kaare_com skrev:
Jeg har engang læst et sted at man kunne lave en fortrinlig blanding af rød fluesvamp og snaps ved at tage et par store svampe, hakke disse i stykker og så lade dem trække i en halv liter snaps i en dag eller to. Det har jeg så gjort, og det er blevet til en utrolig rød substans, har prøvesmagt den lidt, kun en tsk eller to, og det smager udmærket, men så er det jeg tænker:
1. Kan det potentielt være en farlig blanding, og hvad kan drikken eventuelt gøre ved én?
og
2. Det aktive stof i rød fluesvamp, er det, det røde farve som optages af alkoholen?
Kaare
1. Jeg tvivler på at det er en farlig kombo sålænge mængden af fluesvampen og alkoholen er forsvarlige.
2. dunno

- Mener dog at mængden af muscimol er lige koncentreret i hele svampen så det vil, ifølge min muligvis tvivlbare hukommelse, ikke være det røde der er muscimol..
Må man spørge om du varmede svampene tøre før du brugte dem til snapsen? Denne metode skulle føre til et højere indhold af det stof du søger en virkning af.
Spændende eksperiment IMO.. Jeg ved der mindst én herinde som roder med samme slags eksperiment som du. Man må jo håbe de ser denne tråd, så de kan komme dig til hjælp
EDIT: Er det muligt du lige kunne mindske størrelsen på din avatar?
Størrelsen ødelægger lidt overskueligheden i tråden synes jeg
/Cope