Citat:
Hvorfor ikke bruge kræfterne på at finde og etablere et nyt sted, hvis i inderst inde godt ved slaget er tabt på Jagtvej.
- Der er en del af ungerens brugere der har den holdning, men aktivisterne og mange af brugerne(særligt dem der har brugt huset i mange år), holder indædt på det. Revolutionsromantikken lever i bedste velgående, og kan man holde på det her hus mod alle odds har man jo bevist sit og husets værd. Mange andre, som mig, synes måske også det er en bedre idé at få BZat nogle andre steder, og lejet nogle ting, se om man kan finde alternativer, men det er ikke en specielt populær linie i miljøet, og uden at handle i kraft af hinanden kan man ikke udrette meget. Det humanitær-anarkistiske miljø er ikke så stort igen(ikke engang i københavn), og vi burde kunne finde en slags konsensus, men det er ikke lykkedes endnu - det er problemet med basisdemokrati.
Citat:
Sålænge der er lidt goodwill tilbage fra kommunens side.
Måske under lidt trangere kår (i starten), men hvis man så viste kommunen, hvad man egentlig stod for. Slæbte andre medier end lige TV-Stop med til arrangementerne. Lavede underskriftsindsamlinger til forsvar af huset, og prøvede at skabe en mere åben, forsonlig, profil i medierne, brug medierne til noget positivt(ligesom svinene på den anden front gør), jeg tror ikke spies's al omtale er positiv altid holder stik.
Selvfølgelig har medierne tit en snæver indgangsvinkel, men i gør også selv jeres til det.
- Tjo, men en del af ungerens styrke er jo at både os brugere og aktivisterne vi støtter er død-og-pine hardcore kompromisløse. Hvis vi samarbejder med medier og personer der faciliterer ting vi ikke går ind for(kapitalisme, sexisme etc.) så gider vi bare ikke. Det er stædigt og skader naturligvis kampen for ungeren på et rent objektivt standpunkt, men det er også en styrke. Det værende sagt har en bred vifte af medier støttet vores standpunkt i fortiden, og gør det stadigt(Politiken, Information, På Gaden m.fl.).
Citat:
En anden ting, er måske en lille vedtægtsændring, selvom jeg synes tanken om at ting koster hvad i synes de er værd, er umålidelig fed, kunne den måske indenfor rimelighedensgrænser koste det de koster, altså stadig være nonprofit men gøre at stedet løb rundt (Undskyld hvis jeg fuldstændig har misforstået det her, men regner med stedet kører på tilskud fra kommunen?!?! Men hvis i er selvfinansierede, så ignorer det bare)
- Ungeren er 100% selvfinansierende. Penge til arrangementer, forbedringer mm. kommer ind via koncert-indtægter, men LANGT det meste af alt arbejde der foregår i huset er helt frivilligt. Selv de sureste klamme tjanser. Kan ikke lige ignorere det, for det er en vigtig ting at vide om stedet, syns jeg.
Citat:
Det vil under alle omstændigheder give endnu større frihed og flere rettigheder end jeres nuværende 'autonome' aftale med kommunen, at være husejere.
Jeg er helt enig i politikerne stadig lyver som svin, my point exactly
- Tjo, men ungeren er jo ikke ungeren hvis den ikke var helt og holdent brugerstyret - dette er en principsag, og hvis vi kastede håndklædet i ringen og blev en forening m. bestyrelse osv. kan det hele være ligemeget(stengade 30 gjorde det samme i sin tid, og se hvordan de er endt!).
Citat:
Og faderhuset har vel også en grund til at være en smule mistænksom eller hvad ? Og hånden på hjertet tror du så altid i har virket på de her stakkels forstyrrede, selvpinende gejstlige som om i har søgt en dialog
Med dialog mener jeg stille og rolig forholdsvis saglig debat som vi har her, uden trusler og "Fascistsvin!!!"
- Lige siden huset blev solgt til Human A/S uden vort samtykke, og solgt af Human A/S(der helt tydeligt var et strå-firma for kommunen) til faderhuset har der ikke været interesse for dialog fra nogen af siderne. Faderhuset lagde ud med en hård linie("de autonome er besat af djævle, og før guds lys skinner derinde og de er drevet ud, er vort arbejde ikke gjort." - ordret citat af Ruth Evensen, faderhusets messias-figur og diktator på livstid.), og vi har ikke set nogen årsag til ikke at besvare den.
Citat:
I et autonomt hus må der vel også ske en ændring af brugerne med tiden, hvem dikterer hvad der er brugernes ønsker. Jeg mener at den måde ungeren har kørt på indtil nu, kan jo også have holdt nogle potentielle brugere af ungeren væk, men som måske ville benytte huset, hvis der havde været en anden stemning/arrangementer/klientel whatever
Og der må vel unægteligt være sket noget siden det var bz'ere der huserede.
- Jeg kan så fortælle dig at ungeren har ændret sig meget i de 24 år der er gået. De originale medlemmer af BZ-brigaden der fik huset har kun meget få medlemmer der stadigt involverer sig i huset(disse er dog også meget engagerede i retsgruppen og kontaktudvalget), og i dag er det fortrinsvis anarko-punkere og humanitære aktivister der lægger arbejde i huset. Stedet vil, ved sin fremtoning, basisgrundlag og ord/symbol-valg i sine plakater, skrivelser mm. ALTID jage mange mennesker væk, fordi de ikke kan håndtere aktivisterne og brugernes hudløst ærlige og rabiate modstand mod undertrykkelse i alle sine former. Jeg kan godt forstå at mange drives væk af vores image, og sådan må det bare være, for vi kan ikke gå på kompromis med vores kamp og vores modkultur.
Citat:
Men det lyder som der er en klart defineret (indskrænket) opfattelse af hvad brugerne af huset som kollektiv begreb vil have?
Altså som jeg ser på det burde medborgerhuset også have plads til at der sad nogle Faderhuset weirdo's og messede i det ene hjørne og nogle tibetanske munke i det andet, altså et kulturcenter for alle uanset hvor blæste de måtte være (Absolutely no offence ! ). Kunne måske endda redde nogle af disse fortabte sjæle ved ikke at undgå at lande i dialog med anderledes tænkende.
- Nu må du huske på hvad ungeren står for. Der er plads til ALLE, forudsat disse giver plads til ALLE. Husets regler er ikke bestemt af en lille og snævertsynet klike(selvom en del sådanne kliker huserer derinde og har præget noget af stedets udvikling), men af alle der bruger det. Kommunister, anarkister, drukpunkere, hjemløse, humanitære gadeaktivister og mange andre er med til at afgøre hvad der foregår derinde gennem grund-demokrati - Et er man blevet enig om, og dette står til stadighed som husets love: INGEN vold, hårde stoffer(stærkere end hash og svampe/syre), homofobi, rac/naz-isme, sexisme eller undertrykkende moral. Derfor er der ikke plads til faderhuset, der som nævnt tidligere er modstander af noget nær alle former for personlig frihed, og som bevidst og gladeligt ville undertrykke andre brugere så snart de kom indenfor.
Citat:
Men i bund og grund , FIGHT ON !!!
Om ikke andet så for en fredning af bygningen
- Gracias! Will do