Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 apr 2024 05:29


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 67 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 02 dec 2003 19:59 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 03 jun 2002 01:01
Indlæg: 130
Geografisk sted: Danmark
Er det bare mig, der synes at det er lidt suspekt at Kontant bruger udtalelser som bl.a.:
"Jeg røg på hospitalet og det gik eddermame hurtigt for lægerne at fylde mig med slanger og drop".
Og samtidigt står der i en triprapport: "...og det gik eddermame hurtigt for de læger at få mig lagt på en seng og fyldt mig med diverse slanger og drop..."

Links:
DR-kontant: http://www.dr.dk/nyheder/tv/Kontant/art ... eID=135515
Triprapport: http://www.psychedelia.dk/trips/trips.p ... iew&id=230


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 dec 2003 20:12 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2002 01:01
Indlæg: 640
Geografisk sted: Sydjylland
Mezoi skrev:
Er det bare mig, der synes at det er lidt suspekt at Kontant bruger udtalelser som bl.a.:
"Jeg røg på hospitalet og det gik eddermame hurtigt for lægerne at fylde mig med slanger og drop".
Og samtidigt står der i en triprapport: "...og det gik eddermame hurtigt for de læger at få mig lagt på en seng og fyldt mig med diverse slanger og drop..."

Links:
DR-kontant: http://www.dr.dk/nyheder/tv/Kontant/art ... eID=135515
Triprapport: http://www.psychedelia.dk/trips/trips.p ... iew&id=230


Godt set!!
Må de det dér ..?

Jeg tror, al helvede bryder løs efter dette her, for de er nok noget af det mest latterlige inkompetente, der findes.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 dec 2003 20:41 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 20 maj 2002 01:01
Indlæg: 1410
Geografisk sted: Wiggie
vi burde lave vores eget narko-rådgivnings tv-program... med autentiske film og troværdige/relevante dukumentar-programmer.


uover det, kan jeg kun være enig med Ashoka og DD, dog uden at ha set programmet endnu..... det skal nok blive nervepirrende.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 dec 2003 20:49 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Som jeg læser loven om ophavsret, så er DR ude på tynd is, eftersom der ingen steder står skrevet hvor de har citeret fra.

Fra loven om ophavsret:
Citat:
§ 3. Ophavsmanden har krav på at blive navngivet i overensstemmelse med, hvad god skik kræver, såvel på eksemplarer af værket som når dette gøres tilgængeligt for almenheden.

§ 22. Af et offentliggjort værk er det tilladt at citere i overensstemmelse med god skik og i det omfang, som betinges af formålet.


Vi kan så overveje om vi har lyst til at gøre noget ved sagen. Vi kan under ingen omstændigheder forhindre at de citerer os, det eneste vi har krav på er at de navngiver ophavsmanden. Dette ville skabe en masse omtale af os, men har vi lyst til det?

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 dec 2003 21:24 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 apr 2001 01:01
Indlæg: 4843
Oh yeah, jeg elsker at danse i trance hele natten når jeg er på downers. FLOT IDIOT !!!!!!! Ecstasylignende stof er nok det dummeste ord man kan bruge, medmindre man ønsker ting ulovliggjort.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 dec 2003 22:09 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 aug 2003 01:01
Indlæg: 162
MuseJens skrev:
Oh yeah, jeg elsker at danse i trance hele natten når jeg er på downers. FLOT IDIOT !!!!!!! Ecstasylignende stof er nok det dummeste ord man kan bruge, medmindre man ønsker ting ulovliggjort.


enig, men det var jo netop det han ville ikke ?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 dec 2003 22:45 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 okt 2003 02:01
Indlæg: 549
Geografisk sted: Aalborg
Skod udsendelse, sorry Peter (midlertidig), men det synes jeg.

Alt hvad du sagde var præcis hvad der også stod på nettet der også er linket til, som allerede er diskuteret.

Men seriøst, sammenligne det med Ecstacy? :roll:
Tror ikke du var den helt rigtige til at medvirke!


Senest rettet af BRB 02 dec 2003 22:46, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 dec 2003 22:46 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2002 01:01
Indlæg: 640
Geografisk sted: Sydjylland
Så fik jeg det set. Det var da godt nok et LORTEPROGRAM med udokumeteret og sarkatisk journalistik.

Jeg håber, du er tilfreds, dig, der lod dig interviewe.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 dec 2003 22:53 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
...Og fuck hvor var hun en fucking so hende tv-værten, men ok det er jo det hun er ansat til..men so alligevel :evil: :evil:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 dec 2003 22:55 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 19 jul 2000 01:01
Indlæg: 1250
Arj Kejle... Det var da nok det lammest jeg længe har hørt..

"man æder lige 4-5 piller, så er det billigere end at købe alkohol, og det virker ligesom en rus af øl eller spiritus"...


Hun er sgu god nok hende der fra kontant...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 dec 2003 23:04 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 maj 2002 01:01
Indlæg: 262
Geografisk sted: Kbh. Nv.
Så er man KRAFTEDME en spade udover det sædvanlige! Håber at en moderator vil aflæse IP'en, og sige hvem det var, for han var fandme dum! ".. Nogle tager bare ti af dem, og så danse de hele natten til techno".. Damn, jeg brækker mig!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 dec 2003 23:07 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Creatif skrev:
Håber at en moderator vil aflæse IP'en, og sige hvem det var, for han var fandme dum!


Det skal du nok ikke regne med.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 dec 2003 23:13 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 dec 2002 02:01
Indlæg: 97
Geografisk sted: I lærkens land
JAAaaaa... hvad kan man så lære af det ?
man skal ALDRIG stole på en journalist, det blev lige bevist endnu engang.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 dec 2003 23:16 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 17 jul 2000 01:01
Indlæg: 742
Geografisk sted: WONDERLAND!!! MOSTLY
dammmm
jeg så ikke selv programmet men jeg havde dog sendt en link til smurff,

fuck hvor lamt mand,
hvilket stof mon de tager næste gang,
håber det bliver alckohold,
kunne lige se avis overskræfterne,

FULD MAND KØRTE SKOLE BØRN NED
hvor mange skal dø ?
sundhedsminister gøre noget nu.
tsk. det mener ekstra bladet !!!! hehehe

nej nej nej

selv om de har hapset lidt fra trip reporterne her fra psy så thor jeg sku ikke det ville være klogt fra psy´s side at gå i retten med det.
så gøre jagten sku bare ind på os og ikk bare på DXM,
for man ved aldrig
måske kunne denne topic ryge på forsiden
en eller anden dag !!!!!!!!!!!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 dec 2003 23:24 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 19 jul 2000 01:01
Indlæg: 1250
ja det er sgu rigtigt nok der burde ryddes grundigt op i de triprapporter..

det er sgu altid der de finder en røver historie de kære journalister...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 dec 2003 23:33 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 aug 2003 01:01
Indlæg: 162
Jeg kunne lige forstille mig de en dag tog noget fra tråden om hvad man ikke skal gøre når man er blæst. Det kun nemt gå hen og blive en skandale.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 dec 2003 23:56 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 07 maj 2003 01:01
Indlæg: 582
Geografisk sted: Østjylland
Good point Schotty :P

Men for fanden.. det var godt nok en håbløs udtalelse af Mr. Midlertidig der, godt nok kan journalister fordreje meget, men de ting du sagde var da heller ikke fandens smarte!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 dec 2003 23:59 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 19 jul 2000 01:01
Indlæg: 1250
det var direkte uovervejet...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 dec 2003 00:28 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 05 sep 2003 01:01
Indlæg: 2001
Det nytter jo ikke noget alt det i kværner om i det her topic. I diskuterer hvorvidt det er rigtigt det "midlertidig" har udtalt i programmet om hvordan stoffet virker alt efter hvor mange piller man har taget, men det er da i denne sag fuldkommen irrelevant.

Fact er at Dexofan ved indtagelse af større dosis end vejledt, giver en rus og at det bliver brugt som rusmiddel blandt unge. Om det så virker sløvende, stimulerende eller hallucinerende, det kommer egentlig ikke sagen ved. Det eneste programmet har til opgave er at formidle budskabet om at et præparat mod hoste har berusende virkning ved større indtagne mængder og at unge misbruger det som alt andet narko og at det alene af den grund, til trods for at det heller ikke virker som det i grunden egentlig burde, bør blive taget af markedet. "Midlertidig"'s eneste funktion i programmet er sådan set blot at verificere at præparatet har de effekter det har og at det bliver brugt som det gør og i den funktion gør han såmen ikke noget galt.

Det eneste myndighederne og befolkningen skal bruge af information er blot at præparatet bliver misbrugt som narko blandt unge, og alene af den grund kan det blive tilbagekaldt fra markedet.


Senest rettet af erusaerT 03 dec 2003 00:30, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 dec 2003 00:30 
Offline
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 maj 2003 01:01
Indlæg: 2633
Geografisk sted: Acidophilic environments
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Tænk.. alt det her kunne være undgået, hvis der blev gjort som jeg foreslog: At fjerne email-adresserne fra trip-rapporterne. I rapport-sektionen er der nemlig fri adgang til alle rapporter, som indeholder en email-adresse til kontakt af tripperen - ergo er det en meget tiltrækkende kilde til kontakt af andre personer af journalisterne.

Jeg vil stadig opfordre en admin til at usynliggøre alle email-adresserne fra triprapport-sektionen. De kan misbruges på alle måder.

Vi kan ikke gå ind og smide journalisterne ud af den sektion, hvis de roder derinde efter værdiinformationer og kontaktoplysninger - derfor vil jeg våge at kalde den sektion for en død sektion med nul kontrol. Fjernes adresserne, bliver journalisterne skuffede, og må søge hjælp på boardet.

Søges der hjælp på boardet, kan dette 100% styres af en moderator eller en admin. Overvej lige mit forslag en ekstra gang.

Og mht. "Midlertidig"'s beslutning, så håber jeg virkelig han ved hvad han gør.

_________________
"I don't know if God exists, but it would be better for his reputation if He didn't." -Jules Renard
"Then there was LSD, which was supposed to make you think you could fly. I remember it made you think you couldn't stand up, and mostly it was right.“ -P. J. O'Rourk


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 67 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team