Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 22:42


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 67 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 04 dec 2003 23:55 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 jan 2001 02:01
Indlæg: 3348
Geografisk sted: Danmark
Jonas X det var dog en snævertsynet mening, jeg skal være den første til at sige at DXM ikke appelere meget til mig, men jeg ved at det gør til andre så fred med det!

BRB.... at putte piller i røven..... vi lader lige det billede stå et øjeblik :?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 dec 2003 00:20 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 sep 2000 01:01
Indlæg: 415
Ja, hvis folk vil tage det, skal de selvfølgelig have lov til det. Jeg tror bare, vi er fundamentalt uenige. Jeg mener ikke, den generelle ungdom er i stand til at træffe kvalificerede valg omkring, hvad for nogle stoffer de vil proppe i hovedet (eller måske røven?). Og det har ikke nødvendigvis noget med arrogance eller snæversynethed at gøre. Og jeg tror ikke, det er den endegyldige sandhed. Men dog et skridt på vejen. Folk er får. Mæh.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 dec 2003 10:35 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 jan 2001 02:01
Indlæg: 3348
Geografisk sted: Danmark
Måske, men jeg mener fundementalt at folk må tage ansvar overfor deres eget liv og bruge hovedet, Lykkes dette ikke må personen svarer for konsekvenserne...

Aka. hvis folk falder døde om skulle de have undersøgt sagen på forhånd, for så kan fårene lære det! :wink:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 dec 2003 10:44 
Offline
Psychedelia Gay Overlord

Tilmeldt: 13 maj 2001 01:01
Indlæg: 3406
Geografisk sted: Biløen
Jonas X skrev:
Ja, hvis folk vil tage det, skal de selvfølgelig have lov til det. Jeg tror bare, vi er fundamentalt uenige. Jeg mener ikke, den generelle ungdom er i stand til at træffe kvalificerede valg omkring, hvad for nogle stoffer de vil proppe i hovedet (eller måske røven?). Og det har ikke nødvendigvis noget med arrogance eller snæversynethed at gøre. Og jeg tror ikke, det er den endegyldige sandhed. Men dog et skridt på vejen. Folk er får. Mæh.


Men DU er i stand til at se hvad den rette vej er? Jeg kan forstå at man mener at kunne se at andre mennesker opfører sig dumt, men der fra og så til at synes at love skal forhindre dem i at tage beslutninger vedrørende deres eget liv, der er altså ret langt.

Lige som alle andre stoffer er DXM farligt at have med at gøre. Sådan er det nu engang med stoffer, fra alkohol til LSD. Men det er ikke et argument for ulovliggørelse, med mindre man altså går ind for at ALLE stoffer skal være ulovlige.

Der er ingen tvivl om at var stoffer lovlige, så ville der være et større tilgængeligt videns og erfaringsgrundlag for folk at træffe sine valg på. Derfor er det klart, at vil man gerne have at folk skal passe på sig selv, så støtter man en LOVLIGGØRELSE ikke en illegalisering, eftersom vi ved af erfaring at det bare gør tingene værre.


Det er muligt at folkn er "får", men det er stadigvæk DERES liv, og derfor dem der bør tage de valg der vedrører dem, ligegyldigt hvor dumme du så end kan synes de er.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 dec 2003 01:02 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 feb 2003 02:01
Indlæg: 169
Åbenhed omkring stoffer, f.eks ved interviews i lortetv, er den eneste vej til en accept af denne subkultur... og fri tilgængelighed til rusmidler.

Tænk hvis en velformuleret psy.dk veteran havde ladet sig interviewe i kontantstudiet, uden sort bjælke for øjnene, uden forvrænget stemme.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 dec 2003 01:17 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
radon9 skrev:
Åbenhed omkring stoffer, f.eks ved interviews i lortetv, er den eneste vej til en accept af denne subkultur... og fri tilgængelighed til rusmidler.


Det er nok ikke helt forkert. I hvert fald er vi nødt til at være åbne, men jeg er i tvivl om hvor meget vi vinder ved at medvirke i lortetv, lavet af fordomsfyldte journalister.

Citat:
Tænk hvis en velformuleret psy.dk veteran havde ladet sig interviewe i kontantstudiet, uden sort bjælke for øjnene, uden forvrænget stemme.


Hvis det lykkedes for vedkommende at være overbevisende, så ville det måske endda være gavnligt. Dette ville så kræve at det var et live-interview, så der ikke er mulighed for at klippe i det.

Jeg kan godt se din pointe, og jeg er enig, med ovennævnte forbehold.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 dec 2003 18:00 
Offline
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 maj 2003 01:01
Indlæg: 2633
Geografisk sted: Acidophilic environments
Schotty skrev:
/lidt off-topic
aliaarhus skrev:

Tænk.. alt det her kunne være undgået, hvis der blev gjort som jeg foreslog: At fjerne email-adresserne fra trip-rapporterne. I rapport-sektionen er der nemlig fri adgang til alle rapporter, som indeholder en email-adresse til kontakt af tripperen - ergo er det en meget tiltrækkende kilde til kontakt af andre personer af journalisterne.

Jeg vil stadig opfordre en admin til at usynliggøre alle email-adresserne fra triprapport-sektionen. De kan misbruges på alle måder.


Du siger så også at du har fjernet din mail, så man ikke kan kontakte dig på den måde, men du tilgengæld har du et link til din hjemmeside. Dette er nok til at enhver med en smule erfaring med internettet kan gå ind og se både navn, adresse, telefon nr. og e-mail..


Tror ikke du forstår meningen i det jeg siger. Lad mig forklare:

1. Jeg besvarer ALDRIG emails, som er sendt til de adresser der er offentliggjort på min hjemmeside. Desuden er det en support-mail der er opgivet der, og off-topic svarer vi ikke på.

2. Min profil på boardet kan jeg selv styre som det passer mig. Jeg kan offentliggøre min email, msn-adresse, min hjemmeside og diverse andre sager. Her har jeg 100% kontrol over situationen.

3. Du kan finde mit navn, adresse, telefonnummer, etc. ved at foretage en analyse af mit domæne. Bemærk, at jeg også har 100% kontrol over situationen der, da jeg, vha. mit login på DK-Hostmaster, kan gå ind og ændre i mine informationer, og endda skjule dem. Gør jeg dette, har du ikke en eneste chance for at få fat i mit navn, adresse, nummer, eller noget som helst!

4. Trip-rapport sektionen er ikke din egen profil, som du kan gå ind og ændre i. Ergo er det ikke et område, du selv kan kontrollere, som de ovennævnte punkter.

Jeg klager ikke over problemet, jeg pointerer bare, at der er mange brugere der KAN blive irriterede over at journalister kontakter dem via triprapport-sektionen. Selv jeg ville blive irriteret over det - men ved jeg, at de kontakter mig via forumet, så kan jeg ikke beklage mig... for sker dette, er det netop min egen fejl - i modsætning til rapport-sektionen, som du ikke kan gøre noget ved. Kan du følge mig nu?

_________________
"I don't know if God exists, but it would be better for his reputation if He didn't." -Jules Renard
"Then there was LSD, which was supposed to make you think you could fly. I remember it made you think you couldn't stand up, and mostly it was right.“ -P. J. O'Rourk


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 67 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 34 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team