Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 05:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hej. Jeg er begyndt på hver dag at spise én af de brune Gerimax-piller, som både indeholder ginseng og vitaminer, men da jeg også har en del af de røde (ren ginseng) liggende, tænkte jeg på, om det ville være godt at kombinere de to, og om der eventuelt er nogen bivirkninger?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Så hut jeg visker, står der på den lille reklame/informations-pamflet der følger med gerimax, at man med fordel kan bruge blå og rød gerimax sammen ved særlige lejligheder aka. særligt pressede situationer.

Ved høje doser ginseng, kan man få søvnbesvær, og en forhøjet kropstemperatur, men udover det er det temmelig harmløst.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Synes Gerimax tabeletterne smager af BÆH!! Desuden har jeg, de gange jeg har spist dem af og til fået bivirkninger i form af kvalme. Andre der har prøvet det?

Titel:
Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: Vejle
@Elektra: Ja, det har jeg også prøvet et par gange.. Det er dog ikke så tit at det sker synes jeg..

Har fået det 1 gang hvor jeg tog ginkgo biloba samtidigt.. Dårlig kombination, eller var det bare tilfældigt??

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C.
Jeg er selv lige startet en kombo-kur med Ginko og Ginseng i forgårs. Jeg har svært ved at motivere mig til mit speciale, og jeg tænkte måske det kunne sætte lidt fut i mig.

Derfor har jeg utfse't og googlet og researched lidt om emnet. Flere steder anbefales komboen Ginko-Ginseng ligefrem. Men hvis nogen i øvrigt mener at det er en skadelig kombo, vil jeg gerne høre om det.

Et par steder (jeg kan altså ikke huske hvor, og derfor ingen links) frarådes det til gengæld at drikke kaffe, hvis man får Ginseng. Men der er ingen der forklarer hvorfor!?
Er det måske i virkeligheden komboen af Ginseng og kaffe som giver bivirkninger i form af kvalme og restløshed, som i skriver om. Og altså ikke ginseng i sig selv, eller ginseng-ginko komboen :?:

Det er også bare en ide. Men det ærgrer mig hvis det er, for jeg drikker ellers meget kaffe. Jeg vil såmen gerne have tesen afkræftet, hvis der er nogen der kan.
Nå, men det kunne da også være meget sundt at skære ned på den daglige liter kaffe. Så vil det også booste noget mere, når man så endelig tager det alligevel :P

Titel:
Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: Vejle
Citat:
Er det måske i virkeligheden komboen af Ginseng og kaffe som giver bivirkninger i form af kvalme og restløshed, som i skriver om. Og altså ikke ginseng i sig selv, eller ginseng-ginko komboen.

Jeg plejer nu at drikke en kop kaffe ca. en time efter jeg har indtaget ginsengen, og der plejer ikke rigtigt at være noget der, synes jeg..
Men det kan sikkert nemt give kvalme, hvis man kommer til at drikke lidt for meget kaffe, kan jeg forestille mig..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
spacey skrev:
Citat:
Er det måske i virkeligheden komboen af Ginseng og kaffe som giver bivirkninger i form af kvalme og restløshed, som i skriver om. Og altså ikke ginseng i sig selv, eller ginseng-ginko komboen.

Jeg plejer nu at drikke en kop kaffe ca. en time efter jeg har indtaget ginsengen, og der plejer ikke rigtigt at være noget der, synes jeg..
Men det kan sikkert nemt give kvalme, hvis man kommer til at drikke lidt for meget kaffe, kan jeg forestille mig..

Jeg drikker ikke kaffe, så det kan ikke kun være derfor. Men mystisk, det er det.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]