Jeg er ikke selv vegetar, men lever hovedsageligt af humle og pulver så jeg er vel delvis. Synes det er helt fint at nogle vælger at blive det, af hensyn til dyrene. Forventer bare også at disse folk holder sig fra hårfarve, sæbe, deodoranter og medicin, da disse produkter som regel er testet på dyr inden vi mennesker får lov til at prøve dem.
Det synes jeg personligt er mere forrykt, end at dyrenes formål med tilværelsen bliver at holde mig mæt.
Nå nok om det.
Sad lige og bladrede i MedicinSkabet og stødte på B12-vitaminer
Citat:
B12-vitamin eller kobalamin findes i en række dyriske produkter, især lever, hvorimod det ikke findes i planteprodukter........
....
B12-vitaminpræparater kan fremstilles ud fra leverpræparater eller i laboratoriet..........
.....
Fanatiske vegetarer kan ligeledes få B12-vitaminmangel, fordi planteprodukter ikke indeholder vitaminet.
.....
Står desuden at man ved B12mangel bl.a får perniciøs anæmi (farlig blodmangel) som uden behandling medfører døden i løbet af få år.
Tænkte så bare hvis menneskeheden var skabt til udelukkende at spise planteprodukter, burde vi så ikke være døde ???
Eller har man siden tidernes morgen taget et syntetisk fremstillet B12-vitamin præparat, som med garanti har holdt 1000vis af laboratoriemus beskæftiget?
Editet: MedicinSkabet er godt nok fra 99 så jeg ved ikke om man har fundet en plantekilde til B12 i mellemtiden?!