Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 10:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 57 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Hvad er dine visioner om Psykedelia.dk's fremtid?
Genåben Fuckforummet! 39%  39%  [ 19 ]
Zannioy tilbage på boardet! 14%  14%  [ 7 ]
Heil Hitler! 33%  33%  [ 16 ]
Jeg mener det samme som alle de andre. 2%  2%  [ 1 ]
Årh, hvad!?! 12%  12%  [ 6 ]
Afgivne stemmer : 49
Forfatter besked
 Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Jeg forstår ikke hvorfor vi har denne diskussion? Beslutningen blev truffet af et flertal af medllemmerne og det bliver der ikke lavet om på. For mig at se har vi klart to muligheder: Enten holder vi "Fuck" lukket og så forsvinder møgungerne(!) og muligheden for at poste ligegyldigt, intetsigende lort, eller også genåbner vi det og lader et potentielt godt board henfalde til userisøsitet og med tiden den sikre død. Hvis sidstnævnte scenario eksekveres vil det også betyde tabet af en del af medlemmerne, men det vil ikke være fra samme gruppe som før. Det vil primært være ældre, seriøse medlemmer, som, for mig at se, er uundværlige hvis vi ønsker en saglig og nøgtern entheogen-diskussion på et dansksproget site. De vil ganske givet, forsvinde over på de store internationale fora fremfor at spilde deres tid her.

Jeg tilbringer ikke min tid her på Psychedelia fordi jeg finder det informativt, eller personligt givende på noget plan. Jeg er her heller ikke fordi jeg bruger "Fuck"-forum som kaffeklub og afløbssted for mine løbske teenage-hormoner. Jeg bruger min tid på Psychedelia fordi jeg har et oprigtigt ønske om at ændre nogle ting omkring samfundets opfattelse af psykedelika og bevidsthedsudvidelse generelt. Jeg er her også fordi jeg føler en personlig forpligtigelse overfor nye medlemmer som endnu ikke ved hvordan man behandler substanserne korrekt.

Før i tiden (Åh nej, skal vi nu høre på "Da far var ung"-talen...? -Goddamn right i skal!) var det sådan at nytilkomne postede en gang i mellem, læste en masse og ellers henvendte sig til de ældre medlemmer i en respektfuld tone. Ingen bukken og skraben, men bare en smule respekt fordi de trods alt har akkumuleret en del teoretisk såvel som praktisk erfaring med de forskellige emner. Senere, når man efterhånden blev en del af det sociale liv på boardet, mødte flere medlemmer irl osv, begyndte man at poste humor og inforståede topics.

I dag er det lige omvendt = Ét latterligt spørgsmål om amfetamin (som i øvrigt kunne være besvaret ved at UTFSE) og så ellers bare i gang med at poste lort om sexmisbrug af kyllinger, hvilke stoffer stjerner tager og alt muligt andet crap ovre i "Fuck". Jeg er, mildt sagt, pissetræt at præpubertære, gadesmarte møgunger og alt det pis de bringer ind på boardet.

Derfor bør "Fuck" efter min mening holdes lukket. Når det er sagt skal det da også nævnes at det ikke betyder at der ikke er plads til sjove indlæg i generelt. Tvætimod! Der er bare ikke plads til trivielle lorteindlæg og legestuehumor. Og det er ikke fordi jeg vil gøre mig til smagsdommer på området, men folk burde sgu selv kunne bedømme om et indlæg er for latterligt eller ej. Ellers er det måske på tide at de tager deres tilstedeværelse her på boardet op til revision.

(med andre ord, så er jeg enig med Halifaxxx. Kunne ikke have skrevet det bedre selv)

Og SMS, hvis du læser halihaxxx indlæg hele vejen vil du se, hvordan det virkede i #gamle dage" når der kom nye medlemmer. Personligt læste jeg på boardet i et års tid inden jeg blev medlem og jeg syns det er en glimrende indgangsvinkel til stofferen. Observer og læs inden du selv prøver det! Istedet for at springe ud i det med hovedet først og poste lorteposts...

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
nevermind...

Senest rettet af Psyko 25 sep 2004 17:06, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nykøbing Mors
DR-D skrev:
SMS for fanden dette er et narkoboard ikke en børnehave (selvom man nogle gange godt kan blive forvirret)

nu ikke for at flamme dig personligt, men prøv at gå ind under dín egen profil og tryk på "se alle 125 poster af sms"

såvidt jeg kan se har du ca. 90 af de 125 poster i fuck og de resterende er så spredt udover generelt og politisk, men der er da vist ikke en eneste i syntet el visionære...... Kan du se hvor jeg vil henaf?

Kan godt se hvad du mener.
Men grunden til at jeg er her er der for at lære noget omkring det. Jeg er her ikke fordi at jeg skal vidregive min info til andre der jeg ikke rigtig har så meget forstand på det som i andre har. Jeg vil lære at jeg andre ved at læse og derefter vidregive det til andre. Nu er det jo selvfølgelig ikke mig der står for boardet men det er der den opfattelse jeg har af boardet. Nåh jeg siger til andre at de skal smutte forbi psy er det fordi at jeg gerne vil ha af dem jeg kender får mere forståelse af det de indtager. Så det jeg mener med det er at fuck forummet er en god ide er at man bliver intergreret i psy og på den måde finder udad hvem i er jer der sidder bag skærmen. Så man både kan se at man kan ha det sjovt men samtidigt er der nogen forums der er mere seriøse det var det jeg synes der var en god ting ved det forum.
Håber du forstår hvor jeg vil henad med det

Titel:
Medlem

Jeg har haft ret stor nytte af at læse ting her på boardet. Grundet min manglende viden har jeg ikke fundet det forsvarligt at poste andre steder end i fuck forummet. Sagen er den at uden Art og Fuck så er erowid simpelthen bedre.
Psy.dk har, indtil nu, har været et "community"
med stoffer som omdrejningspunkt hvilket har sin beretigelse set i lyset af det øvrige samfunds opfattelse af stofbrugere. Uden community aspektet er psy.dk blot en samling personer(hårde kerne) der distribuerer informationer af relativt ringe troværdighed.
Undskyld jeg brugte jeres båndbredde uden at give noget igen.

Titel:
In our memories

Sms skrev:
Kan godt se hvad du mener.
Men grunden til at jeg er her er der for at lære noget omkring det. Jeg er her ikke fordi at jeg skal vidregive min info til andre der jeg ikke rigtig har så meget forstand på det som i andre har. Jeg vil lære at jeg andre ved at læse og derefter vidregive det til andre.

Og et flertal i administrationen, mener altså at du ikke behøver lære om snuff, dyresex og talgknopper på penis. Jeg synes det er helt iorden, at folk bare læser med, og undlader at blande sig i diskussionerne før de får opbygget den nødvendige viden. Men efter min mening medvirkede fuck-forummet ikke til nogen indslusning til de andre fora.
Det var snarere et sted hvor man kunne blive dummere, og få et forkert indtryk af psychedelia.

Mvh. Psyko

Titel:
In our memories

radon9 skrev:
Sagen er den at uden Art og Fuck så er erowid simpelthen bedre.

Ja, måske er er Erowid bedre, for dem der kan engelsk. Men her på siden kan selv de små knægte, der ikke har de fornødne kundskaber få hjælp. Desuden kan man her diskuttere tingene, så der er også er mulighed for at få svar på uafklarede spørgsmål, samt updates fra meget kvalificerede personer.

Jeg kan kun tale mig for mig selv (selvom jeg tror en del af den såkaldt "hårde kerne" er med mig her), når jeg siger at det er helt iorden at læse med i det skjulte, stille spørgsmål og så, når man føler sig parat til det, begynde at deltage aktivt i diskussionerne. Men hvis der er virkelig er nogen der vil smutte fra boardet fordi vi har lukket fuck, ja så var derees tilstedeværelse måske ikke så vigtig alligevel.

Mvh. Psyko

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: DK
Citat:
Ja, måske er er Erowid bedre, for dem der kan engelsk. Men her på siden kan selv de små knægte, der ikke har de fornødne kundskaber få hjælp. Desuden kan man her diskuttere tingene, så der er også er mulighed for at få svar på uafklarede spørgsmål, samt updates fra meget kvalificerede personer.

Jeg plejer normalt ikke at blande mig ret meget, men nøjes med at se på fra sidelinien....

Her bliver jeg dog nødt til at sige at jeg ofte har set UTFSE i flæng fra diverse mods....forståeligt ofte, men at man "bare" kan komme ind og få svar på alt, hvis man er newbie, er IKKE sandt!

Jeg mener at moderatorene ofte gør deres arbejde godt, men det glipper mere end sjældent at der bare bliver snerret eller UTFSE'et af folk.

Så hvis i vil have dette board til at være en dansk pandent til erowid, med det danske sprog som primær undskyldning, er det ok....bare ikke det jeg forum/board jeg har nydt, grinet og lært af mange gange...

Just my 2 cents....*glider tilbage i skyggerne*

Dwarfen

Titel:
In our memories

"Her bliver jeg dog nødt til at sige at jeg ofte har set UTFSE i flæng fra diverse mods....forståeligt ofte, men at man "bare" kan komme ind og få svar på alt, hvis man er newbie, er IKKE sandt!"

- Det er korrekt, at vi af og til kræver af folk, at de lige tjekker ordet med søgemaskinen inden de opretter et nyt topic om det. Der er flere grunde til denne praksis: For det første holder det spørgsmålene og svarene til et emne samlet. For det andet betyder det, at man slipper for at gentage sig selv, hvilket de fleste synes er idiotarbejde.
Hvis ens spørgsmål ikke bliver besvaret af tråde man finder om emnet, har man lov til at oprette en ny.

"Jeg mener at moderatorene ofte gør deres arbejde godt, men det glipper mere end sjældent at der bare bliver snerret eller UTFSE'et af folk."

- Jeg er helt enig i, at der ikke bare skal snæres UTFSE af folk, og det er også noget vi har snakket en del om i administrationen. Hvis du tjekker efter, tør jeg næsten vædde med at de fleste "flabede" moderatorsvar ligger tilbage i tiden. Vi forsøger ligeledes at få den "hårde inderkerne" til at tale pænt til newnbies,o

"Så hvis i vil have dette board til at være en dansk pandent til erowid, med det danske sprog som primær undskyldning, er det ok....bare ikke det jeg forum/board jeg har nydt, grinet og lært af mange gange..."

- Der er ikke tale om en undskyldning, og desuden sagde jeg jo også at debat elementet var vigtigt, right? Nogle af os mener altså ikke, at det er nødvendigt at folk også kan og grine af andre menenekser smerte, ligegyldigheder, og seksuelle perversioner, mens de er på siden.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: København
Jeg savner på ingen måde fuck forum som jeg husker det.

Tjalfe's drøm om et fuck forum er jeg tilgengæld ret tændt af. Et sådant forum kan jeg se eksistens berettigelsen af. Kunne man ikke opnå det, hvis man lavede det til et "members only" forum? Hvis folk har skrevet seriøse indlæg rundt omkring, så må de også godt skrive om deres mere useriøse trip tanker ét sted?

Det vil dog kræve en del administration kunne jeg forestille mig, men det må også være det eneste negative ved det.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Utopia
Jeg har næsten aldrig brugt fuck-forummet, det er jo ikke der jeg skal hente min viden om narko vel? Hold det lukket, så folk der poster kun poster for relevansen til psychedelia.dk, men henblik på at få/videregive seriøse informationer om narkotika.

Kan kun give alle nazi'erne ret!! :P

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2750
Hvad er det for noget fis at lukke fuck forumet! Det kan da godt være at 90%af det var noget hø men de sidste 10% har virkelig været god humor på den fede måde. Jeg savner at kunne bruge forummet når jeg er blæst eller har været blæst dagen før og stadig ikke helt har kommet mig. Så kan alle dem der ikke gider læse i fuck forumet bare lade være! hvor svært kan det være.

forargede hilsner
Martin

Titel:
Dedikeret medlem

Prøv nu at læse de forrige posts.

Grunden til at det er lukket er for ikke, at psy.dk skal fremstå som et board, hvor perverterede teenagere kan få frit afløb for deres fantasier i en sygelig efter-brandert. Psy.dk skulle gerne udstråle seriøsitet (hvilket de andre fora selvfølgelig og så gør), men samlingen af useriøse posts/medlemmer var drastisk stigende i fuck-forummet.

Citat:
Så kan alle dem der ikke gider læse i fuck forumet bare lade være! hvor svært kan det være.

Og så for at vende dit svar om:Hvis du var så glad for fuck-forummet, hvorfor finder du så ikke et andet sted, hvor du kan få dit humør-behov stillet?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
DeF skrev:
Og så for at vende dit svar om:Hvis du var så glad for fuck-forummet, hvorfor finder du så ikke et andet sted, hvor du kan få dit humør-behov stillet?

Hvis du aldrig har set Fuck-forumet som en del, men en fraktion af psychedelia, er det da ikke underligt at du er for lukningen. :roll:

I er en flok dobbeltmoralske gamle sure mænd, der vil forebeholde deres eneret på at pisse på græsplænen! :twisted:

Titel:
Administrerende Direktør
Brugeravatar

@Dr. Otling

Og du er et møgforkælet lille barn, der græder fordi vi har taget dit legetøj fra dig... :twisted:

@Fråder

Der er nogle sticky's rundt omkring på boardet hvor jeg redegør for hvorfor vi er en gruppe, der har besluttet at lukke fuck-forummet. Når du har læst det indlæg og hvis du stadig ikke føler at argumenterne er gode nok foreslår jeg dig at tænke over hvilket privelegium det er for dig at have psychedelia. Der sidder faktisk folk bag skærmene som ofrer meget af deres tid på at køre det her site så det har en bare nogenlunde standard. - Du sidder derimod hjemme foran skærmen og kan modtage al den information fra dette site uden at skulle gøre andet end at bruge søgemaskinen og måske skrive en post med et spørgsmål. Så jeg vil rent faktisk mene at du ikke er en skid berretiget til at føle dig foraget over at vi kommer med et tiltag der (forhåbentlig) vil styrke Psy.dks sagliged og faglighed!

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Dr. Otling skrev:
I er en flok dobbeltmoralske gamle sure mænd, der vil forebeholde deres eneret på at pisse på græsplænen! :twisted:

You´re damn fucking right, son...vi skal allesammen være her, men du vover lige på at pisse på min plæne...og lad så lige være med at bande, ikke :lol:

Vh CC

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2750
Andreas-> Nu tager du og lukker din fede klamme kæft og lytter til hvad jeg har at sige! :
Citat:
Når du har læst det indlæg og hvis du stadig ikke føler at argumenterne er gode nok foreslår jeg dig at tænke over hvilket privelegium det er for dig at have psychedelia

Hvad er det for noget fis at fyre af jeg er da totalt lykkelige for psy, og har været det LÆNGE inden du overhovedet kendte det her sted.

Citat:
Der sidder faktisk folk bag skærmene som ofrer meget af deres tid på at køre det her site så det har en bare nogenlunde standard.

Lige præsis! og jeg er en af dem så gå hjem og vug!

Def->Så må løsningen være at man skriver i forum beskrivelsen at her får bla. teenage drenge afløb for deres seksuelle fustrationer. Så kan alle dem der ikke er intresserede i teenagedrenges seksuelle frustationer bare lade være med at klikke på linket. hvor svært kan det være?

Jeg har ikke giddet pløje mig igennem alle de forrige post i denne tråd, men jeg syntes stadig at dem der har lukket fuck forumet har jord i hovedet, og der er ikke en skid i kan sige der vil ændre det MUHAHAHAAHAHAAHAHAHA!

Venlig hilsen
Fråder

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Hvis du ikke kan diskutere i en stureren tone, bør du slet ikke diskutere. Det er fint at du ytrer dit kritikpunkt, men barnlige obskøniteter kan du glemme til bibelmøderne!

Fråder skrev:
Lige præsis! og jeg er en af dem så gå hjem og vug!

Nu tog jeg mig så lige de tre minutter det tager at læse dine samlede indlæg i gennem og jeg må ærklære mig uenig. Du har primært postet hyggesnak og fiosofiske standpunkter. Ikke just hjørnestenen i debatten herinde. Andreas derimod, gør IMO et rigtig flot sykke arbejde, både fagligt for siden og som moderator, så jeg synes ærligt talt at du burde vise, bare almindelig respekt over for ham.

Emnet er uddebatteret nu, vi gennemfører de nye ændringer og hvis det ikke virker hensigtsmæssigt, må vi tage beslutningen op til revurdering.

/Edit: Emnet låst. (Hvis nogle er utilfredse med min beslutning, står min indbakke som sædvanlig åben)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 57 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]