Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 apr 2024 00:23


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 25 nov 2003 19:56 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
TRYK HER!

Regeringen vil slå hårdt ned på narkokriminalitet
Justitsminister Lene Espersen har i dag fremlagt regeringens plan for at skærpe straffeloven. I forslaget lægges der op til markant strengere straffe for narkotikakriminalitet.

Regeringen er klar til at indføre en hårdere linje over for kriminelle.

Tirsdag offentliggjorde justitsminister Lene Espersen (K) et lovforslag, der blandt andet indebærer markant strengere straffe for narkotikakriminalitet og en hårdere kurs over for helt unge kriminelle. I morgen fremsættes lovforslaget i Folketinget.

Fra 10 til 16 år
I forslaget lægger justitsministeren op til, at grov narkokriminalitet i fremtiden skal kunne straffes med helt op til 16 års fængsel. Dermed vil den grove narkokriminalitet blive takseret højere end for eksempel voldtægt af særlig farlig karakter, som kan give op til 12 års fængsel.

Justitsministeren begrunder skærpelsen med, at flere narkodomme i dag rammer det eksisterende loft på 10 år.

»Det er et signal om, at der er et behov for en endnu strengere straf til de virkeligt grove narkobagmænd«, siger Lene Espersen til Ritzau.

Bred tilslutning
Forslaget til en ændring af straffeloven bliver fremlagt i morgen i Folketinget, og det forventes vedtaget af et meget bredt flertal.

Retsordfører fra Socialdemokraterne, Morten Bødskov, siger, at partiet er klar til at en støtte skærpelse af straffeloven.

»Vi har længe ment, at der skulle slås hårdere ned på narkokriminalitet og organiseret kriminalitet«, siger Morten Bødskov til DR nyheder.

Han mener dog, at forslaget burde indeholde en plan for at forhindre kriminalitet.

»Der er brug for en langt større indsats for at forhindre, at børn og unge kommer ud i ulovligheder«, siger Morten Bødskov.

DF: Havde ønsket minimumsstraffe
På den anden side af fløjen er Dansk Folkeparti også parat til at stemme for forslaget.

»Regeringens lovforslag indeholder bestemt mange positive tiltag, men Dansk Folkeparti havde gerne set, at regeringen havde foreslået minimumsstraffe for narkokriminalitet, vold og voldtægt«, siger Dansk Folkepartis retsordfører Per Dalgaard

Mange forslag
Siden Lene Espersen tiltrådte som justitsminister for to år siden er der vedtaget 33 forslag på retsområdet.

De mest fremtrædende lovforslag har været rockerpakken og voldspakken, hvor målet har været at indføre strengere straffe. Det nyeste forslag har til formål at modernisere straffeloven, så den er i overensstemmelse med en nutidig retsopfattelse.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 nov 2003 19:58 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 jan 2001 02:01
Indlæg: 3348
Geografisk sted: Danmark
+ dette http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=296033


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 nov 2003 23:21 
Offline
In our memories

Tilmeldt: 05 aug 2001 01:01
Indlæg: 3279
Geografisk sted: Provinsen
Det er jo alletiders, vi ved jo allesammen at man bliver et bedre menneske af en tur forbi arresthuset. Det er noget man bli'r en god samfundsborger af. Nå, men panserne har næppe tid til at tjekke alle.

-Psyko


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 nov 2003 01:26 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Det er fandme en uhyggelig ting at man kan få længere tid i fængsel for at handle med stoffer end man kan for vold. Helt grotesk proportionsforvrængning, IMO.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 nov 2003 12:47 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Child_Inside skrev:
Det er fandme en uhyggelig ting at man kan få længere tid i fængsel for at handle med stoffer end man kan for vold. Helt grotesk proportionsforvrængning, IMO.


Tjah, det ved jeg ikke.. at handle med fx heroin, kan man vel ikke kalde for godt.... Men jo vold er helt værre, men det er på andre betingelser, de to ting kan ikke sammenlignes, eller mankan sige at stofafhængighed fører i stor grad til kriminalitet og brutalitet... forebyggelse er vigtigt, men hvordan!?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 nov 2003 19:13 
Offline
Site Webmaster
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 okt 2003 01:01
Indlæg: 3561
Psyko
Du kunne ikke ha mere ret... intet gør en et bedre meneske end at bukke sig ned efter sæben et par gange om dagen i et fængsel

_________________
"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 nov 2003 20:25 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
killahkristian skrev:
Tjah, det ved jeg ikke.. at handle med fx heroin, kan man vel ikke kalde for godt.... Men jo vold er helt værre, men det er på andre betingelser, de to ting kan ikke sammenlignes, eller mankan sige at stofafhængighed fører i stor grad til kriminalitet og brutalitet... forebyggelse er vigtigt, men hvordan!?


Stofafhængighed fører ikke til kriminalitet, det er noget sludder. Hvor mange tobaksrygere bliver kriminelle pga. deres forbrug?

Det som driver folk til kriminalitet er at deres foretrukne stof er for dyrt, pga. forbudet mod det. Hvis heroinmisbrugere kunne komme ned på at skulle bruge 50-100kr dagligt på deres stof, ville de jo have meget lettere ved at føre et normalt liv, som en stor del af tobaksmisbrugerne jo gør.

Jeg kan ikke se hvad der er galt med at handle med heroin. Der er jo ingen der tvinger nogen til at købe det, hvis ikke de selv vil. Til gengæld kan jeg godt se det forkerte i at udøve vold mod andre, idet at man her påtvinger andre en smerte som de ikke selv ønsker.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 nov 2003 22:36 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Nej der er ingen der tvinger folk til at købe heroin, men miljøet er hårdt og brutalt, det kan ingen være i tvivl om, og jeg vil heller ikke sammenligne nikotin afhængighed med en heroin afhængighed...
Jeg er også for billig eller gratis heroin til de mest belastede, men det er ikke løsningen du!! men det er helt sikkert et svært sp.mål, men det er lige nu problemerne foregår..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 nov 2003 22:54 
Offline
In our memories

Tilmeldt: 05 aug 2001 01:01
Indlæg: 3279
Geografisk sted: Provinsen
killahkristian skrev:
Nej der er ingen der tvinger folk til at købe heroin, men miljøet er hårdt og brutalt, det kan ingen være i tvivl om, og jeg vil heller ikke sammenligne nikotin afhængighed med en heroin afhængighed...
Jeg er også for billig eller gratis heroin til de mest belastede, men det er ikke løsningen du!! men det er helt sikkert et svært sp.mål, men det er lige nu problemerne foregår..


- Ja miljøet er hårdt og brutalt, pga. det forbud som mange mennesker her i landet er med til at opretholde. Hvis heroin kunne købes på apoteket (evt. med recept af en slags) så ville miljøet ikke være hårdt. For folk ville kunne føre et rimeligt normalt liv, sideløbende med deres misbrug. Der findes faktisk eksempler på at sucessrige forretningsmænd, der også er/var heroinmisbrugere. Så lav lige din research!

-Psyko


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 nov 2003 23:09 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 apr 2001 01:01
Indlæg: 4843
Nogen der sagde læger og opiater ?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 nov 2003 23:20 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Jeg er overbevist om at hvis rygere skulle bruge de samme penge på smøger som heroinbrugere bruger på heroin, så ville nogle rygere være lige så kriminelle som de mest kriminelle heroinbrugere i dag.

Edit: vil lige præcisere at med "rygere" mener jeg tobaksrygere i det ovenstående.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 nov 2003 01:27 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2002 01:01
Indlæg: 3112
Geografisk sted: Away...
Jeg kan kun give Child og Psyko ret her...
Sæføli er miljøet hårdt, sådan er det nu engang at være kriminel, legaliser lortet og sæt det på recept eller noget....
Men hvem sku så have de recepter? Kun narkomaner?? Hvad så med syre feks??
Men det burde være til at finde en løsning...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 nov 2003 10:48 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
syre på receps, hehe..Psyko>>> jeg er godt klar over at man godt kan føre et nogenlunde normalt liv, på heroin.. Men virkeligheden skal du huske.... Systemet fungerer ikke nu, nye metoder skal der til... ville ikke stemme ja til at fx heroin og andre stærkt vanedanende stoffer skulle kunne købes på apoteket, med recept jo, men ville det ikke bare skabe flere rigtig hårde narkomaner, fordi at de vil op det det niveau hvor de netop får statsstøttet heroin, det vil de stræbe efter for så skal de ikke ud og begå kriminalitet...
Psyko jeg er ret overbevist om at vi er på samme side, men der er ikke en enkelt side til problemet, mange aspekter skal belyses, siger ikke jeg er manden til det, men en god ide har man vel :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 nov 2003 13:43 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Killah: nu forudsætter du jo at man skal op på et bestemt forbrug for at kunne få lov at købe stoffer på apoteket. Et sådant system vil naturligvis give incitament til at bruge mere, hvis man ligger lidt under den fastsatte grænse.
Personligt er jeg tilhænger af at alle mennesker skal kunne købe deres heroin og andre stoffer lovligt, når de har lyst til det. Naturligvis med en regulering, sådan at børn ikke bare kan købe stoffer.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 54 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team