Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 apr 2024 02:55


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 01 dec 2003 18:03 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 23 okt 2001 01:01
Indlæg: 504
"Det aktive stof i ecstasy, MDMA, kan hjælpe folk med at tale om følelsesmæssigt ømtålelige områder fra fortiden og i det hele taget de dybere følelser«, siger Rick Doblin, der er leder af Tværvidenskabelig Sammenslutning for Psykedeliske Studier.

Derfor vil man i USA nu indlede forsøg med at give traumeofre ecstasy - og man mangler kun godkendelse fra DEA's hovedkvarter i Washington..."


http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=296838


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 dec 2003 20:09 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 sep 2002 01:01
Indlæg: 1299
Geografisk sted: Sjælland
Fra artiklen:

Citat:
og efter at en uafhængig etisk kommission også har sagt god for forsøget, er det nu kun det amerikanske narkopoliti, DEA, der mangler at godkende forsøget.


Lækkert at det nu er anerkendt at det ikke er etisk forkert at "bruge" MDMA


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 dec 2003 20:09 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Den er godt nok blevet postet før, med link til tv2.dk i stedet. Men det er ikke underligt at du ikke opdagede det, eftersom overskriften på den anden tråd mildt sagt er tåbelig...

Men det er fandme fedt at de er kommet dertil hvor det ser ud til at de rent faktisk får lov til at lave terapeutiske forsøg! Det er ved at være på tide at den slags stoffer opnår anerkendelse for det potentiale som jeg er helt overbevist om at de har!

:)

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 dec 2003 20:13 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 sep 2002 01:01
Indlæg: 1299
Geografisk sted: Sjælland
Fra artiklen:

Citat:
mine øjne siger det mere om terapeuten end om patienten, hvis man har behov for stoffer for at få folk til at snakke«, siger Klavs Nicholson, der er overlæge på Frederikssunds Psykiatriske Sygehus.


Og så kalder han sig professor i ecstacy... Det kan han sgu da ikke når han ikke engang har øjne for at selve stoffet kan åbne op for folk på en anden og måske ellers umulig måde


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 dec 2003 20:20 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
AoD skrev:
Fra artiklen:

Citat:
mine øjne siger det mere om terapeuten end om patienten, hvis man har behov for stoffer for at få folk til at snakke«, siger Klavs Nicholson, der er overlæge på Frederikssunds Psykiatriske Sygehus.


Og så kalder han sig professor i ecstacy... Det kan han sgu da ikke når han ikke engang har øjne for at selve stoffet kan åbne op for folk på en anden og måske ellers umulig måde


Det er jo netop på grund af den måde at se tingene på at vi i dag står med et totalt forbud mod al brug af psykedeliske stoffer, og en manglende erkendelse af disse stoffers virkelige potentiale. Heldigvis ser det nu ud til at der er ved at komme en lille åbning! :D

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 dec 2003 22:16 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 15 sep 2002 01:01
Indlæg: 694
Geografisk sted: Danmark
Hmm, sådan som jeg forstår dig vil de proppe tabs i kæften på folk når de går i gang med at yde psykologisk hjælp til kriseofre...
Altså, jeg ved ikk lige helt hvordan det skulle hjælpe, du sidder jo bare med en midlertidig depression dagen efter og synker endnu længere ned...

De gange jeg har været på MDMA, har jeg nu også bare lukket ligegyldigt, overdrevet sukkersødt pis ud...

Nah, psykedelisk terapi tror jeg sgu ikk lige er noget for mig :roll:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 dec 2003 10:20 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
Lyder sgu ganske fornuftigt, hvis du spørger mig...

Forestil jer MDMA i kombination med parterapi eller behandling af fobier..?

(Jeg har for nyligt overvundet min frygt for slanger, på en MDMA-session i venskablige trygge omgivelser... tror jeg vil prøve med en fugleedderkop en dag, og komme af med den araknofobi :wink: )


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 34 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team