Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 01:07


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 13 nov 2003 20:53 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Tryk her!

Nedslående læsning... lad mig hermed opfordre til at man IKKE BRUGER IBOGA SOM LAMMESTOF! Dertil er det alt, alt for kraftigt. Og jo flere af den slags tilfælde som nævnt i artiklen, jo hurtigere bliver også denne plante kriminaliseret.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 nov 2003 20:58 
Offline
Site Webmaster
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 okt 2003 01:01
Indlæg: 3561
allerede skrevet en gang :p

Er det baremig eller ibogaine langt farligere endLSD??

_________________
"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 nov 2003 21:06 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Skyd-Sven skrev:
allerede skrevet en gang :p


Inden du brokker dig, så se lige på tidspunkterne for posten. Zionboy postede mens jeg skrev, så det havde jeg ingen mulighed for at vide.

Desuden er min post langt mere tjekket! :D

Skyd-Sven skrev:
Er det baremig eller ibogaine langt farligere endLSD??


Når man tager Iboga, skal man vide hvad man laver. Stoffet virker i op til 2-3 døgn, så det dér med lammestof kan man godt glemme. Jeg vil tro at de 2 som blev behandlet for "psykoser", i virkeligheden bare ikke havde regnet med at det virkede så længe. Og så har Henrik MegetDum øjnet chancen til at køre sin evige skræmmekampagne.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 nov 2003 21:37 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 aug 2002 01:01
Indlæg: 2651
Geografisk sted: I mulmehulen
For helvede, det burde være en basisviden at iboga ikke er noget man leger med... og medierne hjælper heller ikke ligefrem på situationen

Citat:
Det euforiserende stof ibogaine kan købes på internettet i Danmark fuldt lovligt, men er ifølge en rusmiddel­ekspert lige så farligt som LSD.


Her er de så så smarte at de sætter endnu et stof = LSD... et stof hvis potentiale er langt kraftigere...

Og det værste ved det, er at der sikkert ikke bliver nævnt nogen steder at det er meget anvendeligt mod afhængighed...

-Satori <-- igen meget forarget over mediernes og Rindoms elendige håndtering af ting de ikke har forstand på...AAARGHFT

_________________
:roll:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 nov 2003 23:21 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Nu er der også kommet et klip fra nyhederne om sagen. Klippet kan ses på det link ovenfor.

Det her er alvorligt! Der bliver simpelthen gjort reklame for ibogain, men der er ingen som fortæller hvor længe det virker! Det her kan få meget alvorlige konsekvenser.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
 Titel: Ibogain
Indlæg: 13 nov 2003 23:41 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 19 sep 2002 01:01
Indlæg: 5
Geografisk sted: byen
Jeg er meget enig, det kan meget vel virke som en reklame. Sådan har det i hvertfald virket på mig, jeg havde ikke hørt om det før i dag så jeg ligger lige nu og leder rundt efter den fordømte hjemmeside hvor man skulle kunne købe det shit, dog stadig uden hæld... :(


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 nov 2003 00:25 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 sep 2002 01:01
Indlæg: 341
Geografisk sted: spatielt promiskuøs
@Satori og andre der brokker sig over medierne.

Så skriv da til TV2 og gør dem opmærksom på deres fejltagelser, og henvis til nogle kilder, eller skriv læserbreve der tager mediernes dækning op.

Absolut no offence ment, men er det ikke lidt for nemt bare at brokke sig uden at forsøge at gøre noget ved sagen?

Forresten nogen der så nyhederne kl 22? Fik de nogle "ansvarlige politikere" til at love at forbyde det?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 nov 2003 00:59 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 aug 2002 01:01
Indlæg: 2651
Geografisk sted: I mulmehulen
Aciddreamer: Jo, det er en god ide at klage til medierne... men hvad vil du have det skal gøre.. det er jo ikke ligefrem fordi de tager det seriøst... der er da blevet klaget til de forskellige medierm mange gange.. men de sutter stadig..

Men jeg vil formulere et brev imorgen, og så kan vi se hvad de svarer.

-Satori

_________________
:roll:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 nov 2003 13:29 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 18 okt 2002 01:01
Indlæg: 68
Aciddreamer: Ja, det gik de i hvert fald ud fra at det blev, så Iboga er så godt som på vej til at blive ulovligt :(


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 nov 2003 14:52 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 15 feb 2001 02:01
Indlæg: 605
Geografisk sted: aarhus. (fra djurs)
jeg tvivler heller ikke, de lovgiver hver gang der kommer et problem op i medierne,

det er vores ansvar og specialt dem som selger det, at særge for at holde vores sager undergrund, at der ikke sker uløkker, for regeringen har ingen nåde for of norkomaner, vh. doeneg


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 nov 2003 14:58 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Okay, jeg har givet mig selv en opgave her i weekenden : Jeg samler en masse oplysninger om iboga og ibogain, får det printet ud, og afleverer et eksemplar hos sundhedsstyrelsen og et hos sundhedsministeriet, i håb om at de vil tage det materiale jeg har samler i betragtning når de tager deres beslutning. I er mere end velkomne til at foreslå links, undersøgelser, i det hele taget alt der kan bruges! Let'em flow :)

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 nov 2003 15:08 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 jul 2000 01:01
Indlæg: 484
Geografisk sted: Kbh
Nu er problemet bare, at de havde købt det over internettet... Der sidder bare nogle folk i den anden ende, og tjener nogle penge på det man nu køber. Det er overhovedet ikke deres ansvar, om folk kan finde ud af at bruge det de bestiller.

Problemet er nok mere, hvordan de er kommet i bekendtskab med stoffet? For man bestiller ikke bare lige noget ibogain og tripper... En eller anden må have fortalt dem om det. Eller værre endnu, de har kigget her på psy.dk...
Opfordre psy.dk (dumme) folk til at prøve nye og spændende stoffer? Og uden at forhøre sig først om det. Det var da min første tanke. De må have læst/hørt et eller andet om det fra en eller anden kilde... Og så har de sikkert læst om alt det gode omkring det, uden at læse om det dårlige også...

Desuden mener jeg at have hørt, en af dem var en pige, og hun havde vist nok kun prøvet kola før...? Altså helt ærligt, hvor er verden så henne?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 nov 2003 18:42 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 sep 2001 01:01
Indlæg: 2921
Geografisk sted: Danmark
Man kan jo efterhånden købe alt på nettet, og det betyder at folk bliver nødt til at gå ud og søge informationer om de ting de indtager på egen hånd, og hvis de ikke gør det så går det galt.
Jeg tror ikke et forbud vil ændre noget som helst, man vil stadig kunne skaffe det (næsten) ligeså let som før.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 nov 2003 19:02 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 29 maj 2001 01:01
Indlæg: 1867
De virker ikke som om der er videre medie opmærksomhed omkring stoffet?

Det virker som om at kun hvis medierne blæser det op, at regeringen træder ind og gør det forbudt.

2C-I fik jo en masse optale. Ved Salvia fik vi jo direkte live-triprapport (Dags Dato).


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 nov 2003 19:09 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 sep 2002 01:01
Indlæg: 1299
Geografisk sted: Sjælland
Til Rylle og andre - læs hvad Dex skriver her: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=6409


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 nov 2003 11:23 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 jul 2000 01:01
Indlæg: 484
Geografisk sted: Kbh
http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=233234/

Heri står der enda hans navn... Så Stig Claësson, vid vi kommer efter dig... :evil:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 nov 2003 12:58 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 29 jun 2001 01:01
Indlæg: 134
Geografisk sted: kbh
Hospital anmelder psykoterapeut
17-11-03: 21:06
Hvidovre Hospital har taget det for­holdsvis usædvanlige skridt at melde en person til politiet, oplyser TV 2/NYHEDERNE.
Hospitalet mener, at en psykoterapeut er ansvarlig for en 21-årig piges selv­mord, da hun havde fået et stærkt eu­foriserende stof af vedkommende.
Forleden blev to unge, der havde taget det nye ekstremt farlige LSD-lignende stof, behandlet på skadestuen.
Ifølge hospitalet var de to "stærkt psykotiske", da de blev bragt ind.

Tv2 => http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=302435


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 nov 2003 14:16 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 29 maj 2001 01:01
Indlæg: 1867
Nu kender jeg ikke omstændighederne eller de mennesker det omhandler.

Men det kunne da godt ligne at et forbud, eller ihvertfald at gøre Ibogain sværere at skaffe, kunne forhindre at personer der tror de kan helbrede andre med stoffet, men som åbenbart ikke har styr på det alligvel, ville blive forhindret i at udbrede den salgs for psykoterapeut.

Hvis en psykoterapeut begynder at bruge Ibogain i sin behandling, skal han satme have styr på det!!!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 nov 2003 16:17 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Fint at han er blevet anmeldt.

Hvis man vælger at udføre psykedelisk terapi, skal man have mere end almindelig godt check på hvad man laver. Og man bør vide at hvis "klienten" har alvorlige psykiske problemer, som denne stakkels pige, skal man have mulighed for at holde opsyn med vedkommende, og under ingen omstændigheder lade hende være alene i det første stykke tid efter.

I dette tilfælde er der blevet handlet totalt uforsvarligt, og han bør efter min mening stoppes, om nødvendigt med magt.

Fandme en trist historie.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 nov 2003 20:24 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
Slap nu lidt af folkens...

I ved allesammen hvor meget medierne kan fordreje sandheden.

Stig ville hende kun det bedste, det samme med hendes ekskæreste som jeg mødtes med og snakkede med igår.

Stig hjalp hende meget med primalterapien, jeg kunne mærke betydelige positive forandringer på hende, men da de begyndte på psykedelisk terapi gik det galt! :(

Nu hvor jeg har fået de sidste detaljer på plads, skal jeg nok ved lejlighed skrive et uddybende post.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team