Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 06:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey forum!
Jeg skal til at skrive stor skrf. opgave i dansk og skal skrive om såen noget terapi, mest fordi det er den eneste bog jeg har læst i nyere tid:P men ville hører om der var nogen som havde nogle artiker lr måske selv skrevet opgave om det som ku hjælpe.
På forhånd tak

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Følgende bøger med Stanislav Grof kan anbefales:

”Den Indre Rejse 1 – Kortlægning af det ubevidste gennem LSD-psykoterapi” (1975, ISBN-8741840410)

”Den Indre Rejse 2 – Menneskets møde med døden” (1977, ISBN-8741845099)

”Den Indre Rejse 3 – LSD Psykoterapi i teori og praksis” (1980, ISBN-8741827759)

”LSD Psychotherapy” (1994, ISBN-096600194X), engelsk

Desuden kan jeg anbefale Albert Hofmanns bog "LSD - My Problem Child" - findes i online-version her:
http://www.flashback.se/archive/my_problem_child/

Ellers er google altid en god søgemaskine... du kan søge om "LSD psychotherapy", "LSD therapy", "LSD terapi" og "LSD psykoterapi". Også hvad du ellers kan fantasere dig frem til.

Du kan også komme ind på hvordan LSD blev brugt på psykiatriske hospitaler her i landet, hvor man troede at LSD var medicin, man bare skulle give til folk og vente til de bliver helbredt, istedet for at være en aktiv del af deres oplevelse. Pga. det gik det galt, og der kan du perspektivere til Stanislav Grofs succesfulde metode at gøre det på.

I denne forbindelse kan jeg faktisk også anbefale
Jørgen Lumbye's bog ”Brug og misbrug – Vi er alle på stoffer” (1998, ISBN-8741363485).

God arbejdslys, og frigiv LSD! :P

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Ja, søg generelt på navnet Stanislav Grof. Der finder du nok en del. Bare husk at vær lidt kritiske overfor kilder fundet på internettet.
Ellers så tjek: http://www.maps.org der kan du nok finde en del godt :)
Held og lykke!

Titel:
Insane psychedelia user!

Var det ikke også Timothy Leary der gav folk LSD og blev smidt ud fra lægestudiet eller noget i den stil ?

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Treasure skrev:
Var det ikke også Timothy Leary der gav folk LSD og blev smidt ud fra lægestudiet eller noget i den stil ?

Han var færdiguddannet såvidt jeg er orienteret, men Harvard smed ham ud, så han ikke længere kunne undervise de studerende i sine lidt specielle ideer.

Mvh. Psyko

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
var det ikke pyskolog
erowid.org siger
He earned his PhD in psychology from U.C. Berkeley
og han underviste på Harvard

så så vidt jeg kan se var han ikke læge

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
hyene skrev:
var det ikke pyskolog
erowid.org siger
He earned his PhD in psychology from U.C. Berkeley
og han underviste på Harvard

så så vidt jeg kan se var han ikke læge

Han var ganske rigtigt psykolog. Endda en rimeligt anset en. Han havde bl.a. lavet den psykologiske test man brugte til at klassificere fanger efter, for at afgøre om de skulle i et lav eller høj sikkerhedsfængsel. Noget der kom ham selv til gode da han blev dømt for besiddelse af marihuana. Der blev han nemlig sat til at gennemgå den test han selv havde udviklet og kunne derfor svare så han røg i et lavsikkerhedsfængsel hvilket gav ham mulighed for at flygte.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]