Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 17 apr 2024 02:00


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 20 dec 2003 01:26 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 maj 2003 01:01
Indlæg: 376
Geografisk sted: odense
Farligt stof dukker op i Danmark
19-12-03: 22:28
-
Det farlige rusmiddel metamfetamin dukker i stigende grad op herhjemme til stor bekymring for både politi og eksperter, skriver Berlingske Tidende.
Ifølge oplysninger fra Retskemisk Afdeling på Retsmedicinsk Institut i København er der i år på landsplan foreløbig fundet spor efter metamfe­tamin i 17 blodprøver fra bl.a. bilister, der er mistænkt for at køre i påvirket tilstand.
Sidste år var tallet tre, mens stoffet for første gang blev fundet herhjemme i en enkelt blodprøve i 2000.
Stoffet er mindst fem gange stærkere end almindelig amfetamin, kan skabe afhængighed efter blot at have taget det en enkelt gang, ligesom det gør folk opfarende og voldelige.
Fra udlandet er der desuden eksempler på, at folk er døde af at have taget stoffet.
Chefen for narko- og bevillingsafdelingen i Københavns Politi, Ole Wagner, er overrasket over oplysningerne fra Retsmedicinsk Institut og kalder de mange fund af metamfetamin "en foruroligende udvikling."
"Det er et af de stoffer, vi ved er på vej til Danmark. Men hidtil har vi kun set ganske lidt til det. At det dukker op i så mange blodprøver er formentlig et udtryk for, at det allerede er introduceret herhjemme," siger Ole Wagner.
Det er ukendt, hvor stoffet stammer fra. Måske fra Østeuropa eller Østen, hvor metamfetamin, populært kaldet ice, ifølge Ole Wagner er vidt udbredt.


http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=345696&forside

Faldt lige over dette, og tænkte at det måske hørte hertil?![/url]


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 dec 2003 01:28 
Offline
In our memories

Tilmeldt: 18 jul 2000 01:01
Indlæg: 1323
Geografisk sted: Periferien af Århus
lækkert :)

nyt knark vi kan slåsse på i timevis ;)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 dec 2003 01:32 
Offline
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 maj 2003 01:01
Indlæg: 2633
Geografisk sted: Acidophilic environments
retsmedicinsk min bare røv... de vil bare ha et samfund styret af dem selv - de skal bare lukke røven og lade vær med at udtale sig, mens de tillader afhængighedsskabende lykkepiller uden effekt.

Jeg byder metamfetaminen velkommen til.

_________________
"I don't know if God exists, but it would be better for his reputation if He didn't." -Jules Renard
"Then there was LSD, which was supposed to make you think you could fly. I remember it made you think you couldn't stand up, and mostly it was right.“ -P. J. O'Rourk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 dec 2003 01:48 
Offline
In our memories

Tilmeldt: 20 jul 2001 01:01
Indlæg: 1073
Jeg byder Metamfetaminen velkommen, igen....!! Spun rocks.... :lol:

dEEP


Senest rettet af Hypnotika 20 dec 2003 01:56, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 dec 2003 01:53 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Det lyder sgu godt... Jeg har længe ønsket mig at prøve methamfetamin, men det har ikke været til at få fat på. :mrgreen:

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 dec 2003 02:09 
Offline
In our memories

Tilmeldt: 20 jul 2001 01:01
Indlæg: 1073
Måske Retskemisk Afdeling på Retsmedicinsk Institut i København skulle se at få fingeren ud, og få testet narkoen på det danske marked lidt hurtigere(i det hele taget), så vi vidste hvad vi fyldte i os.
Så kunne de også sikre deres afdeling et hurtigt og sikkert generationsskift med lidt ekspertise inde for området.. :lol:


dEEP


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 dec 2003 17:22 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 13 apr 2001 01:01
Indlæg: 130
Geografisk sted: Sønderjylland
BULLSHIT!!!
Størstedelen af alt speed har ALTID været methamphetamin (Måske med undtagelse af ferietabletter fra 60'erne?) da den laves ved reduktion af ephedrin.

Det der gør ICE til noget særligt er at det er på baseform i stedet for som hydrochlorid, og den eneste grund til at det er stærkere er fordi det optages hurtigere p.g.a rygning.

Overskriften burde nærmere være at nu er ryge-amphetaminen kommet til landet.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 dec 2003 17:48 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 apr 2001 01:01
Indlæg: 4843
aliaarhus skrev:
retsmedicinsk min bare røv... de vil bare ha et samfund styret af dem selv - de skal bare lukke røven og lade vær med at udtale sig, mens de tillader afhængighedsskabende lykkepiller uden effekt.


Hvad fanden snakker du om ? Totalt irrelevant meningsløst møg du skriver dér.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 dec 2003 18:10 
Offline
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 maj 2003 01:01
Indlæg: 2633
Geografisk sted: Acidophilic environments
MuseJens skrev:
aliaarhus skrev:
retsmedicinsk min bare røv... de vil bare ha et samfund styret af dem selv - de skal bare lukke røven og lade vær med at udtale sig, mens de tillader afhængighedsskabende lykkepiller uden effekt.


Hvad fanden snakker du om ? Totalt irrelevant meningsløst møg du skriver dér.


Fald dog ned, menneske, og læs det igen... :shock: og det er da overhovedet ikke irrelevant, hvor får du det fra!?

Regeringen og politiet jager amfetamin og jeg ved ikke hvad, som man VED HVORDAN FUNGERER, og så har man lykkepiller, som man intet aner om, men man ved det skaber afhængighed. Got it?

Og ja, de er ude på at skabe et såkaldt "perfekt" samfund, ved at udrydde alle stoffer og have 100% styr på hvad folk indtager - jeg har ikke noget at basere det på, men sådan SER det ud. Alt hvad man indtager skal være godkendt og tilladt, og man må ikke indtage noget, som kan få en til at tænke lidt anderledes.

Jeg kan OVERHOVEDET ikke følge dig i, at du kalder dette for irrelevant.

_________________
"I don't know if God exists, but it would be better for his reputation if He didn't." -Jules Renard
"Then there was LSD, which was supposed to make you think you could fly. I remember it made you think you couldn't stand up, and mostly it was right.“ -P. J. O'Rourk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 dec 2003 21:14 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
blackone skrev:
BULLSHIT!!!
Størstedelen af alt speed har ALTID været methamphetamin


Det vil jeg gerne se en reference på. Politiets egne rapporter omtaler sjældent andet end amfetamin-sulfat.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 dec 2003 02:24 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 13 apr 2001 01:01
Indlæg: 130
Geografisk sted: Sønderjylland
Databog for Fysik og Kemi opgiver Methamphetamin HCl som speed.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 dec 2003 02:35 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
blackone skrev:
Databog for Fysik og Kemi opgiver Methamphetamin HCl som speed.


Og? Det betyder da ikke at det er dét politiet finder. Der står sikkert det samme under amfetamin.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 dec 2003 02:51 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 13 apr 2001 01:01
Indlæg: 130
Geografisk sted: Sønderjylland
Nej, kun methamphetamin står opført som speed.
Derimod er amphetamin til medicinsk brug typisk (d)-amphetamin sulfat, så måske drejer det sig om piller?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 dec 2003 06:13 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
blackone skrev:
Nej, kun methamphetamin står opført som speed.
Derimod er amphetamin til medicinsk brug typisk (d)-amphetamin sulfat, så måske drejer det sig om piller?


Nope, det er ikke piller. Det er også først de seneste par år at man har fundet methamfetamin i blodprøver. Se denne artikel.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 dec 2003 13:24 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2002 01:01
Indlæg: 3112
Geografisk sted: Away...
blackone skrev:
Databog for Fysik og Kemi opgiver Methamphetamin HCl som speed.


HA, tror du selv på at politiet slår op i en databog?? For det første er den mangelfuld og for det andet er der så mange fejl i den, at man bliver mere forvirret end klog af den!

Desuden tror jeg de har lidt bedre opslagsværker til rådighed og nogle kemikere, der nok også har styr på sagerne.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 dec 2003 13:30 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2784
Geografisk sted: København
Det var på tide. ;)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team