Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 10:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Har gået og spekuleret over noget. Hvis man indtager Ayahausca er risikoen for at trippet går galt ret lille hvis du holder dig til en lav dosis og overholder "Set & Setting". Men risikoen er der dog stadig.
Hvis man så ryger DMT eller 5-MeO-DMT hvor folk ofte rapporter om at de lige nåede at fortryde og så "voldtager" stoffet dig nærmest. Det jeg så vil spørge om er: Er det overhovedet muligt at få et "bad trip" de 3-5 min. trippet varer? Eller tvinger stoffet dig så hårdt at du er forsvarsløs (altså ude af stand til at reagere og få et bad trip) og ikke kan gøre noget ved den voldsomme oplevelse?
Terence McKenna sagde at når man kommer "tilbage" fra et DMT trip er det som om alt er iklædt skotske kilter. Altså som et 700 ug trip hvor du vil sige: Jeg er totalt tilbage nu, trods de voldsomme OEV. Jeg kunne godt forstille mig at det først er her man kan reagere og få et bad trip eller er jeg totalt galt på den?

/

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Hmmm det er et svært spørgsmål. self er omstændighederne for at få et badtrip forskellige fra person til person.

Der er også stor forskel på hvad folk vil definere som et badtrip.

Jeg syntes dog at DMT adskiller sig fra så mange andre psychotropper idet, at jeg ihvertfald selv bliver skudt så voldsomt af at jeg slet ikke ville kunne skelne godt fra dårligt og hvidt fra sort, men en form for tilstand hvor alting bare "er".

Jeg får aldrig tid til overhovedet at overveje om det er godt eller dårligt, alting så anderledes at jeg ikke ville kunne deffinere dets input på mig hverken posiivt el negativt.

Kort og godt tror jeg at de færreste vil opleve et decideret badtrip på mængder DMT store nok til at rive dig fra denne verden og ind i den næste.

Tilgængæld tror jeg at mange bliver skræmte når de kommer tilbage fra dette sted da de har meget svært ved at implementere deres oplevelser i virkeligheden.

IMO mener jeg at den største risiko med DMT ligger i den borderline mellem en "full blown" oplevelse og den ikke påvirkede, da man på disse doser mere bare bliver "fucked" som om man næsten nåede det men lige mangler den sidste meter, altså en ufuldkommen tilstand?

Men i bund og grund vil jeg ikke selv kalde DMT behageligt men meget mere noget af en oplevelse. Følelsen af at vende tilbage kan i sig selv være det bedste fordi man bliver helt glad for at have nået tilbage i et stykke.

Ved ikke om du kunne bruge mit vrøvl til noget :D

Titel:
Dedikeret medlem

har fotrudt at indtage et stof 1 gang (RIGTIG FORTRUD)..

Var under et trip hvor jeg havde indtaget 9 hwbr og 150~200 mg, og sad og røg lidt hash, da det faldt mig ind.. jo havde jo noget salvia 5X liggende.. uden videre lagde jeg et lille sjus (ingen anelse om mængde) oven på et ½fuld bonghoved, dette var ~3 timer inde i mit lsa trip, efter jeg røg skete der ikke så meget de første 10 sek, hvorefter jeg nærmest smeltede ind i en anden verden, og passede som en brik i et puslespil :roll: , denne effekt samt mange oevs og direkte hallucinationer fik mig efter noget tid til virkelig at tro jeg var ved at blive gal, ligemeget hvor meget jeg forklarede mig selv at det bare var et trip var det simpelthen så intenst at jeg ikke kunne overtale mig selv mere..
Valgte så at se en "midnats" serie på en eller anden kanal på mit tv, da det faktisk var det eneste jeg kunne fokusere på... gav en ret sjov effekt da det stod helt skarpt, imens nogen flyttemænd var ved at flytte kulliser rundt på mit værelse(... :? ).. men idét mit tv virkede normalt for mig, var der meget håb forude, idet jeg begyndte at kunne tvinge mig selv til at tro at mit trip ikke var helt så vildt igen...
Men utrolig nok aftog denne effekt af salvorinen ikke særlig meget iløbet af 1 timer.. de første 10 min føltes som 3 timer, hvor jeg sad og stenede mit på et ur i tekst-tv og bedte om at få tiden til at gå hurtigere. Til tider gik den tilmed bagud! :evil: .. Men de 8-10 min har været de længste i mit liv so far, trods jeg ikke husker situationen 100%

Om jeg har brændt fingrene på salvia, vil jeg ikke sige.. nærmest forkullet mit hoved :cry:

Men vil helt klart prøve det igen en anden dag, hvor jeg ikke er påvirket af lsa og cannabis samtidig.. fik sku ikke rigtig tænkt mig om i dette tilfælde :roll:

Men fik fyldt en lille notes-bog jeg havde, med uendlige tanker, samtaler med mig selv(??) og tegninger af hvordan mit værelse så ud. Og har ventet til den dag idag, med at kigge i den :wink:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er klart at der ikke findes nogen endelig konklution mht. svar på mit spørgsmål. Men jeg vil gerne have så manges meninger som overhovedet muligt.
Har hørt at der ikke er noget at skrive triprapport om når man har røget DMT for man kan næsten ikke huske det. Derfor ville det være fedt hvis alle dem som har prøvet at ryge 5-MeO-DMT eller DMT vil skrive lidt om deres mening om stoffet.
Altså om det er noget de har fortrudt, brugt i hverdagen, fået det bedre mentalt osv. Bare skriv hvad i har at sige om emnet :P :wink:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

@Sorn: nu er det en meget fin historie, men hvad har den med DMT at gøre? :D

Titel:
Dedikeret medlem

i det salvorin heller ikke er aktivt synderlig lang tid, vil jeg blot piontere at det godt kan føles som lang tid alligevel :wink: var måske lidt meget kludret skrevet

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Det er en god pointe at tid i højeste grad er subjektiv. Dette gør sig især gældende under påvirkning af psykedelika.

*Cope* Hvorfor stiller du spørgsmålet? Er du da bange for at få en dårlig oplevelse? Hvorfor fokusere på det allerede inden trippet er i gang. Mit bedste råd for at undgå bad-trips må være at holde sin karma ren. Hvis du behandler din omverden godt, er det min erfaring at substanserne vil gøre det samme ved dig.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

jeg stiller spørgsmålet fordi jeg har erfaret at jo stærkere trip folk har haft når de trippede(feks. på LSD), og hvor det er gået galt, jo dybere psykoser får de. Men mht. rygning af DMT, hvor det er gået galt, synes folk bare at have siddet med en "hvad skete der?" følelse. ikke psykiske mén eller noget i den stil, bare en meget "eftertænksom" stil i et stykke tid uden at virke "underlige" eller ligefrem sindsyge.
Men jeg tror du har ret i det med Karma. Er også begyndt at tænke på hvordan jeg kan skabe min fremtid uden at være en trussel for nogen. Ikke fordi jeg er farlig, bare en meget fredlig person som ikke vil gøre folk ondt. Altså tjæne til dagen, uden at være en belastning for nogen.
Håber du forstår Hali :wink:

Titel:
Dedikeret medlem

no offense, men hvis man har så mange tanker i hovedet om bad trips, tror jeg altså også sandsynligheden for det går galt er væsentlig større.. (idet man måske begyndte at fundere dyber over hvordan verden ville være hvis man nu var så fucked normalt, som under et trip)
Dette er også set hos kræftpatienter, eller andre dødelig syge.. optimister lever længere. Selvom det ikke er det samme vil jeg vove at påstå at optmister har færre bad-trips, end mere negative/frygtende folk har.

bare en tanke

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg er skam optimist... Men også meget eftertænksom :wink:
Men jeg kunne heller aldrig finde på at indtage et psychedelia hvis jeg ikke er i det rigtige move. Sørger også altid for at jeg ikke frygter stoffet inden jeg tager det. Men respektere stoffet. Det skal man!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

hmmm lidt sund frygt er da ikke helt af vejen når det gælder DMT. :D

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
:) Hvor hippieagtigt det end lyder, er jeg enig med Halifaxxx med hensyn til "karma-teorien" vedrørende psykedeliske stoffers risiko for at inducere bad trips - for de fleste psykedeliske substansers vedkommende. Hvis du underbevidst godt ved at du er et dumt svin af og til, kan den bortgemte "dårlige samvittighed" sagtens finde på at "straffe" dig ved at give dig dårlige oplevelser med psykedeliske stoffer.
Dog mener jeg ikke at der er den store risiko for bad trip på lige netop 5-MeO-DMT; i gennembrudsdoser kan man opnå totalt egoloss ~1 minut efter man er begyndt at vaporisere stoffet, være "tilbage" efter under 10 minutter, og være tæt på baseline efter 20 minutter. Hvad man oplever er efter min mening så abstrakt, at langt størstedelen er svært for vores sind at bearbejde i "umodificeret" tilstand - hvilket for de fleste da også betyder at det er svært at beskrive oplevelsen, og erindringerne fra "den anden side" forsvinder let, på samme måde som de fleste drømme hurtigt "fordamper" fra den bevidste erindring.
N,N-DMT er lidt mere i stil med "gængse" psykedeliske stoffer (hvis noget sådan findes...), hovedsageligt på grund af den længerevarende virkning. Her vil man ved gennembrudsdoser være i "multiverset"/"tripverdenen" omtrent ½ time, hvis stoffet er røget (50 mg af det stads er MEGET røg!)eller taget intramuskulært (IKKE en anbefaling!). Den længere varighed giver bedre mulighed for at fordøje bare en SMULE af den strøm af input som sindet modtager. Dog tror jeg at relativt få af de som kaster sig ud i den slags eksperimenter vil reagere med panik/rædsel på de ting de oplever; det ER ekstremt, og det ved folk med adgang til substanserne som regel også på forhånd. Desuden er jeg i tvivl om hvorvidt ego'et er intakt nok til at fortolke hvad end man oplever som noget rædselsvækkende eller ubehageligt.
Ayahuasca har aldrig bragt mig til den form for "gennembrud" som man kan opnå ved rygning af DMT eller 5-MeO-DMT, og jeg tror at det er svært at opnå den sindstilstand ved oral indtagelse; her bliver man ikke fluks kastet ind i en anden, og helt surrealistisk virkelighed, men effekten kommer forholdsvist stille og roligt. IMO er effekten af ayahuasca mest sammenligneligt med psilocybin, og indebærer dermed omtrent de samme (mentale) risici.
...Men som de andre også nævner, er "mindset" den afgørende faktor for hvor stor risikoen for at få en dårlig oplevelse er. Hvis du er bange for stoffet (eller har moralske skrupler over at indtage det), og forestiller dig hvor galt det kan gå, vil trippet ofte blive drejet over i en dårlig "åh-nej,hvad-har-jeg-gjort-ved-mig-selv"-agtig retning :) . Jeg ved dog ikke om denne effekt vil kunne dominere selv et gennembrud på 5-MeO-DMT, hvor ego'et må regnes for så godt som ikke-eksisterende. Hvis man ikke ved hvem, hvad og hvor man er, og da absolut ikke kan tænke på noget så banalt som det hylster af kød og blod sindet normalt transporteres rundt i, er der ikke meget at frygte... :P
Altså: Hvis du er utryg ved at indtage en vis substans, vil du oftest være best tjent med at vente til du føler dig HELT klar - eller så klar som man nu kan føle sig på den slags... Ellers vil risikoen for et dårligt trip være langt højere.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Hvis du frygter bad-trip meget, er det måske en ide at prøve at forfølge følelsen i dig selv? Hvad er det som ligger under din bevidstheds overflade, som du er bange for? Hvad er det værst tænkelige som kan ske?
Nogle gange bør man bytte rollerne om i sig selv: hvis man er skræmt af sider i sig selv, og reagerer med "at springe til siden" hver gang det dukker op, så er man ikke hel, og derfor kan angsten for "badtrip" være meget stor. Noget af ens energi er ganske enkelt bundet i følelser og lyster, man ikke vil vedkende sig. Dette gør at man let kommer til at føle sig paranoid, fordi man ikke er i balance og kontrol med sin energi.

Nøglen til at tilbageerobre sin energi kan være, at søge mod det man frygter; at klø på med dødsforagt og svælge i rædslen. Vores normale reaktion på rædsel er jo netop at "springe til siden" og undgå hvad der end tricker vores rædsel. Gør vi det modsatte: åbner os for rædselsvisionerne, åbner der sig helt nye døre, som vi hidtil er gået uden om.

Men jeg har et bud på, hvad jeg tror din angst handler om....

Jeg tror noget i dig ønsker at opleve ego-død, selvom din overlevelsesdrift stritter vildt imod og sætter alle mulige tanker igang om badtrip i dit hovede. Det er meget normalt, skulle jeg hilse at sige! Jeg havde selv et par hårde år, hvor min overlevelsesdrift gjorde mange hysteriske krumspring med mit sind, og fik mig til at lægge alle mulige trip strategier og forholdsregler op, i et indviklet spejlkabinet. I lang tid hoppede jeg på spillet, men på et tidspunkt indså jeg at alle spejlene blot afspejlede det samme: angsten for egoet opløsning, og derved overlevelsesdriftens endeligt.

Mit råd er: Knus spejlkabinettet hvis du virkelig ønsker den ultimative oplevelse af at smelte sammen med Universet. Du har begæret og det tricker din overlevelsesdrift.

Men som Halifaxx skriver, så skader lidt god karma heller ikke!

Hilsen Fanny

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
skulle den her tråd egentligt ikke over i syntetiske ?

Nå men har fået fat på noget Methoxy-DMT (5-Meo-DMT), har læst alt hvad jeg kunne om dette stof, og følte mig parat til en anderledes langt ude oplevelse. Startede med PIHKAL mindste anbefalde dosis, 6mg, og blev grebet af panik, tror jeg, men mit hjerte begyndte at slå kraftigere end normalt :shock: Er det normalt ved så lav dosis, eller skal man bare ryge så meget mere næste gang, at man ikke lægger mærke til sådan noget? ...

Lige da jeg havde røget det, og fik den der voldsomme hjertebanken, kom jeg i tvivl om, om det nu også far Methoxy DMT...Men kom hurtigt tilbage igen, så "trip" tid og dosis, passer fint med det...smagen er meget mild, hmm...andet er der fist ikke at fortælle.

Men vil nok prøve med en "trip sitter" næste gang, men kender nok ingen der er friske på at skulle udøve førstehjælp, hvis det skulle komme til det :roll:

Er der nogle kendere der kan komme med nogle komentarer, tak ?

Titel:
Dedikeret medlem

når man ikke er lam nok, tænker man for meget over tingene og der kan panikken opstå!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]