Hej Ali.
Jeg har selv haft en svær depression i mine "unge" dage.
Alt løb over hovedet på mig, jeg vidste ikke ud fra ind, forkert fra rigtigt, godt fra skidt.
Jeg følte at jeg ikke hørte til nogen steder, jeg kunne ikke se min plads her i livet.
Kunne ikke se hvor jeg hørte til, og hvorfor?
Kunne ikke se at der rent faktisk var nogen der elskede mig, respekterede mig og holdte af mig for den jeg var.
Jeg følte mig udenfor, fortabt og utrolig.
Urolig for hver dag der gik, urolig for andre.
Jeg glemte helt mig selv, tænkte kun på andres velbefindende og trivsel.
"Fuck mig, bare andre har det godt - så er jeg glad".
Alt løb over hovedet på mig, var dybt forvirret over alt - mig selv først og fremmest.
Hvem var jeg?
Hvor hører jeg til?
Forstår nogen mig?
HVOR er jeg ?
Jeg kom så til psykolog et stykke tid, fast besluttet på at jeg ville have det bedre, og være ærlig over for mig selv - og især psykologen så han havde en ærlig chance for at hjælpe mig på vej.
Det hjalp utroligt meget at tale med nogen, kunne fortælle "min historie" uden at tænke på hvad vedkommende, som hørte på mig, nu tænkte. Jeg kunne bare..... tale løs.
Efter et stykke tid kom vi frem til at jeg havde utroligt svært ved at "give mig hen" til nogen, at stole på nogen igen - især voksne! (Min mor forlod mig da jeg var 13-14, lige i den alder som man begynder at "blive til den man er")
Og jeg kunne blive ved og veeed, yada yada yada, hehe

Men vedr. dit problem.
Det du skal gøre er følgende (efter min erfaring/mening) :
1. Tage EN dag af gangen.
2. Slappe af.
3. Læg ikke for meget i det du tænker, hvis du tider finder det "bizart" ell. "helt i vejret".
4. Stole på dig selv.
5. Gå en tur i naturen, tænke over hvor du "står" nu. Og hvad du ønsker af livet. Hvad kunne du tænkte dig? Hvem kan hjælpe dig til at nå derhen?
6. Ikke være bange for at snakke med venner om personlige ting. Tal ALTID ud - få det ud af hovedet. Udtryk dig.
7. Få ind i hovedet at du skam ikke er alene her i verden, som har de samme tanker som dig.
8. Skær ned på stofferne, inkl. hassen. Efter min erfaring er hashen yderst vigtigt at skære ned på, når du er i en "personlig krise".
9. Gå ud. Vær sammen med nogle mennesker du respektere, finder interessante og som er "open-minded".
10. Ikke være bange for at være dig selv! Har du det med at sige underlige lyde - så gør det! Syntes du at det er grineren at danse fucked når du hører noget musik - så gør det! Har du det med at smile, selvom det faktisk ikke er nogen grund til det - så gør det! Bare gør det, som gør dig til dig

)
Jeg har det stadigvæk sårn at.... tjaah.
Når jeg taler med nogen, tror jeg ikke rigtig på at de forstår mig.
Svært at forklare.. meget enda.
Jeg føler at... Vi ikke rigtig sårn "connecter". Vi taler godt nok, men føler hele tiden de misforstår mig, el. jeg udtrykker mig forkert.
Og jeg har det med at smile og grine meget når jeg snakker med nogen. Og jeg tror faktisk at det "skræmmer" dem på en ell. anden måde. De ser sårn.... Forbavset ud. Sårn... "Hva faaaen er han for en???"...
ALTSÅH, her står jeg - En popdreng! Som rent faktisk HAR hjerne! Som rent faktisk er o.k. god til nogle ting - og som ved hvad han vil og hvor han vil hen!
Det burde faktisk være MIG der skulle kigge underligt på dem, bare på grund af de render rundt i store bukser, har piercinger over det hele el. er anarkisk og besætter huse!
Men sådan er jeg bare ikke. Jeg giver alle en chance for at vise deres "værd". Jeg er sgu da ligeglad med hvorn´ de ser ud, bare de har HJERNE og kan finde ud af at begå sig rent socialt, har humor og står fast ved deres meninger!
Nu er jeg jo lige flyttet til århus (stilling/gram ved Skanderborg).
Og jeg syntes at det er UTROLIGT svært at finde nogle nye venner, som har hjerne, som har styr på deres shit og som ikke er fordømmende, bedrevidende ell. bare i det hele taget, intelligente til en vis grad!
Og hvorfor er det eeegenlig liiige at Århusianske bitches er så fårking snobbet, dér muarnd!? Hva skeeeer der mand. Man for ikke det MINDSTE blik fra dem, og jeg er sgu da ikke den grimmeste fisk i skuffen - hvis jeg selv skulle sige det!? Ikke at min selvtillid er i TOP, tværtimod...
Og nu skal jeg nok holde kæft....
Daaaaaamn jeg fik sgu skrevet næsten en halv roman på 7bind der! Orrv
Men anyway... "Just keep your head up high, everything gonna be allright".
P.S.
Endnu engang vil jeg lige sige, for søøren julemand jørgen hvor kan du dog skrive nogle fede t-rapporter dreng

Hyg dig Ali
Mvh
JP (IN$DU - !! SchwartZ !!) AKA. Fyren på trappen med solbrillerne, der sad og førte en samtale med en dranker (de kan sgu åbenbart li mig, de kommer altid hen og snakker med mig.... Aner ikk hvorfor?) HEhaheea