Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 13:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Ok.. øh.. Astral har i den tid jeg har været med på psych været god til at finde en masse info om hvormange konspirationsteorier der egentligt kan findes. Han har efterfølgende smidt dem her på psych og er derefter blevet angrebet af MANGE medlemmer.. især de ældre medlemmer..
Jeg kunne godt tænke mig en debat om hvor vidt verden er styret at regeringsmagter, og konspirationsteorier. Begrund jeres svar, og prøv for (ham den langhåredes skyld) ikke at kaste for meget med mudder!

Jeg tror ikke selv at verdenen er i kontrol eller bliver styret af sammensværgelser. Hvorfor? Fordi dette vil betyde at megen af al det dårlige derude vil skyldtes færre folk måske.. Jeg vil hellere at vi alle er skyldige i det rod vi mennesker gennem tiden har været skyld i på denne uskyldige kugle (som kunne være paradis).

Det var da en start.. Nu er det jeres tur..

/IC

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Selvfølgelig er verden styret af regeringer..hvad i al verden taler du om? Og hvad har det at gøre med konspirationsteorier? Der er da ingen tvivl om at en regering styrer det voldsapparat der hører til staten og bruger det til at håndhæve deres magt overfor borgerne.

Men hvis du mener sådan en global sammensværgelse a la det Astral talte om, så nej. Hvorfor ikke? Fordi der ikke er noget der tyder på det og intet af det konspirationscrap jeg har set har været overbevisende.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

dankdawg skrev:
Men hvis du mener sådan en global sammensværgelse....(mudder)....

Netop..

Er der hemmelige klaner eller højtstående folk der prøver at styre verdenen i en anden retning end de almene borgere ønsker?

/IC

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Infected Cope skrev:
dankdawg skrev:
Men hvis du mener sådan en global sammensværgelse....(mudder)....

Netop..

Er der hemmelige klaner eller højtstående folk der prøver at styre verdenen i en anden retning end de almene borgere ønsker?

Selvfølgelig er der nogle folk, der forsøger at påvirke politikerne i en retning, der er gavnlig for dem selv...Det kaldes lobbyisme. Men at forestille sig, at et hemmeligt selskab som Illuminati skulle sidde og styre verdenens gang forekommer mig meget naivt. Bl.a. fordi jeg tror det ville være meget svært, at holde den slags hemmeligt (og her regner jeg selvfølgelig ikke med latterlige hjemmesider, der konstant skriver om "sandheden). Før eller siden er der nogen der lækker historien, bare se på den ulovlige overvågning af amerikanske statsborgere. Det kom jo også frem...Det er næsten umuligt at holde store konspirationer hemmeligt. Desuden er de fleste der tror på konspirationer sindslidende...Hvilket selvfølgelig bare er en label, som "systemet" har sat på dem, hehe.

-Psyko

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
Det er vel næsten en arketypisk tanke for den ustyrlige psykedeliker, at verden på en eller anden måde er styret af af nogle ondskabsfulde mennesker, som samler sig i en Bilderberg-gruppe, i en zionistisk lobby eller en helt tredje gruppe. Lige pt. forekommer det da bestemt ikke usandsynligt, at verden er styret af islamiske tågehoveder.
Personligt tror jeg ikke så meget på det vrøvl. Jeg synes, det efterhånden er blevet illustreret nok i The Simpsons, at Kang et al styrer både mine, dine og deres tanker og handlinger.

Mao.: hvad er den her tråd et oplæg til, Cope? - Du udtrykker en ubetinget respekt for Astrals mentale forvrængninger i form af syge konspirationsteorier, men er det helt ærligt derud, du vil?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Gachine skrev:
Mao.: hvad er den her tråd et oplæg til, Cope? - Du udtrykker en ubetinget respekt for Astrals mentale forvrængninger i form af syge konspirationsteorier, men er det helt ærligt derud, du vil?

Jeg har slet ikke i sinde at beskytte Astral eller nogen andre.. Jeg tror ikke selv på konspirationsteorier overhovedet.. Jeg vil sige det sådan.. At hvis verden styres at få psykopatiske hemmelige grupper, så gør de fanme et dårligt arbejde! Desuden er verden jo ikke blevet et bedre sted at være.. Altså et bevis på at INGEN har kontrol over noget som helst!
¨Jeg ved ikke om det er min anarkistiske tanke der gør at jeg blindt tror på at ingen er i front.. Min tro/håb på kaos er nok lidt for stærk når jeg skal tænke rationelt om dette emne..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]