Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jun 2025 01:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Fyn
http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=278270

Mere heroin, mor?

Billeder af barn, der hjælper sin mor med et fix, chokerer i England

Af Carl Johan Albrechtsen - 9:07 - 30. jan. 2005

Et barn, der forsøger at holde mors hånd rolig. En barnehånd, der forsøger at hjælpe mor med at få heroinen ind i blodet uden at spilde alt for meget.

Det er billeder, der forfærder Storbritannien.

De blev bragt i avisen Daily Mirror, og de er taget af en mand, der tilfældigt kom forbi en parkeret vogn i London-bydelen Poplar og undrede sig.

Lad folk selv dømme
Han tog fem fotoer. Knips, knips, knips, knips, knips. Ingen statsbetalt kampagne mod narko-misbrug har haft større virkning end de fotoer.

- Jeg var forfærdet over, hvad jeg så. Jeg ønskede at ringe til politiet eller kommunen, men jeg vidste jo, de ville komme for sent. Jeg tænkte så, det var bedre at dokumentere, hvad der sker, og så lade folk selv dømme, siger fotografen.

Ingen griber ind
Hun eller han tør ikke stå frem med navn.

I bydelen Poplar er ingen, der griber ind mod narko-misbrug, populær. Slet ikke hos bagmændene.

17 lejligheder i kvarteret, hvor misbrugere søgte hen for at få det daglige fix, blev lukket sidste år, oplyser politiet.

Da politiet nåede frem efter fotografens oplevelser, var mor og barn forsvundet fra den p-plads, hvor moderen tog stofferne. I dag foregår det nok et andet sted.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i Psychedelianus
Det er da heeeelt væk, det der!!!

Titel:
Admin
Brugeravatar

Meget ækelt og sørgeligt IMO. Man sætter sgu da ikke sit barn til at hjælpe sig med at fixe! :x Jeg synes det er meget synd for barnet og hold da kæft hvor en rådden mor!

Mvh.

-Jimmy Carter

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
Sådan en hjælpende hånd vil jeg også gerne have :D

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Iodjini skrev:
Meget ækelt og sørgeligt IMO. Man sætter sgu da ikke sit barn til at hjælpe sig med at fixe! :x Jeg synes det er meget synd for barnet og hold da kæft hvor en rådden mor!

Klart moderen er en uansvarlig møgsæk, men spørgsmålet er om det ikke ville være en ide med fixerum, så kvinden kunne få taget sit lort i mere rolige omgivelser? Det er selvfølgelig en fejl, at hun har fået børn, men når nu skaden er sket, så kan man vel lige så godt forsøge at begrænse den.

Mvh. Psyko

Titel:
In our memories

Er jeg forresten den eneste der undrer sig over den fuldstændig horrible kvalitet billederne har? De kan i mine øjne forestille hvad somhelst, og er bestemt ikke noget jeg vil betegne som "seriøs dokumentation."

Mvh. Psyko

Titel:
Medlem

Det er jo næsten ligeså god kvalitet som billeder af Loch ness uhyret :wink:

Titel:
Admin
Brugeravatar

Citat:
Klart moderen er en uansvarlig møgsæk, men spørgsmålet er om det ikke ville være en ide med fixerum, så kvinden kunne få taget sit lort i mere rolige omgivelser? Det er selvfølgelig en fejl, at hun har fået børn, men når nu skaden er sket, så kan man vel lige så godt forsøge at begrænse den.

Selvfølgelig ville det være en rigtig god idé med et fixerum eller lignende, men derfor synes jeg ikke at det justificerer det som moderen gør.

I har jo ret mht. billederne, man kan jo knapt nok se hva der foregår. Var meget mere optaget af teksten.

Mvh.

-Jimmy Carter

Titel:
In our memories

Iodjini skrev:
Selvfølgelig ville det være en rigtig god idé med et fixerum eller lignende, men derfor synes jeg ikke at det justificerer det som moderen gør.

Det ord du leder efter er "retfærdiggører."
Og selvfølgelig retfærdiggører det ikke hendes handlinger, men måske man så kunne adskille mor og barn i den tid, hvor moderen fixer?
Så ville hun jo kunne give sig god tid til at finde en vene, varme heroinen op og stikke sig i armen. De flinke sygeplejersker (for selvfølgelig skal der være sygeplejersker ansat på fixerummene) kan så tage sig lidt af pigen imens. Eventuelt rette henvendelse til de sociale myndigheder.

Citat:
I har jo ret mht. billederne, man kan jo knapt nok se hva der foregår. Var meget mere optaget af teksten.

Alle de oplysninger man har om denne forfærdelige handling stammer jo fra fotografen, hvilket betyder at sandhedsværdien - i mine øjne - er lig nul. Hvis det virkelig er de billeder der skal bevise hele miseren, så må jeg le. Hahahahaha.

Mvh. Psyko

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg kan se et barn.
Jeg kan se en arm som ikke er barnets.
Jeg kan se noget der kunne ligne staniol.
Jeg kan se noget der kunne ligne en tændt lighter.

Jeg kan ikke se noget heroin.
Jeg kan ikke se nogen kanyler.

Hmm...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between somewhere, elswhere, right there and everywhere!
du har en pointe dex, men:

det er helt sikkert staniol!
det er absolut en lighter!

heroin... tja, billederne er meget utydelige!
skulle kanylerne ligge så alle kunne se dem?

Konklusion:
Det kan være en falsk billedserie der er blevet lavet for at tjene penge,
men så kunne man forestille sig at billederne ville have været skarpere, og mon ikke der ville have været flere billeder,
og mere tydeligt heroin...

Jeg skal ikke kunne sige det, men jeg synes det er forfærdeligt hvis det er ægte...
Men absolut også til dyb kritik hvis det ikke er, idet nogle tjener penge på en falsk historie (igen)!

hygge :)

-Foger

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Når jeg læser hvad dex skriver, tænker jeg at enten er billederne falske, eller også er de ved at mixe en fed...

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Østjylland
yeti skrev:
Når jeg læser hvad dex skriver, tænker jeg at enten er billederne falske, eller også er de ved at mixe en fed...

Kunne vel også være rygeheroin..

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Denmark
En ting jeg ikke rigtigt forstår er at hvis denne englænder var så dybt forarget over hva han/hun så:

Citat:
Jeg var forfærdet over, hvad jeg så. Jeg ønskede at ringe til politiet eller kommunen, men jeg vidste jo, de ville komme for sent. Jeg tænkte så, det var bedre at dokumentere, hvad der sker, og så lade folk selv dømme, siger fotografen.

Hvorfor er det så lige personen ikke bryder ind og stopper hvad der sker?

Eller i det mindste skrev nummerpladen ned eller endnu bedre tog et billede af nummerpladen :roll:

Det kræver skuda ikke mange hjerne-celler at tænke så langt, men næ nej personen vælger at smutte forbi Daily Mirror og aflevere billederne :?:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between somewhere, elswhere, right there and everywhere!
Haha... godt set suspekt :D

Det er da helt sikkert falsk!
...For enten er fotografen ekstremt dum eller også er det falske billeder!

Hygge!

-Foger

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvorfor står der så til sidst i artiklen:
Citat:
Da politiet nåede frem efter fotografens oplevelser, var mor og barn forsvundet fra den p-plads, hvor moderen tog stofferne. I dag foregår det nok et andet sted.

Ringede avisen så efter panserne? Den her artikel er plat/lam og helt og aldeles falsk.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]