Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 00:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The Beach
Jeg så dette foredrag og blev lidt mærkelig til mode, hvad syntes I, for mig gir det ret meget mening, men jeg syntes det er en ret tung viden at drible med på egen hånd;

http://www.gnosticmedia.com/

Hvis man hellere bare vil læse, er der;

http://www.jamesarthur.net/

Håber det vækker lidt tanker, om ikke andet...

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Hvad er det lige præcis du mener de dribler rundt med på egen hånd?

Af det jeg har fået ud af det indtil videre er det vel bare en del teorier der peger i retning på at religioner evt. kan have opstået ved brug af svampe, og et angreb på den katolske kirkes inkvisition... Med andre ord. Områder som mange andre tænkere har forsket i.
Det der er deres eget, eller det de gør på egen hånd, er vel bare deres twist på historien?
Eller?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Odden skrev:
Hvad er det lige præcis du mener de dribler rundt med på egen hånd?

Du misforstod mig vist. Det jeg mener er at JEG har et behov for at diskutere dette emne...

Jeg har altid syntes at jul, var et lammeren konsept, og at der måtte være en dybere mening med den (udover at bruge alle sine penge), men er der andre gode kilder til denne viden? Andre uafhængige forestillinger der bære i denne retning... Kan jeg komme tættere på denne del af emnet?

Det passer selvfølgelig alt for godt til mit verdens syn, så det behager mig selvfølgelig at se disse billeder, men er der yderlige belæg for at tro på det!? Man skal ikke tro blindt på alt hvad man ser/hører men jeg tror nu der er noget om snakken her.
Desuden finder jeg symbolikken meget interresant, jeg er sjældent blevet præsenteret for en mere "klar" fortolkning/observation af religionerne/symbolerne... For mig er der taler om mere end bare et angreb på kirken, det er et angreb på samtlige religioner, samt de fleste af vores "ferieritualer", et ganske udmærket angreb på noget, som de de færreste stiller spørgsmål ved...

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Du skal kigge på de ældre religioner så. For man ser tydeligt at jul ligger ved vinterhverv. Der hvor dagene bliver længere.... Det har man altid fejret, så det er der ikke noget nyt i. Det der er det nye var at de kristne kom og ville have deres helligdage, så de lagde dem hvor de gamle religioner havde deres. Og det er sjovt at se at fejringen af kristi fødsel er lagt der hvor dagene bliver længere ;)

Angående de her svampefanatikeres tro på at julemanden oprindelig var en Amanita ting, så skal man heller ikke glemme at julemanden var grøn før i tiden. Og at de på det punkt nok forsøger at finde lidt flere forbindelser en der nok egentlig er, og det derfor nogle gange bliver lidt for søgt.

Men angående kristendommens opståelse som monoteistisk dogme, så skal svaret her også findes i traditioner fra før kristendommen, såsom kabbala systemet, evt. hinduistisk tænkning etc etc.
Foreksempel er det nævneværdigt, hvis folk ikke allerede ved det, at Jahve bare er en lille stammegud blandt mange i det gnostiske system. Jahve syndede i dette system ved at sige han har skabt alt, og at alle skal tilbede ham, derved skabte han en disconnection, og Han glemmer at der er meget andet end ham selv, og at han selv er skabt. Denne selvstolthed han har, som har skabt denne disconnection var det gnostikerne prøvede at re-etablere gennem deres systemer og teorier.
Men der er enormt meget i alt det her.
Gode ord for dig, hvis du er interesseret i alt dette, at søge på er Gnosticisme, kabbala, jahve+demiurg, etc.
http://etext.lib.virginia.edu/cgi-local ... ?id=dv2-38
http://www.gnosis.org/welcome.html
http://www.borndigital.com/tree/
http://en.wikipedia.org/wiki/Kabbalah

Håber du finder noget her, til at begynde med :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Off-topic
Jeg var engang til et foredrag om UFO'er og Korncirkler, der havde lidt den samme effekt på mig... Nogle gange ved jeg ikke hvad jeg skal tro, men jeg har i nogen grad lyst til at tro på noget af det.

Endnu mere off-topic
Jeg starter en ny religion i dag (min 3'de), nogen der er klar? Vi "tilbeder" den guddommelige natur i ALLE dens udformninger! Gaia er gud og vi er hendes børn (så kan vi altid snakke om hvordan børn skal opfører sig)! Tilbedelsen foregår gennem dans til repetative rytmer og andre synergiske aktiviteter (som jeg finder på hen ad vejen).
Er vi mange nok, kan vi blive et registreret tro's samfund og få frigivet vores "hellige sakramente", stillet lokaler til rådighed osv.

-Og ja, jeg er en Kætter!

Titel:
Medlem

Fred være med jer

Det er et godt foredrag som er lidt lang i spyttet den første times tid. De laver konstant kilde henvisninger som det hører sig til i intellektuelle kredse, og jeg ser spændt på om ikke de to herrer kommer til at markere sig.

Der er ingen tvivl om at de er stærkt inspirerede af Jordan Maxwell, og hans måde at holde foredrag på.

http://www.jordanmaxwell.com

Maxwell er formodentligt een af de bedste researchere inden for det occulte i vores livs tid. Han trækker utroligt meget på andre dygtige folk som Manley P.Hall, Myron Fagan, John M. Allegro og mange andre. Jeg har en hel harddisk fuld af den her slags materiale, og opretter gerne en ftp for interreserede som kører om natten (Da det bliver fra min private computer).

Interreserede brugere skal bare give mig deres email, så poster jeg login og pass.

Der er meget konspirations materiale imellem, men da disse mennesker ulejliger sig at læse på lektien andre steder en ufo.com og illuminatiisthedevil.com er det værd at lytte til. Maxwell kan godt nogengange ryge totalt ud af en tangent, specielt den begejstring han har for sacharia zitchins arbejde med oversættelse af cunaiform skrifterne fra sumer og babylon, kan for mange godt virke noget flippet. Jeg syntes det er spændende, men kan ikke verificere dets ægthed.

(zithin er manden bag annunaki, niberu, Enki, Enlil, og dem der fra himlen til jorden kom. baseret på disse tidlige skrifter)

-Zoolog- spørgs løs, vi er på min banehalvdel nu :)

ONE!
Enki

Titel:
Medlem

indskydelse: Mange af de symboler de opererer med har flere betydninger end bare dem de præsenterer. Men da de jo er tilhængere af den personlige spirituelle oplevelse igennem brugen af shamanistiske principper, farver det selvfølgeligt foredraget.

alle sælger noget, der er kun i naturen at måltider er gratis.

Titel:
Medlem

Citat:
Angående de her svampefanatikeres tro på at julemanden oprindelig var en Amanita ting, så skal man heller ikke glemme at julemanden var grøn før i tiden. Og at de på det punkt nok forsøger at finde lidt flere forbindelser en der nok egentlig er, og det derfor nogle gange bliver lidt for søgt.

Jeg er uenig. For skt.nicolai var ikke inspireret af lappernes shamaner, hvorimod cocacolas populære karakter HELT SIKKERT, er det.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Ah ok.
Fortæl endelig mere om det.l

Titel:
Medlem

se filmen din slyngel! :D De går i detaljer om netop det, og giver gode kilde refferencer.

ONE!
Enki

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Nænej... jeg giver dig en enestående mulighed for at formulere dine egne ideer på skrift, og sætte dit eget syn på sagen... Og du smider det tilbage i skallen på mig.. NEJ FØJ!!! :P

Titel:
Medlem

Odden skrev:
Nænej... jeg giver dig en enestående mulighed for at formulere dine egne ideer på skrift, og sætte dit eget syn på sagen... Og du smider det tilbage i skallen på mig.. NEJ FØJ!!! :P

Hehe jammen, så vil jeg gemme posten her og gøre det ved lejlighed, for det kræver at jeg skal samle en del billede materiale, og det er jeg ikke lige i humør til nu. Jeg havde ellers håbet at deres forklaring vil være god nok, og vi så kunne diskutere de forskelle jeg mener at have fundet fra deres. Det tager jo lang tid at samle materiale på den måde :)

ONE!
Enki

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]