Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 apr 2024 17:56


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 21 dec 2003 06:00 
Offline
Kaospilot

Tilmeldt: 18 jul 2002 01:01
Indlæg: 1465
Geografisk sted: (Inaktiv)
Ja, hvorfor skulle ikke også han fyre den brede?

http://www.cnn.com/2003/US/South/12/20/gore.son/index.html

Mvt Jesper.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 dec 2003 14:20 
Offline
Site Webmaster
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 okt 2003 01:01
Indlæg: 3561
Citat:
"a partial marijuana cigarette"

Elsker at de kalder det Marijuana "Cigarette"... sys de får det til at lyde så uskyldigt :D Det vil jeg sige til min mor næste gang hun spør hvad jeg ska ha med til fest!

Ej spøg til side... han virker da som en fornuftig ung mand... på trods af....





.... hans far!

_________________
"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 dec 2003 19:35 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 05 sep 2003 01:01
Indlæg: 2001
Skyd-Sven skrev:
Ej spøg til side... han virker da som en fornuftig ung mand... på trods af...... hans far!


For det første hedder det sin far, hvilket du burde have lært den gang du gik i 5.klasse.

For det andet, lader det til at du knap nok aner hvad du snakker om. Ved du overhovedet noget om Al Gores søn og selve Al Gore for at kunne sammenligne dem?

Dine kommentarer og udtalelser der skriger af uvidenhed, irriterer mig grænseløst.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 dec 2003 21:21 
Offline
Site Webmaster
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 okt 2003 01:01
Indlæg: 3561
Må nu indrømme at jeg ikke ved så meget om Al Gores søn... men ved masser om hans far.
Kender til mange ting han har gjort og hans holdningersom jeg på enkelte punkter er enig med ham men uenig i langt de fleste...

Og kæft med at rette mine grammatiske fejl....

Og jeg er absolut ikke dum eller uvidende... jeg får ok karakterer og har en IQ på 130. Jeg er politisk aktiv og jeg læser meget filosofi (lige nu læser jeg primært om Thales verdensopfattelse)

Det ka godt være at jeg laver nogle dumme posts men enten så er jeg blæst eller oss er det en joke!

(tilføjelse)
Ved også (nu gør jeg ihvertfald) at Al gore's søn på ingen måde ligner sin far med dårlige karakterer og indtil flere lov overtrædelser.

_________________
"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 dec 2003 17:44 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 05 sep 2003 01:01
Indlæg: 2001
Skyd-Sven skrev:
har en IQ på 130.


Du ryger fede hver dag og påstår at du har en IQ omkring Mensa niveau? Det vil jeg satme gerne se papir på.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 dec 2003 18:19 
Offline
Site Webmaster
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 okt 2003 01:01
Indlæg: 3561
jeg ryger ikke fede hverdag!
Gjorde i ca. 5 måneder. nu ryger jeg bare 1-2 gange om ugen!

Testen er ca. 1 år gammel men det blev taget hos mensa til en pris på 175kr.

Og du ka da godt se papirer på det.... hvis vi engang mødes tar jeg diplomet (eller what ever det hedder) med!

(edit) prøvede oss at komme med i mensa men de kræver 132 =)

_________________
"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 dec 2003 12:53 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 aug 2002 01:01
Indlæg: 2651
Geografisk sted: I mulmehulen
Så i to høns... nu lukker i, ellers lukker jeg.

_________________
:roll:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 dec 2003 21:33 
Offline
Kaospilot

Tilmeldt: 18 jul 2002 01:01
Indlæg: 1465
Geografisk sted: (Inaktiv)
Hvad skal vi med Mensa?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 dec 2003 02:30 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 07 maj 2003 01:01
Indlæg: 582
Geografisk sted: Østjylland
Jeg har hørt de har noget godt narko i Mensa.


Top
 Profil  
 
 Titel: Mensa
Indlæg: 03 jan 2004 14:12 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 13 maj 2002 01:01
Indlæg: 20
Jespar:

OFFTOPIC:

Mensa er en forening og den eksisterer for sine MEDLEMMERS skyld. Medlemmerne finansiserer den selv og foreningens aktiviteter er derfor for medlemmerne. Derfor kan "vi" (forstået som hele verden) ikke bruge den til noget, i hvert fald ikke direkte, for det er ikke meningen med foreningen. Det ville svare til at spørge hvad vi skal med en hvilken som helst anden forening til.

Nu adskiller Mensa sig på det punkt, at der er et optagelseskrav for at komme ind. Men det er jo ikke unormalt for foreninger. Der er også gevaldige optagelseskrav til fodboldlandsholdet eller til næsten en hvilken som helst sportsklub over begynderniveau. Nogle synes måske det er lidt mærkeligt med et sådant optagelseskrav, men på den anden side er der så mange der render rundt og tror de har en IQ på mindst 200, at foreningen ville blive overstrømmet hvis der var fri adgang. Og desværre er det jo sjældent sådan, at det er dem der råber højst og "fylder mest" der har mest at have det i.

Jeg var medlem af Mensa i et halvt år. Det gav ikke mig så meget, men jeg havde heller ikke så meget tid til at engagere mig. Jeg kunne dog se at mange fik noget ud af det. Det er slet ikke så mystisk som folk tror. Der er manger underafdelinger af foreningen, fx ungdomsgruppe, øl- og vinsmagningklubber, madklubber, brætspilsklubber o.s.v. og i grunden adskiller det sig ikke så meget fra en hvilken som helst anden forening. Folk har mange fordomme omkring foreningen og dens medlemmer, men man kan altså godt være medlem uden at være totalt psycho.

Ok, der er også nogle medlemmer der kan virke "lidt mærkelige", måske en anelse flere end i en tilfældig udvalgt anden forening, men i virkeligheden er det jo et spørgsmål om menneskers forskellighed. Optagelseskravet til Mensa er en IQ på 148. Der er ligeså mange mennesker med en IQ på 148 som med en IQ på 100-48 = 52. Folk med en IQ på 100 vil have mere end svært ved at kommunikere med en person med en IQ på 52. Så går trods alt bedre med en person med en IQ på 148, men jo højere man kommer op, jo mere viser forskellen sig.

Og nej, jeg ryger ikke fede hver dag men kun til festlige lejligheder - måske en gang om måneden :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 jan 2004 15:35 
Offline
Site Webmaster
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 okt 2003 01:01
Indlæg: 3561
Inde på Mensas hjemmeside sir de 132-148. Min blev taget med den gamle test og det ville betyde 148 med deres nye.

_________________
"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 jan 2004 15:53 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Hehe... Man kan godt smile lidt for sig selv når man læser hvad I skriver om mensa's optagelseskrav. I 2 højt intelligente mennesker er nemlig begge forkert på den! :mrgreen:

hvis I klikker her, kan I læse følgende:
mensa skrev:
Hvor høj en IK skal man have for at blive medlem af Mensa?
Adgangskravet er ikke defineret ud fra en bestemt IK, men at resultatet modsvarer en intelligenskvotient inden for de øverste 2% af befolkningen. Dette svarer til en IK over 130 på den test vi bruger i Danmark. Det kan svare til 132 eller 148 på andre IK-tests eller på gamle resultater på Mensa-testen. IK-skalaerne kan afvige fra test til test og fra land til land. I Mensa Danmarks IK-test måles IK som normalfordelt omkring en middelværdi på 100 og med en standardafvigelse på 15. Andre test bruger en standardafvigelse på 16 eller 24. Et IK-angivelse på én skala kan altså afvige fra samme IK-angivelse på en anden skala, lidt på samme måde som celcius afviger fra fahrenheit eller miles afviger fra kilometer.


Så fik vi også lige lidt info om forskellige måder at udregne intelligens på...

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 jan 2004 16:42 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 13 maj 2002 01:01
Indlæg: 20
Hej Child

Nu var min post altså ikke om hvordan IK bliver målt og faktisk var formålet slet ikke at skrive noget om Mensas optagelseskrav. I min post skrev jeg ganske rigtigt at optagelseskravet er en IQ på 148. Det er rigtigt, når man regner med en standardafvigelse på 24, som var den standard Mensa anvendte da jeg tog min test (i sommeren 2002). Da jeg ikke har haft noget med foreningen at gøre siden starten af 2003, var jeg ikke klar over at de nu er gået over til at sætte en standardafvigelse til at være 15, hvorved kravet så er ((148-100) / 24) * 15 = 130. Det gør ikke det der står i min post forkert, idet jeg ikke skrev hvilken standardafvigelse de 148 var beregnet i forhold.

Husk, det har ingen betydning for hvor let/svært det er at komme ind. Det er udelukkende et spørgsmål om hvordan man i tal skal udtrykke, at man skal ligge blandt de øverste 2% af befolkningen for at komme ind.

Så der er ikke så megen grund til at grine af lige præcis den post, synes jeg :)


Top
 Profil  
 
 Titel: Rettelse
Indlæg: 03 jan 2004 16:49 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 13 maj 2002 01:01
Indlæg: 20
Når jeg i tidligere indlæg har skrevet at ens IQ skulle være på 130 eller 148 for at koomme ind, så skulle der stå OVER hhv. 130 og 148, hvis det skal være helt korrekt.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 jan 2004 16:55 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 aug 2002 01:01
Indlæg: 2651
Geografisk sted: I mulmehulen
I kan diskutere mensa et andet sted.. topic lukket.

_________________
:roll:


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 40 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team