Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 maj 2024 20:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 16 jan 2004 02:01 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Politiet blev mødt med stenkast, og anholdt 13 personer.

http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=234608

Citat:
Selv om Christianias pushere har revet deres meget omtalte boder ned, bliver der stadig handlet livligt. I alt fandt politiet seks kilo hash og nogle tusinde joints.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jan 2004 10:48 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 07 maj 2003 01:01
Indlæg: 582
Geografisk sted: Østjylland
Et par tusind joints, det er vel også en slat.. Så det godt i nyhederne igår, panserne gik rundt, klar til det helt store oprør, men ok hvis de er blevet mødt med stenkast er det vel forståeligt.. de gir ikke bare lige op uden videre!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jan 2004 13:42 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 jun 2003 01:01
Indlæg: 408
Geografisk sted: Århus C
De par tusinde joints skulle de her tusinde betjente tage at ryge, i stedet for at rende rundt og genere folk på den måde. Det burde være strafbart...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jan 2004 15:42 
Offline
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 maj 2003 01:01
Indlæg: 2633
Geografisk sted: Acidophilic environments
Der kan man bare se... de ønskede alt revet ned, og de fik deres ønske... nu er det sådan, at det absolut skal foregå med vold.

Fatter ikke at de ikke bare kan lade handlen være i fred... Hvis den fredelige Hr. Nielsen gerne vil have sin ugentlige joint, så kan han handle i sikre og hyggelige omgivelser, istedet for at drage ud i voldsramte arealer med kriminalitet, bare for at få fat i en joint. På den måde vokser volden mod politiet, flere bliver indblandet og skal ud i kriminalitet, og for mange statspenge bliver brugt til ingen verdens nytte. De finder 500kg hash og så kommer der 2 ton et par uger efter... det fører ingen vejne.

Den fucking regering lærer ingenting.

_________________
"I don't know if God exists, but it would be better for his reputation if He didn't." -Jules Renard
"Then there was LSD, which was supposed to make you think you could fly. I remember it made you think you couldn't stand up, and mostly it was right.“ -P. J. O'Rourk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jan 2004 22:26 
Offline
Relativistisk båthorn

Tilmeldt: 18 maj 2002 01:01
Indlæg: 2521
aliaarhus skrev:
De finder 500kg hash og så kommer der 2 ton et par uger efter... det fører ingen vejne.

Den fucking regering lærer ingenting.


Enig :)

Nu hørte jeg lige at de er ved at træne 1000 (tusind) betjente til en aktion på staden, hvilket virker absurd når man samtidig hører om al den kriminalitet politiet mangler resourcer på at løse. Hvordan ka' det være de har råd til at parkere 10 procent af politi-styrken på staden (hvor ingen ønsker dem), mens vi samtidig tit hører om hvor mange penge policen mangler for at ku' løse rigtig kriminalitet?

Ka' nogen huske sagen om ham der fik sin hund skudt nytårs-aften? Her ku' policen ikke undvære så meget som _1_ betjent til at hjælpe med at finde den skyldige. Men i sager hvor de ikke er velkomne har de åbenbart rigeligt med penge til at sende en hel hær.

Og hvad sker der når befolkningen ikke længere gider betale til de betjente der ikke ska' lave andet end at sidde og kukkelure på staden? Ja, så trækkes de hjem igen, og så sælges der hash igen :)
Uanset hvad, så er det kun en stakket frist de højre-orienterede får ud af dette, for narko'en er kommet for at blive. Jo før folk indser det, jo før ka' _enorme_ penge-resourcer bruges til noget der kommer folk til gode. Istedet for som nu, hvor pengene bare smides ud af vinduet.

Og når man ser på det samlet set, har danmark så reelt mistet noget pga staden? Har den ikke ligget der i 30 år, og har de ikke solgt hash der i 30 år, og er landet ikke alligevel blevet rigere og rigere i de samme 30 år?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jan 2004 00:35 
Offline
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 maj 2003 01:01
Indlæg: 2633
Geografisk sted: Acidophilic environments
Jeg er nig med dig, men jeg må lige pointere noget:

Nytårsaften har politiet meget travlt, så en afvisning kan faktisk være en mulighed ved "små" sager. Selvom jeg synes det er absurd - men anygays... det på christiania foregår ikke frivilligt, og hvis jeg skal være ærlig, så tror jeg også at de fleste betjente er pænt trætte af denne meningsløse kamp.

Jeg kan nævne en ven, som bor i København... han var på vej over til en hashklub i nærheden for at købe noget hash, og politiet kom stormende. Den ene betjent stoppede og kunne straks se at han var på vej til et sted for at købe hash. Så betjenten stoppede ham og sagde "vi ved hvor du er på vej hen, men hvis du ikke vil anholdes, så hold dig fra det og det og det sted, fordi der kommer vi stormende"... Betjenten forlod ham og fortsatte sit arbejde.

Det er da et lille tegn. Et tegn på, at det er POLITIKERNES kamp mod stofferne, og ikke politiets - politiet følger kun nogle ordre.

Og jeg vil gerne lige have lov til at henvise til et videoklip med Lene Espersen (den idiotsæk), som udtaler sig om denne sag:
http://politiken.dk/media/wvx/899.wvx
(OBS! Det klip kan pisse dig af!)

_________________
"I don't know if God exists, but it would be better for his reputation if He didn't." -Jules Renard
"Then there was LSD, which was supposed to make you think you could fly. I remember it made you think you couldn't stand up, and mostly it was right.“ -P. J. O'Rourk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jan 2004 00:57 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 jan 2001 02:01
Indlæg: 3348
Geografisk sted: Danmark
Ali jeg kan ikke give dig mere ret!

Vi må nemlig huske på, at det er politikerne som flertallet har stemt ind der gør dette og ikke den menige politimand på gaden som bare udfører sit job, som han har fået besked på, og forøvrigt høster en latterlig lille løn på. Specielt hans riscisi taget i betragtning...

Så hvis i skal whine er det sgu over flertallet i DK der har stemt noget så latterligt som VK regeringen ind!

I BURDE SKAMME JER? :!:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jan 2004 16:47 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
DR-D og aliaarhus: I mener altså at individer ikke er ansvarlige for deres handlinger?

Politifolk har selv valgt deres job, og man må antage at de kan stå inde for det arbejde de udfører, IMO.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jan 2004 17:04 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 jan 2001 02:01
Indlæg: 3348
Geografisk sted: Danmark
Om de er ansvarlige for deres handlinger og Christiania-sagen er 2 forskellige ting!

1. Self er de selv ansvarlige for deres handlinger....

2. Mange politifolk søger ind i politiet fordi de føler at de gerne vil gøre noget godt for samfundet, lege røvere og soldater, det kan være et ære's spørgsmål el. noget helt fjerde...

det kan i det hele taget være mange forskellige ting, men jeg tror ikke at du finder en eneste politimand der har været i styrken i længere tid (i KBH), som vil have Christiania lukket.

De har allesammen set hvad der sker når man lovgiver omkring stoffer og de store sociale konsekvenser det har for brugerne.

Så nej jeg mener ikke, at politimændene har bare en anelse af skylden, de er frem for alt bare mennesker der gør deres arbejde. Ligesom jeg ikke bitcher over politimanden der giver mig en både for at køre for stærkt, igen gør han jo bare sit arbejde.

jeg mener at det er en utroligt barnlig måde at ser tingene på, ligesom du vil høre mange ungdoms-aktivister fra venstre fløjen der snakker om hvor onde politiet er og demokratiets gestapo_soldater og bla. bla. bla.

Der er vel stadigt det danske flertal der vælger at det skal være sådanne?

David :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jan 2004 17:15 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 jun 2003 01:01
Indlæg: 408
Geografisk sted: Århus C
Så længe folk ikke handler under pres/trusler og derfor uden risiko for repressalier kan forlade deres stilling eller nægte at udføre en opgave, kan de vel drages til ansvar for deres handlinger. Det princip benytter man ofte under retslige opgør med folk, som har begået forbrydelser under krige o.lign. Og som talsmanden for Christiania siger, så minder de aktuelle planer for Staden om en regulær besættelse. Så det princip kan man vel godt benytte i en moralsk fordømmelse af de politifolk, der indvilger i at udføre den opgave i stedet for at sige fra.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jan 2004 23:15 
Offline
Relativistisk båthorn

Tilmeldt: 18 maj 2002 01:01
Indlæg: 2521
@ali; jo selve nytårs-aften ka' jeg sagtens forstå hvis de er optaget. Men som jeg forstod sagen (som ikke kun handler om hunden) har den stået på længe, hvor policen bare har sagt at manden selv måtte komme med beviser før de ku' gøre noget. Istedet for at de feks brugte nogle resourcer på at hjælpe ham, si'r de altså at han selv må skaffe sine beviser. Men på staden ka' de sagtens undvære 1000 mand, og det synes jeg er krænkende for dem der er ofre for det du kalder 'små' sager (for ham med hunden er jeg sikker på det ikke er en 'lille' sag. Tænk på hvilken frygt han sikkert lever med hver eneste dag iøjeblikket efter hans hund blev skudt, og ham gider de, som jeg har opfattet sagen via tv, ikke engang bruge en enkelt betjent på)
Det synes jeg er forkert.

Til det andet med personligt ansvar;
Jeg mener ikke man ka' tilsidesætte sit eget personlige ansvar for sine handlinger blot fordi man har en eller anden fed uniform på. Man er stadig et frit menneske inde under den pudsede polyester-overflade. Hvis man har en mening om staden, selvom man er betjent, så har man også en pligt overfor demokratiet og friheden til at stå ved sin mening og ta' ansvar for sine egne handlinger. De danske politi-ledere er, tror jeg da, ikke lede nok til at den menige betjent ka' dække sig under "Jamen det var altså en ordre" (jeg ku' forstå hvis det var under forhold som nazi-tyskland eller noget i den retning)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team