Hvorfor bliver en række børn fanget i Koma uden forklaring ? - Kan man virkelig lave en computerskabt virkelighed, der virker lige så virkelig som den rigtige verden ?
En række historier viklet ind i hinden med retning mod det mystiske Otherland. En computerskabt virkelighed, som det både er svært at finde og at få noget at vide om. Hovedhistorien følger den sorte sydafrikanske computerlærer Renie Sulaweyo. Hun bor alene sammen med sin fordrukne far og sin 11årige lillebror. Hun har været "næsten-mor" for lillebroren siden morens tragiske død. Mens broren er på Nettet (I denne fremtid er man på nettet, med alle sine sanser) falder han i koma. Lægerne kan ikke finde nogen fysisk årsag og står hjælpeløse over for hans fortsatte koma. Renie er vred og ulykkelig og beslutter sig til at finde ud af hvad der kan være sket. Sammen med sin elev/ven buskmanden !Xabbu hacker hun sig ind på den node, hvor lillebroren tilsyneladende fik sin sygdom.
En spændende og fascinerende fortælling. Tad Williams er en dygtig fortæller, der formår at holde læseren fanget, selvom stoffet faktisk er ret tungt. I bund og grund er det en meget filosofisk historie, der stiller spørgsmål omkring virkelighed, livsværdier, kultur og tro. Miljøet er, trods dets fremmedartethed, en ikke helt usansynlig fremtid. Personerne er indviklede, fascinerende og midt i al teknikken - meget menneskelige. En virkelig top Science fiction serie.
Det er uden tvivl den mest ekstreme bog jeg nogen sinde har læst. Universet er så grotesk, vulgært og psychedelisk på den fede måde. Og jeg må sige den virkelig har påvirket mig på en syret måde, som ingen andre bøger har kunnet. Heldigvis har han skrevet tre bøger mere i samme serier, og det kunne bestemt være al al for sygt hvis nogen gad lave en ordenlig filmatisering (selvom det nok er drømme tænkning)
Der er ikke andre der har læst denne fantastiske bog ?
_________________ Den røde knap → •
|