Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 05:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Jeg skal til festival her i morgen formiddag, og ifølge vejrudsigten er der mellem 27 og 30 grader hele festivallen igennem.

Jeg har 38 øl der skal opbevares bedst muligt i 3 dage (fredag til søndag). De kan selvfølgelig ikke holdes iskolde i hele tre dage, men bare en acceptabel temperatur (lunkne) ville jeg være glad for, så jeg ikke skal rende rundt og drikke varme øl...

Er der nogen forslag til opbevaring? Jeg har desværre ingen køleboks med. Jeg har på et tidspunkt hørt at der var et eller andet med en plastikpose dækket ind med håndklæder, kan det passe? Eller er der andre råd?

På forhånd tak.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Tag en lille skovl med og find din helt egen jorddybde - så er de jordkølede!

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
På Langelands Festival, kunne man købe en stor flamingo kasse og så smutte ned på havnen og få fyldt den op med IS for 30 kr.

Gutterne blev godt nok glade da man kom væltende tilbage med såen en omgang :D

Vil gå ud fra det er Skanderborg du skal til? Tvivler på de har lavet det samme, men ellers en skide hamrende god idé.

Prøv at undersøge det, kunne jo være?

Held og lykke! God festival :D

Dedikeret medlem

Geografisk sted: WONDERLAND!!! MOSTLY
aliaarhus skrev:
Jeg skal til festival her i morgen formiddag, og ifølge vejrudsigten er der mellem 27 og 30 grader hele festivallen igennem.

Jeg har 38 øl der skal opbevares bedst muligt i 3 dage (fredag til søndag). De kan selvfølgelig ikke holdes iskolde i hele tre dage, men bare en acceptabel temperatur (lunkne) ville jeg være glad for, så jeg ikke skal rende rundt og drikke varme øl...

Er der nogen forslag til opbevaring? Jeg har desværre ingen køleboks med. Jeg har på et tidspunkt hørt at der var et eller andet med en plastikpose dækket ind med håndklæder, kan det passe? Eller er der andre råd?

På forhånd tak.

skaf en flamigo kasse og fyld den med "TØR IS"
det plajer vi at gøre
du kan skaffe det i fiske foretninger og slagter ovs...

evt prøv at smide 10 stykker tør is i en 1.5 liters cola flaske og så fyld den næsten helt op med vand.

vi sprang tælte i luften til beacht party med den metode...

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

@Johndeer: Jeg tror vi kommer til at bevæge os meget - den metode tror jeg desværre ikke vil holde.

@Muugor: Ja, det er Skanderborg Festival. Og nej, jeg tvivler også på at de sælger is dernede... :)

@Nostalgic!: Jah, problemet er bare at jeg ikke kan anskaffe tøris. Det er forsent at købe det nu, og jeg tror ikke butikkerne har åbent i morgen når jeg skal afsted, desværre. Men det skader ikke at kigge.

Jeg mener bestemt at der er en eller anden metode med nogle håndklæder, plastikposer eller noget i den stil. Er der ingen der har hørt om den metode, som kan fortælle om hvordan det foregår? Tror det er den bedste måde, og samtidig også let at transportere (man kan ha dem liggende i tasken, f.eks.).

Jeg mener jeg har set det i Det' Leth for et par år siden... men jeg kan bare ikke huske noget af det overhovedet. Det skulle være ret effektivt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
nostalgic! skrev:
evt prøv at smide 10 stykker tør is i en 1.5 liters cola flaske og så fyld den næsten helt op med vand.

vi sprang tælte i luften til beacht party med den metode...
Langt fra ufarligt, så måske en advarsel hører hjemme her :)

Lav research inden man lige laver det, så man ved hvordan det virker.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus ;)
hvis der er adgang til en lille bæk er sø/hav er det helt optimalt (=

bare sørg for at ha dem godt tøjlet så de ikke driver af :)

ellers så tag en spand eller 2 med vand og stil dem i skyggen...

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

eller pak kasserne ind i et par håndklæder... Det sørger jo for at direkte sol ikke når derned og egentlig osse en del varme på trods af at de er pakket ind.... Plastik poser er dumme... så får du bare extremt varme øl

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Hrålje skrev:
eller pak kasserne ind i et par håndklæder....

Håndklæderne bør også vædes med vand, så temperaturen sænkes når vandet fordamper.
Dog fordamper (husholdnings)sprit meget hurtigere end vand og derved køles der hurtigere og temperaturen kan hermed blive mere drikkevenlig...men antændelig sprit på håndklæder inde i et telt, er måske ikke den ideelle løsning, dog kan sprit i vand først antændes ved konc.> ca. 35%...

Citat:
skaf en flamigo kasse og fyld den med "TØR IS"

Ja, men (øl)flaskerne fryser til is hvis de rører den -78°C "varme" tøris, især i en pænt isoleret flamingokasse!!!

Ali: Held og lykke med festivitasen og dine 38 pils :D
...40 stykker ville jo være formålsløst druk... :wink:

Vh CC

Titel:
Medlem

Geografisk sted: My Place
Til rigtig festival hører varme øl, gerne på kogepunktet...
Der er nu ik noget som at vågne op fra et telt hvor der er mindst 40*C og så lige bælde en ligeså varm Tuborg! *bøøøøøøøøøvs*
Go' festival! :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Du har da vist aldrig været spejder... Grav et hul et sted hvor der er skygge (fx inde i et fortelt eller under en pavillion) som er stort nok til at der kan være en ølkasse i og så lige 20 cm dybere... Så putter du et par sorte affaldsposer ned i hullet så det dækker siderne og bunden, putter kassen ned og fylder op med vand.

Vi lavede en alternativ en på Roskilde med en indkøbsvogn og en pressening, så kunne vognen fyldes med vand.

Desuden er brugte patroner fra en lattergas-sifon ret gode til at køle drinks med lige efter de er blevet brugt, det havde vi meget sjov af ;)

Titel:
Dedikeret medlem

skaf en køletaske eller blot et par pigmaché elementer(siges sådan, men staves nok ikke sådan ;)). Så et batteri med en god del ah i (12/24v) også en cigarstiks omformer. Så burde det godt kunne køle om NATTEN (hvor det er køligt ~15 grader = 20 graders forskel på siderne af elemnterne). Også kan køletasken selv holde dem kolde om hele dagen ;)

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: WONDERLAND!!! MOSTLY
ja evt et bil batteri og en omformer...
man kan få købe tasker til 300 man kan sætte i bilen med aktivt køle element...
og de virker helt perfekt...
men der kan kun være 6 normale øl i,,
eller måske 12 dåse,,,

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
så er der jo dem som tager til festival med varevogn hvor der står et køleskab i der kører på gas :)

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: havnen
hvis du har en kasse. så bare læg nogen håndklæder over. de skal naturligvis være våde. det virker for mig. de blir selvfølgelig ikke køleskabs kolde. men de er stadig - most drinkable

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Jeg smed bare dem alle i en taske og smed tasken i skyggen - det hjalp, og lidt kolde blev de.

Men Skanderborg Festival får helt sikkert et 11-tal med pil op fra mig. Jeg skal helt sikkert derhen igen næste år, og jeg kan anbefale at alle herinde gør det samme! :D

Bare hold jer fra kombinationen alkohol, indkøbsvogn fra Fakta og høje bakker - jeg fik forstuvet min venstre pegefinger på lortet, men det var heldigvis ved slutningen af vores ophold. Men sjovt var det - hele vejen igennem.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]