Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 05:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
http://notesnet.dk/websites%5Cacj%5Ckru ... enDocument
Citat:
4. Absinthen hos Krut's Karport

Vores absinth holder i dag "kun" 68% alkohol. Den har stadig udtræk af de to urter malurt og alrune. Dog slet ikke i samme omfang som i gamle dage. Vores lovgivning omkring levnedsmidler sætter sine helt klare grænser for hvad vi må og især hvad vi ikke må. Malurten, som regnes for at være den store skurk blandt de to urter, idet den jo som før beskrevet påvirkede nervesystemet, er kun til stede i meget beskedent omfang.

Så lidt at den ikke kan være skadelig. Det "sjove" ved absinthen er vel nok i høj grad den euforiserende effekt. Den får man stadig. Som regel er et par glas nok til at man kan mærke "en anden form for beruselse" end hvis man havde drukket to genstande af hvad som helst andet. Dog vil jeg mene, at vores absinth ikke er mere skadelig end nogen anden form for alkohol vi udskænker. Vi har aldrig vrøvl med absinthdrikkerne. De bliver så dejligt rolige og afslappede…

Er der nogen af jer der har prøvet den?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Nej, så vidt jeg ved er den meget dyr? Jeg har tidligere lavet en tråd i visionære om en likør på Alrune.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
Jeg har siddet derinde et par gange og drukket absinth. Der var en helt klar effekt - udover alkoholen - efter 3-4 stykker, men de var temmelig dyre. Det er dog længe siden, så jeg skal ikke kunne sige om de stadig har den samme absinth som dengang.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]