Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 apr 2024 16:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 22 jan 2004 13:03 
Offline
In our memories

Tilmeldt: 20 jul 2001 01:01
Indlæg: 1073
Der er tale om Foxy Methoxy/5-MeO-DIPT,... læs selv mere!!

Samme nyhed, med lille ændring:
http://www.dr.dk/nyheder/politik/articl ... eID=144063
(kl. 16:28, der er kommet mere på siden)

http://www.dagensmedicin.dk/art.asp?ID=179

http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=303584
http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=303683


dEEP


Senest rettet af Hypnotika 23 jan 2004 02:09, rettet i alt 6 gange.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jan 2004 13:20 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 07 maj 2003 01:01
Indlæg: 582
Geografisk sted: Østjylland
"Jeg mener, at man i EU-sammenhæng bør forbyde alle hallucinogene stoffer over én kam. Der er slet ingen grund til, at nogen af dem er tilladt."

Hvorfor skulle de være ulovlige i første omgang? ;)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jan 2004 13:35 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 23 okt 2002 01:01
Indlæg: 362
Geografisk sted: Utopia
Nu må de kraftedeme styre sig!! Har de virkelig ikke andre VIGTIGERE ting at foretage sig??? Og ham der Mr. Rindom burde godt nok tage og læse på sit "stof" før han kommer med alle de fancy kommentarer! :evil: :x


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jan 2004 20:23 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 29 maj 2001 01:01
Indlæg: 1867
Nu er jeg helt fint med lige 5-MeO-DiPT bliver ulovligt ;)

Men hvis der kommer en lovgivning der siger at alle stoffer som er hallucinercere ifølge Ringdom er ulovlige, ville det være surt! :?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jan 2004 21:19 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 jan 2004 21:13
Indlæg: 1
Nej det er der ikke.. dette er ulovligt.. troede først det var en joke, men kan egentlig godt se nu du mener det seriøst.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jan 2004 21:49 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 aug 2002 01:01
Indlæg: 2651
Geografisk sted: I mulmehulen
jeg slettede lige dit lort CyberThug

_________________
:roll:


Senest rettet af Odden 22 jan 2004 23:09, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jan 2004 22:17 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 02 dec 2003 13:09
Indlæg: 2
TV-avisen har lige vist et screenshot af en side hvor du kan købe det. Men hvis ikke du så det er det jo irriterende. Hvis i mener Henrik Rindom, var han da cool nok i tv2's Rundfunk igår, der talte han jo nærmest for hash, så længe man ikke røg mere end 3-4 gange om ugen. Hvilket vi jo alle ved fucker en lidt op, medmindre man er temmelig psykisk stabil...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 jan 2004 12:34 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Henrik R er god nok i visse sammenhænge; fx er "rusmidlernes biologi" en rigtig god og objektivt oplysende bog... men i div interviews og udsendelser er det tydeligt at Henrik R ikke har prøvet noget af det han prædiker om!! Har forresten hans e-mail adr. hvis der var nogen der skulle være interesseret i at spørge ham om noget; men lad være med at svine ham til!! drop en PM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jan 2004 15:34 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 aug 2001 01:01
Indlæg: 493
Geografisk sted: et eller andet sted
Noget jeg ikke kunne forstå i Diskussionen på DR med Henrik R. var at de snakkede om at der hele tiden kom nye stoffer på banen og de kunne ikke følge med i lovgivningen. De nævnte ingen konkrete eksempler på hvordan det kunne løses.

Det undrer mig at TV Avisen ikke engang har kigget på vort broderslands politik med Analog Lovgivning, for den er da uptodate.

Heldigt for os ? hæ hæ :D

/cheers !


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jan 2004 17:15 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 23 okt 2002 01:01
Indlæg: 362
Geografisk sted: Utopia
Nu skal vi ikke give politikerne nogle gode idéer! :wink:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jan 2004 17:17 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 29 maj 2001 01:01
Indlæg: 1867
Som de gode borger vi er skulle vi da heller lave en liste over samtlige lovlige substanser man kan lamme sige på.

Så kunne vores regering siddet fra nu til næste valg og gøre stoffer ulovlige :lol:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jan 2004 17:45 
Offline
In our memories

Tilmeldt: 20 jul 2001 01:01
Indlæg: 1073
Jah, og de bliver hjulpet nok i forvejen herinde på forummet!!! :cry: :?


dEEP


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 feb 2004 19:40 
Offline
In our memories

Tilmeldt: 20 jul 2001 01:01
Indlæg: 1073
PRESSEMEDDELELSE - Forbud mod ”Foxy Methoxy”

6. sundhedskontor Dato: 25/02/04

Indenrigs- og sundhedsminister Lars Løkke Rasmussen (V) har den 20. februar 2004 besluttet at forbyde stoffet ”Foxy Methoxy”, efter at Sundhedsstyrelsen den 19. februar 2004 har indstillet, at stoffet, der har den kemiske betegnelse 5-MeO-DIPT, forbydes, så det fremover kun må anvendes i medicinsk eller videnskabeligt øjemed.

Sundhedsstyrelsen oplyser, af ”Foxy Methoxy” gennem ændring af brugerens sindstilstand og virkelighedsopfattelse kan medføre psykose, alvorlige ulykker og vold. Hertil kommer, at brugen er forbundet med risiko for forgiftning.

”Selv om Sundhedsstyrelsen kun har modtaget to indberetninger om fund af ”Foxy Methoxy”, er der ingen tvivl om, at der også i Danmark er et potentielt marked for stoffet – ikke mindst så længe det helt lovligt kan handles. Det gælder om at få lukket dette marked, inden de unge får øje på stoffet og begynder at efterspørge det,” fastslår indenrigs- og sundhedsministeren.

Det var i forbindelse med den seneste indberetning, som Sundhedsstyrelsen modtog den 19. januar 2004, at man indledte en nærmere undersøgelse af ”Foxy Methoxy” – en undersøgelse, hvis resultater altså nu er blevet præsenteret for indenrigs- og sundhedsministeren.

Det er kun godt fjorten dage siden, at indenrigs- og sundhedsministeren sidst satte ind med et forbud. Det skete efter modtagelsen af Sundhedsstyrelsens indstilling om de såkaldte ”poppers”.

”Når der først foreligger et solidt fagligt beslutningsgrundlag, skal der efter min opfattelse handles uden tøven. Det gjorde jeg for godt fjorten dage siden, det har jeg nu gjort igen, og det vil jeg såmænd også gøre om fjorten dage, hvis det skulle blive nødvendigt,” siger indenrigs- og sundhedsministeren med henvisning til, at der allerede igen sættes ind med et forbud mod endnu et euforiserende stof.

Forbuddet får virkning fra og med den 3. marts 2004.


Here we go....!! :x :cry:

http://www.im.dk/Index/dokumenter.asp?o ... d=2166&s=4


dEEP


Senest rettet af Hypnotika 27 feb 2004 08:35, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 feb 2004 20:48 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 apr 2001 01:01
Indlæg: 4843
CRAP!

1. Præcis samme argumentation kan bruges til at forbyde alkohol.
2. Venstre viser sig igen som det "liberalistiske" ( :roll: ) parti, når det er bedst.

BØSSENARFASCISTRØVHULSREGERINGSPIKHOVEDER.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 feb 2004 23:40 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 okt 2003 02:01
Indlæg: 549
Geografisk sted: Aalborg
Pis.. d. 3 marts :(

Håber jeg får en ladning hjem uden at blive opdaget så, ville ikke blive glad for at få konfiskeret et gram af det og betale en bøde :?

Hvorfor ku de ikke have ventet bare én måned mere?! :(


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team