Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 17 jun 2025 22:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Toads turning dogs into junkies
By Suellen Hinde
February 18, 2005
From:

DOGS are licking the backs of cane toads to get high from a poison secreted from their glands, a Northern Territory vet has revealed.
And the dogs are becoming addicted to the hallucinogenic cane toad poison - bufo toxin.

Katherine vet Megan Pickering said yesterday she had seen many cases of dogs affected by the deadly toad poison.

"We have had quite a number of cases of dogs that are getting addicted to the toxin," she said.

"There seems to be dogs that are licking the toxin to get high.

"They lick the toads and only take in a small amount of the poison - they get a smile on their face and look like they are going to wander off into the sunset."

Cane toads have been in Katherine for three wet seasons.

And dogs, being dogs, have discovered that just a little lick of bufo toxin makes a dog's life shine brighter.

Ms Pickering has treated more than 30 dogs suffering from the deadly effects of bufo toxin at her Katherine Vet Care surgery.

She said there was no doubt after experiencing the effects of cane toad bufo toxin there were some bleary-eyed dogs "going back to have a second go".

"It seems some of them have tasted it in small doses but there are others that have had more toxin and come in fully-fitting.

"But (despite this) they go on to do it again and again - they seem to have worked it out."

Ms Pickering said the dogs were not developing a tolerance to the toxin but only ingesting small amounts.

"Larger doses would be fatal," she said.

NT Parks and Wildlife get more inquiries about safeguarding pets from the toad than on any other aspect.

They say the answer is to keep dogs and cats inside at night, warn and train them against tackling toads, and best of all keep toads out of your yard.

Ms Pickering said if a dog was suffering from cane toad poisoning - fitting, running in circles, with bright red gums and/or frothing at the mouth - wash its mouth out with water as quickly as possible.

http://www.news.com.au/story/0,10117,12 ... 69,00.html

En god bog om dette emne er forresten Giorgio Samorin - Animals and Psychedelics. En lille bog på omkring 90 sider, så ikke en skide uddybende bog, men sjov læsning...

Titel:
Admin
Brugeravatar

Det giver jo ordet "narkohund" en helt ny betydning :lol:

-Jimmy Carter

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Det er da galt nok... :)

Tænker på, kan mennesker mon også tåle den gift ? For det lyder da som en sjov ting...

Titel:
Admin
Brugeravatar

@xun: http://www.erowid.org/animals/toads/toads.shtml

Mvh.

-Jimmy Carter

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Så er det jo bare om at skaffe sig en frø at slikke på !!! :o

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

HAHAHA, det lyder seriøst som en and!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Fri tudseslikning til kæledyr!!!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Det er helt sikkert en and. Bufotoxin er ikke et psykedelika, men derimod en substans med steroidstruktur som ved indtagelse binder sig til de cardiale Na+/K+ pumper og derved hæver hjerterytmen og blodtrykket. Den australske "Cane toad" er arten Bufo marinus. Så vidt jeg ved er der aldrig blevet isoleret psykoaktive komponenter fra B. marinus' sekret. Det eneste tryptamin B. marinus (og alle andre Bufo spp.) producerer, er 5-HO-DMT -bufotenin. Mig bekendt har bufotenin ingen dokumenterede psykoaktive effekter.

/karma!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg mener at det er blevet klassificeret som et skizotonikum... men vi har vist haft den diskussion engang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Hehe :lol: Det er da for cool at hunde også synes at det kan være sjovt..
Men mht. det med bufotenin, så mener jeg at indianerne i Brasilens Amazon smurte en "crem" på huden ligesom en natskygge.. Cremen skulle stamme fra en eller anden frø's ryg som skulle indeholde høje mængder Bufotenin.
Mener at jeg læste at indianerne blev monster skæve af lortet.. Men psykoaktiv effekt.. no idea!

yeti skrev:
HAHAHA, det lyder seriøst som en and!

Hvor og hvilken lyd er det i snakker om?

/Cope

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Infected Cope skrev:
Hvor og hvilken lyd er det i snakker om?

En "and" er et slangudtryk for en løgn.

-Psyko

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
*Cope* Læs dog hvad jeg skriver.

*Dex* Det lyder interessant. Har du en kildehenvisning? Jeg går ud fra at det er bufoteninen du snakker om?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hali > Nej, det er mig der husker lidt forkert...

Det er dette udsnit fra TIHKAL-afsnittet, samt beskrivelserne om forsøg på skizofrene patienter der har forvirret mig - men en nærmere gennemlæsning af resten af afsnittet gav ikke så meget.

Citat:
The early reports used the "psychotomimetic" term and pushed for a psychedelic interpretation of the observations. Observers saw colored spots, straight lines against a black background. Words can't come. My mind feels crowded. These and similar descriptions are often encountered as components of psychedelic experiences.

Titel:
Medlem

http://www.badmovies.org/movies/canetoads/index.html

På trods af manglende relevans, synes jeg lige, at I skulle have mulighed for læse om denne dokumentar.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]