man fandt små hemmelige klubber rundt omkring med folk, der sad og nippede til deres kaffekop med MEGET vågne øjne og en stor angst for at padderne skulle dukke op. Pludselig kunne de sparke en dør op og komme 10-20 betjente ind, smadre alle kopperne, anholde nogle stykker og konfiskere kaffen. Kaffens opkvikkende effekt var åbenbart ulovlig.

Tænker man på det idag, så tænker man :shock: - men det var åbenbart meget normalt dengang... Ligeså normalt som at hash er forbudt lige nu. Og derfor er jeg ikke i tvivl om at det samme vil ske med hash - for hash bliver accepteret mere og mere i flere lande, plus at der stadig bliver begået kæmpe razzia'er.

Alkohol var også forbudt engang, forklarede han. Folk begyndte at brænde deres eget shit, osv. Han har ikke fortalt en detaljeret historie hvad angår alkohol (tror ikke han levede på det tidspunkt, ved det ikke), men han har snakket meget om det med kaffe og hash.

_________________
"I don't know if God exists, but it would be better for his reputation if He didn't." -Jules Renard
"Then there was LSD, which was supposed to make you think you could fly. I remember it made you think you couldn't stand up, and mostly it was right.“ -P. J. O'Rourk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 nov 2003 10:35 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 15 feb 2001 02:01
Indlæg: 605
Geografisk sted: aarhus. (fra djurs)
jeg var der ude da det skete stille og roligt, de fik 10 kg hash og anholte 1 mand ovre på måne fiskeren, (mod normalt ca. 30 kg 5 personer + lidt blandet) så fangsten var minimal, de civile var blevet spottet 2 min før raziaen, så pusherne var stukket af de havde dog ikke taget alt med fra boderne kunne man se,

jeg brydder mig hellerikke specialt meget om miljøet i pusherstreet, og mener heller ikke det skal være det som christiania skal være kendt for, men det er en del af christiania, og problemet er at det ikke er blevet legaliseret, så ville der ikke være alt den hysterri og kriminalitet,

vh. dodneg


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 nov 2003 12:30 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 20 sep 2000 01:01
Indlæg: 1339
df er ved at få sig 2 nye fængsler i en led studehandel med v. rygtet vil vide at det ene fængsel udelukkende skal indeholde narkomanerne fra christiania.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 nov 2003 13:40 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 15 feb 2001 02:01
Indlæg: 605
Geografisk sted: aarhus. (fra djurs)
er det en slaks lukket christiania hashhandel højskole ??? der er heller ingen grund til at blande den slaks kriminalitet sammen med det øvrige.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 nov 2003 14:21 
Offline
Site Webmaster
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 okt 2003 01:01
Indlæg: 3561
EB... det ville davære et relativt lille fængsel...

hverndet end hash misbrugere tæller med

_________________
"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 nov 2003 20:02 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 okt 2003 02:01
Indlæg: 23
Geografisk sted: Fra fyn
jeg syntes det er i orden med pusher street men nej cristiania skal da ikke ses som et sted kun for hashere der er sgu da også hyggeligt bare at tåge rundt!!! :P


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 nov 2003 04:53 
Offline
Relativistisk båthorn

Tilmeldt: 18 maj 2002 01:01
Indlæg: 2521
eb skrev:
df er ved at få sig 2 nye fængsler i en led studehandel med v. rygtet vil vide at det ene fængsel udelukkende skal indeholde narkomanerne fra christiania.


Jaaaaaaaa!!! La' os putte folk i fængsel fordi de ryger cigaretter uden filter. Fantastisk genial ide. Weeeeeeeeee, man bli'r jo nok nødt til at købe nogle aktier i de der fængsler og tjene nogle penge på de forhærdede kriminelle christianitter. Så får folk jo også et stærkt incitament til at ville forbyde alt muligt andet, eftersom de ka' tjene flere penge jo flere kriminelle der ender i spjældet.

V, K og DF's nye regerings-slogan; VKDF=Vi Kommer, De Fængsles!

(måske burde der indføres en 11-timers regel for politikere, så de ikke sidder og lovgi'r alvorlige love, mens de er tågede i hovedet efter flere døgn uden søvn?
Eller urin-kontrol for at se om de har noget narko eller doping i blodet (og feks kaffe er jo doping, så det har de sikkert: "Skandale - dopede politikere bag dansk lovgivning."))


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 nov 2003 10:59 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
aliaarhus skrev:

Om 10-20 år vil hash stensikkert få samme status som kaffe




Argh Ali, nok ikke ikke samme status, tvivler på at firmaer stiller cannabis-automater op til at deres medarbejdere lige kan få sig en morgen koger...men :twisted: tanken er da ikke dårlig, hehe!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 nov 2003 11:52 
Offline
Site Webmaster
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 okt 2003 01:01
Indlæg: 3561
lol det ku da være fedt... og så til asamme pris oss :p

_________________
"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard


Top
 Profil  
 
 Titel: Fri hash
Indlæg: 12 nov 2003 17:56 
hashen skal ikke væk fra christania, men jeg er bange for at man ihvert´fald inden for denne regering bliver nød til at gøre hele fortagenet mindre. F.eks. kun salg indendørs det ville ved første øjekast gøre stedet mere som regeringen vil ha det.

men nu får vi se.

Alternativet til at acceptere lukning er endnu en ungdomsrevolution hvor vi gør oprør men da det kun er en lille del af danmarks unge der er med på den og da største delen af dem sider hjemme foran fjerneren med en bong så kommer man nok ikke langt med sådan et forlag.

KBmaster


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 12 nov 2003 20:02 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 mar 2001 02:01
Indlæg: 1451
Jeg syntes det er utroligt at der virklig er nogen der stadig tror at forbud løser noget som helst. :roll:
Rydning af Pusherstreet?Til hvad nytte?Nye (Dyre) boliger på stedet?For det kan da kun være penge?Og en overfladisk fornemmelse af sikkerhed for de reaktionære i samfundet?

Hvis Politikerene gad,kunne de sætte sig grundigt ind i problematiken,ved f.eks at følge med i historien.Om hvordan det er gået HVER gang der har været forbud.Og hvem der tjener og høster HVER gang.

Et nyt marked skabes,og kriminelle høster godterne.Hvor der er et marked,vil pengene rulle og klinge.Og det hvad enten Politikerne vil have det eller ej!Faktum.

Hvis man prøver at tale med nogen af de rigtigt gamle pansere,dem der har været med i rigtig mange år,vil man også,i 75-80% af tilfældende høre at de ikke tror på forbud.Fordi de har nemlig set problemet indefra,og hørt hvor opgivende deres chefer har været internt.Men det skal samfundet(vi) jo ikke høre om.
'
Samme gruppe af erfarne Toldere,vil også ryste stille på hovedet og nævne omkring 10% af kontrabanden der bliver opsnappet.Resten går igennem-90%.
Hvis det ikke er pinligt ved jeg sq ikke hvad det er?Og det bliver endnu mere pinligt hvis man prøver at sætte sig ind i hvad denne "indsats" koster i kr og øre.

Jeg vil ha en ny regering! :roll: Eller også er det sq ved at være på tide at komme op på de barrikader,og begynde at svine dem til med sten og hårde ord. :D


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team