Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 14:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!

http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=270587

Forbud mod nyt rusmiddel

Indenrigs- og Sundhedsministeren tager nyt euforiserende rusmiddel i opløbet med forbud

/ritzau/ - 17:51 - 19. nov. 2004

Med virkning fra den 1. december vil et nyt rusmiddel med navnet 5-MeO-DMT være forbudt at besidde, købe og sælge i Danmark, oplyser indenrigs- og sundhedsminister Lars Løkke Rasmussen (V). Der er alvorlig sundhedsrisiko ved at bruge det euforiserende stof, som i Danmark foreløbig kun har været opdaget i et enkelt tilfælde, nemlig i Torshavn på Færøerne.

Stoffet giver risiko for akut psykose og deraf følgende vold og ulykker samt for forgiftning. Det vil også være forbudt at købe det hjem til Danmark via internettet.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Århus
Tjah.. Det måtte jo komme.. Bare sørgeligt, sørgeligt!!

Men okay hvis det får folk til at rende og lave ulykker ;) :D

Titel:
Admin
Brugeravatar

Jeg troede da det var blevet ulovligt for længe siden :?:
Så må jeg vist til at hamstre :P

Mvh. Iodjini.

-Jimmy Carter

Titel:
In our memories

En udsendelse, der får "efter"virkninger før den er blevt vist.... :?
http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=9227

Længe leve pressen :(

og der står ikke noget på Indenrigs- og Sundhedsministeriets side endnu http://www.im.dk/Index/mainstart.asp?o=1&n=3&s=4

offtopic: http://www.im.dk/Index/dokumenter.asp?o ... d=2398&s=4

der står forøvrigt yderligere i Politiken:
Risiko for psykose
5-MeO-DMT er beslægtet med 5-MeO-DIPT, også kaldet Foxy Methoxy', som er forbudt efter den danske narkolovgivning. 5-MeO-DMT er ifølge kendersider på internettet 'kun for erfarne, psykedeliske rejsende'.

Ifølge myndighederne giver 5-MeO-DMT risiko for akut psykose og deraf følgende vold og ulykker samt for forgiftning.

Det vil også være forbudt at købe det hjem til Danmark via internettet.

http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=345904

Forfanden Lars Løkke Rasmussen, du er hermed inviteret til en session med erfaren tripsitter!!!!

dEEP

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
*Iodjini og dEEP* Word!

Hehe.. Hva fuck sker der for dem man? Årh jeg hader det her lorte land! godt jeg kommer væk herfra inden der er gået et år!!!

Altså hvor naive kan politikere være? Hva med at prøve stoffet før de forbyder det? Det varer jo kun 10-15 min.. Jeg tror virkelig at politikerne får et stykke papir ind af døren hvor der står noget med en ide om at et eller andet med 5-Methoxy-et eller andet bør være ulovligt... Så skriver de under og så fortsætter de deres fuldtids arbejde iform af kaffe drikkeri og sladder...

/Cope

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Infected Cope skrev:
Hehe.. Hva fuck sker der for dem man? Årh jeg hader det her lorte land! godt jeg kommer væk herfra inden der er gået et år!!!

Jeg er enig i, at det er noget lort, men hvor vil du rejse hen? Danmark har faktisk relativt lempelige regler, sammenlignet med mange andre vestlige lande og navnligt USA (der er dog stor individuel forskel på de enkelte stater.)

Men jeg vil da gerne høre hvilket land du flytter til?

Mvh. Psyko

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Kiøbenhavn
Jeg fik godt nok kaffen galt i halsen i morges da jeg læste det! Ironisk nok røg jeg selv et ekstrakt med 5-MeO-DMT igår...
Om jeg fatter hvordan de kan skrive at det kan fre til ulykker og vold. Den eneste ulykke jeg kan forestille mig er hvis man taber piben og der går ild i gulvtæppet!
Ifølge "The Merck Index, 11th edition" er LD50 for en person på halvtreds kilo 958 gange den aktive dosis!! Fucking vitaminpiller er jo farligere!
Hvis det er narkotika de er ude efter burde de forbyde TV-et og barbiedukken.
Er det ikke muligt at klage over grundlaget (det lader ikke til der er noget)???

Titel:
Insane psychedelia user!

Corvid skrev:
Er det ikke muligt at klage over grundlaget (det lader ikke til der er noget)???

Mangler der ikke det hver eneste gang de forbyder et stof?

Jeg har fx. aldrig hørt om folk der er blevet skadet af 2C-B, 2C-I eller Salvia Divinorum. Ej, heller har jeg hørt om voldelig adfærd af disse stoffer.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Nelson Muntz skrev:
Corvid skrev:

Jeg har fx. aldrig hørt om folk der er blevet skadet af 2C-B, 2C-I eller Salvia Divinorum. Ej, heller har jeg hørt om voldelig adfærd af disse stoffer.

Siger du at regeringen lyver??? Fy! Skam sig! Regeringen skal aldrig nogensinde siges imod!

Regeringen kan læse i aviser at stoffet giver psykoser og gør en voldelig. Så er det jo sandt... og så kan Henrik Rindom altid komme ind i billedet og fortælle lidt om stoffet. Som f.eks. når han siger at man bliver afhængig af LSD. Og når han har så store autoriteter bag sig (regeringen, sundhedsstyrelsen og medicinalindustrien), så vil Familien Danmark tro på ham. Hvordan kan en erfaren person (som forresten har prøvet stoffet 100+ gange) ha mere ret end sundhedsstyrelsen og en psykiater? Det kan da ikke lade sig gøre. Det er fandme til at brække sig over!

Hvad var det Hitler sagde? "Hvis man gentager en løgn nok gange, så tror folk på det." - det her minder meget om det. Folk er så hjernevaskede af staten, at det er til at tude over.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tæt på Kongebyen
Læste oxo lige i politiken at de er slut med det skidt fordi man bliver psykotisk

Titel:
Insane psychedelia user!

aliaarhus skrev:
Nelson Muntz skrev:
Corvid skrev:

Siger du at regeringen lyver??? Fy! Skam sig! Regeringen skal aldrig nogensinde siges imod!

Regeringen kan læse i aviser at stoffet giver psykoser og gør en voldelig. Så er det jo sandt... og så kan Henrik Rindom altid komme ind i billedet og fortælle lidt om stoffet. Som f.eks. når han siger at man bliver afhængig af LSD. Og når han har så store autoriteter bag sig (regeringen, sundhedsstyrelsen og medicinalindustrien), så vil Familien Danmark tro på ham. Hvordan kan en erfaren person (som forresten har prøvet stoffet 100+ gange) ha mere ret end sundhedsstyrelsen og en psykiater? Det kan da ikke lade sig gøre. Det er fandme til at brække sig over!

Hvad var det Hitler sagde? "Hvis man gentager en løgn nok gange, så tror folk på det." - det her minder meget om det. Folk er så hjernevaskede af staten, at det er til at tude over.

Såså Ali. Jeg mener at du tager fejl omkring nogle ting. Forklar mig lige hvordan Henrik Rindom har medicinalindustrien bag sig, han er læge, og arbejder naturligvis derfor med deres produkter, men det er da langtfra ensbetydende med at de støtter ham?

Desuden kan doktor Rindom sagtens være mere pålidelig end en hyppig bruger af et bestemt stof. Ved du hvor mange år det tager at blive læge? Jeg vil vove at påstå at den gennemsnitlige stofbruger næppe ved hvad et neuron er. Derfor vil han kunne udtale sig betydeligt bedre om et stofs virkning, og skadesvirkninger.* Eller du mener måske at man decideret kan mærke hvilken skade man tager af et bestemt stof? Okay, Rindom tager fejl nogle gange, men jeg tror næppe at det er fordi han er dum, men snarere at han ser sagen fra en bestemt side, og handler derefter. Lidt ala Michael Moore's stil.

Desuden mener jeg ikke at det var Hitler der sagde det, det var Joseph Goebbels (The most brilliant propagandist technique will yield no success unless one fundamental principle is borne in mind constantly...it must confine itself to a few points and repeat them over and over).

* Dermed ikke sagt at der ikke er nogen stofbrugere som vil være Rindom overlegen på viden omkring stoffernes påvirkning af krop og sind, jeg siger bare at jeg ville ikke stole på information fra en person, bare fordi han har taget et stof mange gange. Hvor mange hashrygere, eller øldrikkere ved egentligt hvordan at deres drug of choice påvirker en?

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Kiøbenhavn
Det der er foruroligende er jo at der lovgives ud fra en ren formodning fra sundhedstyrelsens side om at alle hallucinogener direkte eller indirekte kan forårsage psykoser, det var præcis den samme formulering de havde omkring salvia divinorum. Det er vel en ganske rimelig formodning, men da ikke noget at basere en lovgivning på, da slet ikke hvis der ikke er foretaget nogensomhelst forskning i det. Jeg tror selve problemet er alt den upræcise eller direkte forkerte information der bliver spredt. Den eneste vej er vel at forsøge at give ren besked med hensyn til hvad der vides eller ikke vides, selvom man næppe kommer igennem i medierne.
Jeg har selv lige sent en mail rundt til familie og venner omkring 5-MeO-DMT og så videre. Det ku' også være man skulle producere en lille flyer eller noget...

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Citat:
"Hvis man gentager en løgn nok gange, så tror folk på det."

Det var Lenin der sagde det.
"A lie told often enough becomes truth"
fra
http://en.thinkexist.com/quotes/vladimir_lenin/
og
http://www.brainyquote.com/quotes/autho ... lenin.html

Jeg gider ikke engang komme med brok over den her sag.

Men et lille emotionelt udbrud er paa sin plads; saa:

LORT!!

Mvh
Medalopoe

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Færøerne
Well, der er et jeg synes er ret fedt ved det her - at 5-Me0-DMT "kun har været opdaget i et enkelt tilfælde, nemlig i Torshavn på Færøerne" ;)

Go home-team :lol:

Titel:
In our memories

Øhmmm, er det bare mig, eller er der andre der undre sig over den pressemeddelelse,.. der er stadigvæk intet at finde på Indenrigs- og Sundhedsministeriets egen hjemmeside: http://www.im.dk/Index/mainstart.asp?o=1&n=3&s=4

Det er vel ikke bare gas......!?
Men det gælder vel, hvis det står i Pressen!!?

dEEP

Titel:
In our memories

Edit: deres side er opdateret til den 23. november og der er 2 andre meddelelser fra den 19. november..... hmmm, er jeg den eneste der undres?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]