Hehe, okay, psykose er måske et lige lovligt kraftigt ord at bruge! Men det, som det handler om at jeg idag har oplevet to tilfælde af at opleve lyd der "ikke var det". Det skal lige siges at jeg ikke er påvirket på nogen måde!

Det første tilfælde var umiddelbart efter jeg kom hjem fra arbejde idag. Havde lige været i bad og kommer op på mit værelse hvor min computer står tændt, og jeg kan se den står og spiller noget meditationsmusik (et nummer jeg kender ret godt). Der er skruet næsten helt ned for forstærkeren, men da jeg lytter efter kan jeg sagtens høre musikken, dog MEGET lavt. Jeg går hen til forstærkeren og skruer op, men får lidt af en overraskelse, for da jeg skruer op blæser en eller anden fuldstændig fremmed sang ud af højtalerne, og da jeg kigger på forstærkeren står den ikke til computeren, men til radio.

bare det var i sig selv ret interessant!
Men! Nu sidder jeg her foran min computer, og kommer så forbi denne her side på nettet hvor der blandt andet er noget animeret øjenguf. Sidder og trykker mig videre et par gange indtil der kommer en animation frem af en mand der rejser sig fra sin seng, skriger og ligger sig ned igen (
http://www.bluehoney.org/Cybertrip04.htm). Dette kører i en løkke, så det giver en glidende bevægelse af manden der bliver ved med at rejse sig op og lægge sig ned. Det ret interessant at sidde at kigge på, idet animationen er gentaget en 40-50 gange ved siden af sig selv (se linket). Det underlige er så at jeg faktisk pludselig kan høre manden skrige. Jeg blev først i tvivl om, om det var noget animationen ligesom var "født med", men jeg har slet ikke noget lydkort i denne her computer, så det er ihvertfald ikke DER lyden kommer fra! Jeg hælder mest til at den kommer fra mit eget hovede, altså at hjernen "finder på den". Og det er ikke noget engangstilfælde. Nu har jeg et par gange mens jeg har skrevet denne tekst bragt siden frem, og hver gang jeg har betragtet animationen uden at tænke på noget kan jeg høre manden skrige. Det er ganske vist meget lavt, men det er der, ingen tvivl om det. (altså i mit hovede er det der

). Det er er ret interessant, og jeg kunne godt tænke mig at udforske det lidt mere med andre typer animationer sat op på samme måde!
Har nogen oplevet noget lignende? Eller vil jeg forevigt være stemplet som personen med defekt hørelse på dette forum?