Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 apr 2024 02:02


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 03 dec 2003 11:16 
Offline
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 maj 2003 01:01
Indlæg: 2633
Geografisk sted: Acidophilic environments
Bliv skæv på apoteket - det er lovligt

_________________
"I don't know if God exists, but it would be better for his reputation if He didn't." -Jules Renard
"Then there was LSD, which was supposed to make you think you could fly. I remember it made you think you couldn't stand up, and mostly it was right.“ -P. J. O'Rourk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 dec 2003 14:11 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 jan 2001 02:01
Indlæg: 3348
Geografisk sted: Danmark
Skræmmende :!:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 dec 2003 14:44 
Offline
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 maj 2003 01:01
Indlæg: 2633
Geografisk sted: Acidophilic environments
Citat:
Alexander Shulgin, en pionér inden for det psykedeliske område, udgav tilbage i 1970erne to bøger, der i dag stadig kan findes i boghandlere på internet:

Pihkal og Tihkal. Kryptiske navne, men det er ikke så mærkeligt, når man tænker på, hvad de omhandler. Alexander Shulgin gik simpelthen ned i sit laboratorium og gik i gang med at syntetisere alle de stoffer, der kunne tænkes at virke hallucinerende, og på denne måde fik han blandt andet genopdaget ecstasy og MDMA.


Vidste I, at Shulgin opdagede ectasy OG MDMA? :roll:

_________________
"I don't know if God exists, but it would be better for his reputation if He didn't." -Jules Renard
"Then there was LSD, which was supposed to make you think you could fly. I remember it made you think you couldn't stand up, and mostly it was right.“ -P. J. O'Rourk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 dec 2003 14:53 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 aug 2000 01:01
Indlæg: 1461
Geografisk sted: Sjælland
Titlerne Pihkal og Tihkal er overhovedet ikke kryptiske! Hvis idioten der har skrevet artiklen bare havde brugt en lille smule tid på at researche hvad titlerne betød, ville personen MÅSKE have indset det.

Jeg brækker mig.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 dec 2003 14:54 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 dec 2002 02:01
Indlæg: 4
er der ikke en der kan kopiere noget fra artiklen, ind i dette indlæg. der hvor jeg er på internettet er der et filter, så jeg kan ike komme til at læse det...

:?: :?:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 dec 2003 14:58 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 17 jul 2000 01:01
Indlæg: 742
Geografisk sted: WONDERLAND!!! MOSTLY
aliaarhus skrev:


læs reglsættet:
ingen opfordring til indtagelse



moderator gøre noget


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 dec 2003 15:02 
Offline
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 maj 2003 01:01
Indlæg: 2633
Geografisk sted: Acidophilic environments
nostalgic! skrev:
aliaarhus skrev:


læs reglsættet:
ingen opfordring til indtagelse

moderator gøre noget


slap da af - det er bare overskriften jeg har kopieret, mand... har du fået det forkerte ben ud af sengen??

_________________
"I don't know if God exists, but it would be better for his reputation if He didn't." -Jules Renard
"Then there was LSD, which was supposed to make you think you could fly. I remember it made you think you couldn't stand up, and mostly it was right.“ -P. J. O'Rourk


Senest rettet af syreperlen 03 dec 2003 15:09, rettet i alt 2 gange.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 dec 2003 15:05 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 dec 2002 02:01
Indlæg: 4
be be.... er der ikke en der kan kopiere noget fra artiklen, ind i dette indlæg. der hvor jeg er på internettet er der et filter, så jeg kan ike komme til at læse det...

:?: :?:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 dec 2003 16:44 
Prøv at bruge søgemaskinen, det er en GAMMEL sag den artikel i Chilli og jeg ved der er gamle diskutioner om emnet. Da jeg selv lavede en brev udveksling med redaktøren fra chili om at jeg syntes at det var en uansvarlig artikel.

MVH
Piercer :twisted:


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 03 dec 2003 16:46 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Der er blandt andet beskrevet en metode til ekstraktion af kodein fra kodimagnyler, hvor der står at efter filtrering har man nogle krystaller, og disse krystaller er kodein. DETTE ER IKKE KORREKT!!! En vis hr. Dopestar har skrevet følgende kommentar til dette :
Dopestar skrev:
I skulle sørge for at have facts'ne på plads før I skriver den slags! Ekstra-aktionen af codein fra kodimagnyler foregår - sådan nogenlunde - som I har beskrevet. Men det er IKKE det der ligger tilbage i filteret man kan blive skæv af. Det skulle gerne være ren acetylsalicylsyre! Og acetylsalicylsyre i store mængder smadrer lever og nyrer!


Dette er vigtigt at huske, hvis man skulle blive inspireret til at forsøge sig selv.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 dec 2003 17:08 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 okt 2003 02:01
Indlæg: 549
Geografisk sted: Aalborg
Klamt af Chili at lave en sådan artikel! :evil:

Men har set den før, den er efterhånden meget gammel :P


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 dec 2003 17:40 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 sep 2002 01:01
Indlæg: 1299
Geografisk sted: Sjælland
Kunne ikke lade være med at grine lidt af den her:

Fra artiklen:
Citat:
Jeg fik det, man kalder en god gang minifuck, hvor jeg ikke fattede, hvad der foregik omkring mig.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 dec 2003 18:16 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 nov 2000 02:01
Indlæg: 1774
Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Child_Inside skrev:
Der er blandt andet beskrevet en metode til ekstraktion af kodein fra kodimagnyler, hvor der står at efter filtrering har man nogle krystaller, og disse krystaller er kodein. DETTE ER IKKE KORREKT!!! En vis hr. Dopestar har skrevet følgende kommentar til dette :
Dopestar skrev:
I skulle sørge for at have facts'ne på plads før I skriver den slags! Ekstra-aktionen af codein fra kodimagnyler foregår - sådan nogenlunde - som I har beskrevet. Men det er IKKE det der ligger tilbage i filteret man kan blive skæv af. Det skulle gerne være ren acetylsalicylsyre! Og acetylsalicylsyre i store mængder smadrer lever og nyrer!


Dette er vigtigt at huske, hvis man skulle blive inspireret til at forsøge sig selv.



Det i sig selv er slemt nok!!!
Men Chilliskribenterne overgår sgu sig selv, når de indirekte siger til Prom, at han har misforstået noget og skal læse artiklen ordentligt.
Folk, der kender Prom, ved godt at man ikke skal bide skeer med ham, når det handler om stofalkymi!!!...men hvordan skulle de kloge hoveder på Chilli dog også vide det - det er jo ikke hans målgruppe de appellerer til. Det er nok snarere målgruppen de vil undgå.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 dec 2003 15:01 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 okt 2002 01:01
Indlæg: 250
Geografisk sted: Århus
semigro skrev:
be be.... er der ikke en der kan kopiere noget fra artiklen, ind i dette indlæg. der hvor jeg er på internettet er der et filter, så jeg kan ike komme til at læse det...

:?: :?:


"I Danmark har vi en lovgivning, der afgør, hvad man må indtage af euforiserende stoffer. Desværre for nogen og heldigvis for andre, er det imidlertid umuligt at forbyde alle stoffer. Vigtige ingredienser i lægemidler kan også bruges til andre formål. Chili har lavet en guide til de lovlige alternativer.

Lovlig vs. ulovlig
Ved lov er bevidsthedspåvirkende stoffer opdelt i to hovedgrupper - de lovlige og de ulovlige stoffer - og staten og medierne idylliserer ofte den første gruppe og dæmoniserer den sidste. Det billede er et meget firkantet billede, som ikke stemmer overens med virkeligheden. De ulovlige stoffer kan sagtens have en helbredende effekt og de lovlige stoffer har også en euforiserende side, som alle kan udnytte, hvis man ved, hvor man skal lede.

Psykiatriens lovlige stoffer (psykofarmaka), neuroleptiske og antidepressive stoffer, beroligende midler, sovemedicin m.m. fremstilles hovedsagelig som positive og gavnlige stoffer i medierne, sågar i reklamer. Den anden hovedgruppe af bevidsthedspåvirkende stoffer, såsom opium, morfin, heroin, kokain, amfetamin, m.m. og de psykedeliske stoffer, såsom hash, ecstasy, LSD, psilocybin, meskalin, DMT, ayahuasca m.m. anbringer både medierne og lovgivningen uden nogen form for videnskabelig eller logisk begrundelse i én gruppe og kalder det narkotika. Denne hovedgruppe af stoffer beskrives kun som uhyggelige og destruktive ?dræberstoffer? eller ?psykosefremkaldere?, der fører brugeren den lige vej direkte i helvede som følge af rædselsvækkende bevidsthedstilstande, fysisk lidelse, sindssyge, selvmord, mord og anden form for kriminalitet. Men sådan hænger verden ikke helt sammen. Faktisk har meget medicin dele af de narkotiske stoffer i sig, fordi de har en helbredende virkning, eller syntetiske stoffer, der efterligner narkotikas virkning i mild udgave.

Trip på håndkøbsmedicin
Ved hjælp af medicin, som man bare kan gå ned og købe på det lokale apotek uden recept, kan man opnå tre forskellige effekter.
Den speedede koffein/ amfetamin-virkning fås ved at drikke store doser af hostesaften Paradryl fremstillet af Ferrosan Komb. Hostesaften indeholder nemlig stoffet efedrin, som påvirker kroppen på en måde, der kan sammenlignes med amfetamin. Man føler sig utroligt vågen og kan holde gang i kroppen i lang tid uden at blive træt. Efedrins effekt er mildere end amfetamin, men det har stadig samme risiko for hjerteproblemer i store mængder, som man kan opleve med speed.

Ligesom med alkohol
Michael på 17 år fra Næstved har kun prøvet at tage DXM via hostemedicin én gang, men vil gerne fortælle Chili om sin oplevelse.
- Jeg har kun prøvet DXM-trip en enkelt gang, så jeg har ikke de vilde erfaringer med det, men faktum er, at det virker.
Michael havde hørt om Dexofan fra nogle gode venner, som havde prøvet det.

- Jeg tog 15 Dexofan hostepiller. Først 10 stykker, og da jeg ikke rigtig kunne mærke noget efter en halv time, snuppede jeg fem mere. Så begyndte jeg at blive godt svimmel. Jeg fik det, man kalder en god gang minifuck, hvor jeg ikke fattede, hvad der foregik omkring mig. Jeg havde svært ved at tale, og mit syn blev meget sløret - men ikke ligesom, når man er på LSD. Det virkede, som om jeg havde drukket ekstremt meget alkohol, men jeg har aldrig prøvet noget så vildt ved at drikke. Jeg kan også huske, at jeg på et tidspunkt måtte kaste op, og bagefter havde jeg det virkelig dårligt i to-tre timer. Det eneste fede var, at jeg ikke havde tømmermænd næste dag.

Stoffer som hobby
Stephan på 18 år fra Randers bruger håndkøbsmedicin til at sidde og stene på en gang om måneden.
- Det er blevet en hel hobby for mig, det med at finde forskellige slags medicin, som man kan få euforiserende effekt ud af. Vi er syv drenge, som læser meget på nettet og prøver at sætte os ind i alle de forskellige stoffer og deres effekt på kroppen. Jeg var den første, der begyndte at tage DXM, og jeg eksperimenterede en seks-syv gange, før jeg lod mine venner prøve. Jeg ville være overbevist om, at det var sikkert, så ikke de ikke tog en for stor dosis.



Selv om Stephan selv tager DXM og efedrin regelmæssigt, er det ikke noget, han vil foreslå andre at prøve.
- Jeg kan ikke anbefale at prøve at trippe på håndkøbsmedicin. Det er meget farligt, hvis man ikke ved, hvad man laver. Der er stor forskel på at tage 600 mg af et eller andet og tage 800 mg, så man skal virkelig have styr på, hvad man laver, før det er sikkert. Jeg tager det aldrig, når jeg går i byen, fordi effekten mere indbyder til, at man sidder derhjemme og stener, mens man hører noget god musik og slapper af.
Stephan foretrækker faktisk ulovlige stoffer, fordi det er bedre kvalitet end medicinen.
- Jeg forstår ikke, hvorfor amfetamin og ecstasy ikke bliver lovligt. Det er jo f.eks. meget mere sikkert at tage end at prøve alle de her lovlige mediciner, hvor der er alt muligt andet lort i, som forgifter kroppen. Folk skal jo nok finde en måde at blive skæve, høje eller trippe på, hvis det er det, de vil. Loven kan man jo altid snige sig udenom.
- Har du haft nogle dårlige oplevelser med at trippe på medicin?
- Ja, jeg kan huske første gang, jeg prøvede. Jeg havde haft ondt i halsen, og min mor havde købt hostesaft til mig. Jeg skulle til rave om aftenen og bundede hostesaften. Først kunne jeg ikke rigtig mærke noget, men efter en time fik jeg ondt i maven. Derefter gik der ikke længe, før jeg var helt rundt på gulvet og ikke fattede en skid. Det hele bevægede sig imod mig, lige meget hvordan jeg vendte og drejede mig. En af mine venner gav mig noget E, men det skulle jeg aldrig have taget - jeg forsvandt bare totalt. Der gik en uge, før jeg blev mig selv igen. Det var en virkelig dårlig blanding, og jeg gør det aldrig igen - altså blander DXM med ecstasy. Det er ikke nogen god idé, men på det tidspunkt vidste jeg ikke en skid om det.
- Hvad med at knuse hovedpinepiller og få Codein ud af dem. Har du prøvet det?
- Jeg tager sgu ikke Codein? Det er kun sådan noget, rigtige junkier gør.

Er det det lange LSD-lignende trip, man søger, skal man købe de hostestillende kapsler Dexofan fremstillet af Nycomed. De indeholder stoffet dextromethorphan, også kaldet DXM. I små doser er stoffet ganske effektivt til at lindre hoste. I store doser har stoffet nogle særdeles interessante effekter, der kan sammenlignes med LSD. Man ser dobbelt, ser ting, der ikke eksisterer, og komplekse overflader, som tapet, kan begynde at bevæge sig. Ved rigtigt høje doser kan stoffet fremkalde en effekt, man kalder for ego-død. Man tror, at man er død, og oplever ikke længere sig selv som sig selv, men som en del af hele universet. Især i USA er DXM blevet ganske populært hos collegestuderende, hvilket måske kan skyldes den strenge alkoholpolitik, man har derovre. Som de fleste andre stoffer er DXM farligt ved for høje doser, og bruger man høje doser ofte, en gang om ugen eller mere, kan hjernen ikke klare det og risikerer at ?brænde sammen?.

Går man for alvor efter et seriøst trip, henter man bare nogle smertestillende Kodimagnyler, der er fremstillet af Nycomed eller Gelonidaer, produceret af Lundbeck, fra medicinskabet. Begge hovedpinepiller indeholder nemlig Codein, som er et smertestillende stof, der i store mængder minder om heroin. Kodimagnyler og Gelonidaer indeholder kun ca. 10 mg Codein, og der skal bruges 100-200 mg til et ordentligt trip. Der findes andre stoffer i hovedpinepillerne, som, hvis man indtager den i store mængder, forgifter din krop. Derfor er det nødvendigt at ekstrahere Codeinen fra pillerne. Det gør man ved at knuse dem til pulver og opløse dem i rimeligt varmt vand, så der er to ml vand per pille og røre godt rundt. Derefter køler man opløsningen ned til fem-ti grader, så opløsningen begynder at krystallisere. Så filtrerer man det hele igennem et stykke stof eller et kaffefilter. Det pulver, der ligger tilbage, er Codein. Processen er hjemmefusk, og det er derfor ikke rent Codein, men Codein fratrukket mange, men ikke alle de andre stoffer, der findes i hovedpinepillerne. Der findes mange forskellige varianter af opskriften, som man kan finde på internet, og de kan alle sammen udføres i et almindeligt køkken. At udtrække Codein fra smertestillende medicin er et trick, som hardcore junkier ofte bruger, når de ingen penge har og har brug for et fix. Codein er i sig selv dødsensfarligt, hvis man indtager over 500 mg.

Bivirkninger



Når man indtager håndkøbsmedicin i så store mængder, at det får en euforiserende virkning, må det nødvendigvis medføre bivirkninger. Det er forskelligt fra person til person, hvordan man reagerer på DXM, efedrin, Codein og alle de andre stoffer, der findes i medicinen. Hvis det er store mængder hostestillende medicin, man tager, får man ofte højst en irriteret hals dagen efter, og selve stoffet DXM kan give nogle kraftige opkastninger under trippet, som selvfølgelig reducerer nydelsesværdien en del. DXM forhindrer også kroppen i at udskille sved, hvilket gør for megen fysisk aktivitet ubehagelig og decideret sundhedsskadelig. Ca. 7% af befolkningen kan ikke omsætte DXM i kroppen og får derfor et ordentlig trip, hvis de indtager bare en lille smule. DXM er meget farligt at tage sammen med ecstacy, ligesom det er livsfarligt at tage DXM, efedrin og Codein, hvis man er på nogen som helst form for lykkepiller (Prozac, Seroxat, Marplan osv.) eller anden form for psykiatrisk medicin.

Efedrin i store mængder giver som speed grobund for hjerte- og kredsløbsproblemer, og ligesom Codein er efedrin også meget giftigt i store mængder. I denne sammenhæng skal man være klar over, at store mængder kan være så lidt som 500 mg - altså et halvt gram.


Uegnede til festbrug
Disse stoffer er ikke just velegnede til festbrug, men er mere populære til at sidde og hallucinere på i sin egen dagligstue. Det er måske grunden til, at politiet endnu ikke er stødt på stofferne i det københavnske natteliv. En narkotikabetjent fra Københavns Station 1 bekræfter, at stofferne er næsten ikkeeksisterende i det københavnske natteliv. Henrik Rinddom, overlæge i psykiatri på Hvidovre hospital, mener, at mange af de ting, man kan få i håndkøb, og de stoffer, Chili har nævnt, burde være bedre kontrolleret.

- Jeg ville godt forbyde nogle af disse stoffer, som er svære at styre, men vi kan jo ikke forbyde alt. Det gælder om at finde en fornuftig balance mellem det at forbyde det og det ikke at gøre det. For ellers er det jo lige før, at vi også burde sætte alkohol på recept.

Der var engang?
Alexander Shulgin, en pionér inden for det psykedeliske område, udgav tilbage i 1970erne to bøger, der i dag stadig kan findes i boghandlere på internet:



Pihkal og Tihkal. Kryptiske navne, men det er ikke så mærkeligt, når man tænker på, hvad de omhandler. Alexander Shulgin gik simpelthen ned i sit laboratorium og gik i gang med at syntetisere alle de stoffer, der kunne tænkes at virke hallucinerende, og på denne måde fik han blandt andet genopdaget ecstasy og MDMA. Fællesnævneren for begge bøger, ud over at man ikke skal kaste sig i lag med opskrifterne, medmindre man har mindst en bachelorgrad i organisk kemi, er, at de fleste af de stoffer, der står omhandlet i bøgerne, er fuldt lovlige i Danmark og kan fremskaffes relativt let. Chili fandt frem til flere kemidistributører igennem internet. Flere af de stoffer, man kan finde i bøgerne, som 2-CB og 2-CT7, har været velkendte i udenlandske rave/technomiljøer i et par år, og netop disse to kendetegnes ved deres speedede effekt og hallucinationer. En slags lovlig ecstasy om man vil. Virkningen er lige så forskellig, som stofferne er, og umiddelbart skulle man ikke tro, at de alle var i familie med hinanden. Nogle medfører kun en let opstemthed, mens andre kan give kraftige hallucinationer. Ét af dem, DOB, der efter sigende præcis lige som LSD har en fortid hos CIA, medfører hallucinationer i op til 30 timer. Nogle af stofferne bruges den dag i dag af psykologer for at nå længere ind i underbevidstheden hos deres patienter, og forsøg med visse af dem har vist sig at have positive resultater i behandlingen af narkomaner.

efedrin i slankemidler




Klaus på 19 år fra Åbenrå har prøvet DXM omkring 10 gange, men kun i små doser. Han har også misbrugt slankemidlet Letigen, som indeholder Efedrin, og han har for nylig prøvet at udvinde Codein fra kodimagnyler, dog uden resultat.
- Jeg har kun taget ca. 180 mg DXM per aften, og så er virkningen ikke så stor. Det minder meget om alkohol uden at være helt det samme. Forskellen er svær at forklare. Bevægelser, f.eks. det at flytte hånden til et andet sted, føles anderledes. Man bliver også noget euforisk. Efedrin findes vist nok i noget hostesaft, men jeg har kun taget det via slankemidlet Letigen, som er på recept. Lignende slankemidler kan købes i håndkøb i de fleste andre europæiske lande, f.eks. lægemidlet Vencipon N i Tyskland. Man kan også sagtens købe billige kapsler med ren Efedrin på amerikanske websites, men det er ikke lovligt at importere til Danmark. Efedrin får én til at føle sig vågen, hvis man tager 40-60 mg, og tager man 80-100 mg bliver man mere euforisk. Det er i hvert fald min erfaring, men det kan godt virke lidt forskelligt fra person til person.
Har du haft nogle dårlige oplevelser?
- Jeg har aldrig haft bivirkninger, når jeg har taget DXM. Jeg har set nogle, der kastede op og fik mavekramper, men de havde også taget mere end mig. Jeg er nok lidt forsigtig, men jeg kan godt lide følelsen af at være opstemt, og det er nok til mig. Jeg gør det snart igen. Jeg har kun prøvet at udvinde Codein én gang fra de smertestillende Gelonida, og det virkede ikke. Jeg fik kun alle bivirkningerne og kastede op. Men jeg tror, doseringen var for lille - der skal nok være mere i næste gang.




Hyttetur på hostemedicin

Steffen på 21 er én af dem, der har prøvet at trippe på håndkøbsmedicin.
- En god ven tog en pakke hostestillende medicin med til en hyttetur, og jeg spiste så ca. otte stykker efter hans anvisninger. Han havde regnet ud, hvor meget jeg skulle bruge efter min vægt, for det skulle være rimeligt vigtigt. Efter knap en halv time kom virkningen. Jeg kastede op, som jeg aldrig har kastet op før, men jeg var ikke bange eller nervøs, for det skulle være én af bivirkningerne. Det tog noget tid, men da kvalmen endelig holdt op, kunne jeg tydeligt mærke, at jeg var påvirket. Jeg så dobbelt, ikke bare som når man er fuld, men virkeligt dobbelt, og lyde ændrede sig en del. Det kunne lyde, som om noget var tæt på, når det i virkeligheden kom langt fra og omvendt. Jeg havde også en del synsforstyrrelser. På et tidspunkt var vi ude at gå om aftenen, og det virkede på mig, som om træerne bevægede sig. Jeg havde svært ved at bedømme afstanden til ting, og da en bil, som jeg troede stod tom og holdt stille, begyndte at bevæge sig, blev jeg godt bange.
På dette tidspunkt var Steffen mere eller mindre hjælpeløs.



- Jeg kunne kun gå, fordi min ven hjalp mig, og jeg havde mistet al retnings- og tidsfornemmelse. Alting var rullet sammen, kan man forklare det med, og hele tiden snakkede jeg, sagde nogle ting, jeg havde gået og tænkt over, og som jeg måske ellers ikke ville have sagt til mine venner.
Tilbage i hytten begyndte Steffen at vende tilbage til sig selv igen, men ikke helt.
- Jeg så stadig dobbelt og kunne bl.a. derfor ikke selv tænde en cigaret, ellers var jeg måske faldet ned igen.
Steffen har ikke prøvet noget lignende siden, men vil dog ikke afvise, at han vil gøre det igen.
- Det var en interessant oplevelse, helt klart, og jeg fortryder den ikke, men det er bestemt ikke noget, jeg kunne finde på at tage hver dag. Selv mener han, at der er gode grunde til, at den slags stoffer kan købes i håndkøb. Man kan jo ikke forbyde alt, og lightergas og benzin er da også lovligt, også selv om man kan blive skæv af det. Det er oven i købet farligt at tage. Folk skal nok blive skæve lige meget hvad, hvis det er det, de har lyst til."


Ukorrekt og lam artikel!! Men sådan er det jo...


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 32 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team