Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 05:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Hvis du kunne gå tilbage til den dag du første gang prøvede en ikke nuværende lovlig euforiserende substans, hvilken substans vil du ønske det havde været. (Nævn evt. en rækkefølge for hvad du vil foretrække)
Amfetamin 10%  10%  [ 3 ]
Cannabis produkt 35%  35%  [ 11 ]
Meskalin 10%  10%  [ 3 ]
MDMA (Ecstasy) 10%  10%  [ 3 ]
Kokain 10%  10%  [ 3 ]
Psilocybin (Svampe) 10%  10%  [ 3 ]
DMT 3%  3%  [ 1 ]
LSA (HBWR, MG, Ololiuhqui, udtræk) 0%  0%  [ 0 ]
LSD 13%  13%  [ 4 ]
2C -B/C.... 0%  0%  [ 0 ]
Afgivne stemmer : 31
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ringkøbing amt.
Hvis du evt. nævner rækkefølgen skal den mest foretrukne substans stå øverst og den mindst foretrukne skrives nederst.
Nederst bedes nr. 1 begrundes.

Hilsen Cope og AOL

Senest rettet af Universal wormhole 21 jul 2004 01:35, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

1) Meskalin
2) Svampe (Cubensis)
3) LSA (i form af MG frø)
4) LSA (i form af Ololiuhqui)
5) Svampe (Hawaii)
6) DMT (i form af Ayahuasca)

1) Grunden til at jeg ville fortrække Meskalin i stedet for feks. Hash er at hash har givet mig nogle bivirkninger som feks. hukommelsestab og en lidt for afslappet holdning til mine daglige pligter. Meskalin derimod har givet mig dybere indsigt i de problemer og udfordringer jeg konfronteres med til daglig. Det er mere psykoanalytisk og har hjulpet mig positivt i modsætning til hashen som har givet dårlige bivirkninger. En lav dosis Meskalin er til at tåle og det giver ikke ligefrem en et chok når det begynder at arbejde i kroppen. Jeg er ret sikker på at jeg ville have holdt mig fra Hash og amf hvis jeg først havde prøvet en lav dosis Meskalin.

-Cope

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Mener du, hvilken substans man ville ønske, at man havde startet med? Det kan vel være lige meget, hvilken rækkefølge man prøver tingene i, hvis man alligevel får prøvet det hele. Man kan så sige, at det ville være smartest at vente med de hårde stoffer og kraftige psykedelika, til man er godt udviklet, og man skal selvfølgelig ikke starte ud med flydende syre eller PCP, men ellers kan jeg ikke rigtig se nogen mening i det. Jeg startede med hash - det tror jeg, de fleste gjorde - og det er jeg fint tilfreds med. Dog hvis jeg skal være ærlig, så ville jeg gerne først have "opdaget" stoffer i generel forstand som lidt ældre og udeboende.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

jeg kan så også spørgere dig: Hvis du kunne ændre på den rækkefølge du har været igennem, ville du så ha startet med en anden substans? Og hvilken skulle det så være?

For dem der heller ikke forstår meningen med min afstemning så er det hovedsageligt for at høre om der er nogle af jer der idag ønsker at i havde prøvet en anden/ en bestemt substans første gang. Altså så denne substans feks. havde gjordt at i ikke havde fundet et farligt stof interessant. Et farligt stof som måske endda var den første i tog i jeres "eksperimenterende" karierre.
Jeg vil ikke kalde Cannabis for en farlig urt, men min facination af urten ville ikke ha været så "overdrevet" hvis jeg havde prøvet Meskalin før Hash feks...
Jeg vil bare se om der er andre af jer der også fortryder jeres "start".

Desuden er den en god tråd for dem der eventuelt vil forsøge sig lidt i den store verden af euforiserende substanser.

-Cope

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
1. Hash
2. Svampe
3. Meskalin
4. LSD
5. DMT

Hash er et godt stof at begynde med, for så kan man nogenlunde få et billede af den verden, selvom det er et svagt billede.

Svampe var mit første stærke psykedelika jeg prøvede, og det er jeg glad for.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
1. Amfetamin
2. MDMA
3. Hash

Amfetamin var et af de første stoffer jeg prøvede, og det er jeg såmænd meget glad for. Var ikke så gammel som man burde være ved stærkere stoffer end amf, tog det kun meget sjældent og virkningen er ikke vildt overvældende.
Lang tid efter kom hash, som jeg altid godt har kunnet undvære. Har givet mig en lidt bedre følelse af hvordan stoffer er, og at man skal have respekt for dem, da jeg har haft både meget gode og meget dårlige oplevelser med det.
Næste igen kom ecstacy, men den måtte godt have været før hash. Har ikke haft dårlige oplevelser på kix medmindre det har været blandet med andet, så hvis bare jeg kan holde det til en sjælden gang tror jeg ikke det ville være værre end hvad hashen kan gøre ved mig.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Hm, hvis jeg ikke var begyndt med amf og ecstasy (efter hash), men havde startet med psykedeliske stoffer, så havde jeg måske ikke fundet de stimulerende stoffer lige så tillokkende.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Bakkenbart skrev:
Hm, hvis jeg ikke var begyndt med amf og ecstasy (efter hash), men havde startet med psykedeliske stoffer, så havde jeg måske ikke fundet de stimulerende stoffer lige så tillokkende.
Tror jeg heller ikke jeg havde, og ved jeg at Third aya (Cope) ikke havde :)

Men er glad nok for stimulerende stoffer og at jeg har brugt/bruger dem.
Derfor står de først hos mig.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Hehe, ja, jeg har også været pisseglad for dem, det er min pointe. :wink:

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Århus
Havde ikke lige set cannabis var der.. Så stemte kokain, men ville nok vælge cannabis...

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Jamen, 2C-B var lovligt første gang jeg prøvede det! :?:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Dextrose skrev:
Jamen, 2C-B var lovligt første gang jeg prøvede det! :?:
DMT (i ayahuasca form), LSA og Meskalin (i kaktus) er også lovlige den dag idag.

Så tror ikke man skal tænke på om stoffet er/var lovligt eller ej, selvom det skrives. Nok en fejl, Cope?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

tro mig :wink:

det var det :oops: Jeg håber i forstår hvad jeg mener for jeg gider ikke forklare det yderligere.

-Cope

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Set i bagspejlet ville jeg ønske at jeg var startet med MDMA, 2C-B/I og så svampe. Ville ønske at jeg aldrig havde røget hash, har fået flere negative end positive ting ud af det stof, selv om jeg har røget det i lang tid.

Titel:
Insane psychedelia user!

Jeg ville nok ha' taget det hele på en gang i stedet.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

daffy duck skrev:
Jeg ville nok ha' taget det hele på en gang i stedet.

Psycho :twisted:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]