Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 10:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Citat:
Ecstasy og amfetamin er blevet en fast del af bymiljøet i Frederikshavn. Nye tal viser, at flere unge end nogensinde bliver tilbudt stoffer, og teenagere helt ned til 15 år er involveret i narkohandlen.

Siden jul er narkoproblemerne eksploderet i Frederikshavn. Anden juledag gik en 20årig frederikshavner i koma efter at have spist en ecstasypille, og siden er to andre unge blevet indbragt bevidstløse på sygehuset.

"Det er unge, tilsyneladende velfungerende mennesker, der dels går i skole, på handelsskolen eller er i et læreforhold. Så det unge, vi ikke før har haft kendskab til, der er ude i narkoproblemer. Det er så omfattende, at det er svært at beskrive det," vurderer kriminalassistent Carl Johan Andersen fra

Frederikshavn. De alvorlige tilfælde har fået politiet til at skærpe indsatsen på narkoområdet, og det har ført til adskillige anholdelser.

"Vi har fået dømt en ung mand, der fik ni måneder for salg af ecstasy. Og så har vi i øjeblikket to syttenårige siddende for omfattende salg med amfetamin, og en 21årig der er varetægtsfængslet for omfattende handel med ecstasy," oplyser kriminalassistenten. Derudover har politiet også fundet amfetamin hos en 15årig, der opbevarede narkoen for en pusher. En metode som bagmændene bevist bruger for at undgå selv at blive taget.

"En pæn 15årig er jo ikke en, man tænker så meget på, som har stoffer. Han tager det heller ikke selv, fordi han er fuld en dag, så det er sikkert, at gemme det der. De får penge, så de kan gå ned og købe en ny Armani-trøje eller nogle Diesel-cowboybukser, så har de stil i deres skole, og vi får vores stoffer gemt på et sikkert sted," forklarer en lokal pusher.

Han har igennem længere tid siddet på en del af ecstasy- og amfetaminhandlen i Frederikshavn. Under sig har han ti andre unge, der sælger stofferne på gadeplan.

"Hvis du er til en fest, og du skal ha noget, så har jeg jo en masse under mig, der helst skal være over alt, så man ikke behøver at ringe. Jeg sørger for, at de kommer ind de rigtige steder, det er en del af mit job at give dem nye venner, så de er over alt i byen," fortæller pusheren.

Station 2 har talt med de unge, der bruger stofferne. Mange af dem har eksperimenteret med alt fra sovepiller til lightergas, kokain, amfetamin og ecstasy. En 19årig specialarbejder forklarer, hvorfor det på trods af risiciene er så svært at lade stofferne være.

"Sommetider tænker jeg på, at jeg kan dø af det. Når jeg har spist piller tænker jeg på, om jeg dør, for der er mange, der dør af, det det er jo forskelligt fra pille til pille".

Hvorfor gør du det så?

"Det er for at få det trip sammen med de andre, det kan ikke beskrives, det skal prøves,"forklarer den 19årige.

LINK

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
I udsendelsen forklarede lægen der har med den 20årige der gik i koma 2. jule dag at gøre, at han blødte ud af alle kropsåbninger, og at hans kroptemeratur var oppe omkring 42 grader da han kom ind på sygehuset. Og at han idag er svært hjerneskadet, og stadig skal fodres gemmen en slange i maven. Og alt det pga. han havde spist én ecstasy pille (af mærket blå sommerfugl)

Hvordan kan det ske?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Vi har jo tidligere hørt om denne episode.
Jeg vil gå ud fra at denne person enten er yderst allergisk over for et bestemt kemikalie, eller at der simpelt hen har været noget helt forkert i den pille...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Den er meget berygtet den pille, men har også hørt om flere der har spist flere af den sammen med andre piller også uden problemer. De er måske stærkere end andre, så tror ikk at det kan være andet end at han har været allergisk på en måde eller meget meget uheldig.

De er vist stadig udbredte så hvis der var lort i dem eller noget var der nok flere der var kradset af på dem. Specielt da han kun tog en pille og de færreste hærdede starter måske med en enkelt, så tvivler på man kan give denne pille al skylden.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Sønderborg
Det er nu ret creepy, hvis det passer han kun tog en enkelt.. Det får i hvert fald mig til at tænke lidt..

Titel:
Medlem

Geografisk sted: My Place
Jeg er selv indfødt Frederikshavner. Det skal så også lige siges, at det diskotek de besøgte i Station 2 var i Sæby, på Diskotek Down Town.
Jeg mener selv, at jeg sådan nogenlunde ved hvad der foregår i miljøet heroppe, og der er såmænd ikke mere narko end der plejer at være, og tror heller ikke det er et større problem her, end i alle andre byer i Danmark.

Som skrevet før har jeg gennem mange år kendt ham der ligger på hospitalet (og hvis forældre var med i Station2 i mandags!) og det er mig stadig en gåde hvordan det kunne blive så alvorligt af én pille. Men mit bud er simpelthen bare en krop der havde fået for meget, efter mine oplysninger havde de også taget amf og røget fed, og selvfølgelig drukket. Men under alle omstændigheder kan jeg ikke forstå det kan ske ved blot én pille, da laboratorium undersøgelsen jo viste at det "kun" var MDMA deri. Hvis det endda var en +200mg MDMA pille, så ville jeg stadig formode at han skulle kunne klare det. Det skal siges at han IKKE er speciel følsom overfor MDMA, der er han ganske normal.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]