Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 13:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: in fantasyland
Hey nu har jeg spekuleret lidt over hvorfor man som regel siger flyd med trippet og at man skal overgive sig helt til trippet. Aligevel gør de færreste det og nogle forsøger at kæmpe mere eller mindre imod trippet

Kan i komme med fordele, ulemper og grunde til de forskellige ting?

chill

Flueknepper kongen

sekstoi skrev:
Hey nu har jeg spekuleret lidt over hvorfor man som regel siger flyd med trippet og at man skal overgive sig helt til trippet. Aligevel gør de færreste det og nogle forsøger at kæmpe mere eller mindre imod trippet

Kan i komme med fordele, ulemper og grunde til de forskellige ting?

chill

Hvis man ikke overgiver sig til trippet, kan man komme i en situation, hvor man kæmper mod sindet. Rather ubehageligt.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Og sindet kan man ikke kæmpe imod. Du kan derimod forsøge at forstå sindet, og hvorfor du oplever det du oplever.

Alt det du oplever under et trip oplever du jo af en grund. Et trip er ikke bevidst i den forstand, at det vil straffe dig eller give dig en god oplevelse. Det trippet viser dig er 100% neutralt, det dukker op fordi det er ting der vedrør dig. Hvad der er knap så neutralt er din holdning til trippet.

Når du mener at det er noget negativt du oplever, så er det ikke trippet der er negativt, men din indstilling til trippet og din mening omkring det. Hvis der endelig er noget du skal kæmpe imod under sådan et trip, er det netop din holdning til det du oplever. Hvis du fortolker noget som negativt, må du forstå hvorfor du synes det er negativt - og det er jo sådan nogle ting en psykedelisk oplevelse kan hjælpe en med :)

Hvis du derimod kæmper mod rusen, så gør du ting værre for dig selv - for der findes absolut ingen fornuftig forklaring på hvorfor det kan være en fordel at kæmpe mod sådan en oplevelse - du kan alligevel ikke flygte nogen steder overhovedet.

Det er i hvertfald det jeg efterhånden har erfaret med de 50-60 trips jeg har taget.

Håber det giver mening. Det er lidt en ustruktureret forklaring, men jeg tænker sgu ikke så klart efter en lang skoledag :P

Senest rettet af syreperlen 17 mar 2006 16:27, rettet i alt 3 gange.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Hvis du ikke kan acceptere de ting du oplever, kan det føre til, at du ønsker at trippet skal stoppe, og det kan føre til, at du bliver bange for, om du er blevet "permanent psykotisk" (og det er ikke sjovt). Det har jeg ihvertfald oplevet.

Hvis du prøver at rationalisere de ting du oplever på trippet og få dem til at passe ind i dit normale verdensbillede mens du oplever dem, kan det gøre trippet negativt, da det tit ikke lader sig gøre.
Hvis du føler at de ting du oplever på trippet er "forkerte", kan du ikke nyde dem, men prøver at kæmpe imod dem, og så går det for alvor galt.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Man kan ikke kæmpe imod et kraftigt trip, så man har sådan set ikke noget valg end at flyde med...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Dextrose skrev:
Man kan ikke kæmpe imod et kraftigt trip, så man har sådan set ikke noget valg end at flyde med...

Men det kan være fucking svært! Jeg vil hellere tortureres i 5 år i et Iransk fængsel end jeg vil opleve et FOR hæftigt trip igen! Det kan være så modbydeligt når man sider med foden på bremsen hele vejen igennem trippet..!

Men altså "go with the flow.."
Jeg er, som jeg har sagt mange gange herinde, et "weakhead" hvad angår psykedeliska.. De kan virkeligt fucke med mig selv ved det andre kalder lave doser.. Jeg har derfor ofte svært ved at overgive mig til trippets styrke. Derfor er jeg begyndt at tage en tredje del af hvad mine venner gør, det passer ofte sammen så vi tripper lige stærkt.
(svært at sammenligne trippenes styrke, men man kan jo blive enige ved at sammenligne hvad man ser..)

/IC

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Infected Cope skrev:
Men det kan være fucking svært! Jeg vil hellere tortureres i 5 år i et Iransk fængsel end jeg vil opleve et FOR hæftigt trip igen! Det kan være så modbydeligt når man sider med foden på bremsen hele vejen igennem trippet..!/IC

Enig har prøvet det på swampe en enkelt gang. Ikke spor sjov.

Hvis man lige pludslig overvejer i et trip at slå bremsen i, så skulle man aldrig have indtaget det. At være afklaret med det før man indtager noget er Alpha Omega og med garanti det vigtigste.

Mvh Mikkel

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Nu ved jeg godt, at det sikkert bare er "sådan noget man siger", men jeg tror trods alt at fem års tortur er en del mere langtidsskadeligt for psyken en de fleste badtrips I har oplevet.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Psyko skrev:
Nu ved jeg godt, at det sikkert bare er "sådan noget man siger", men jeg tror trods alt at fem års tortur er en del mere langtidsskadeligt for psyken en de fleste badtrips I har oplevet.

overdrivelse fremmer for....

Titel:
Junior medlem

Zarathustra skrev:
Hvis du prøver at rationalisere de ting du oplever på trippet og få dem til at passe ind i dit normale verdensbillede mens du oplever dem, kan det gøre trippet negativt, da det tit ikke lader sig gøre.
Hvis du føler at de ting du oplever på trippet er "forkerte", kan du ikke nyde dem, men prøver at kæmpe imod dem, og så går det for alvor galt.

Fuldstændig enig!
Det er også (for mig ihvertfald (også under påvirkning af thc)), en del af "kampen" om at få en positiv oplevelse under rusen.

At "tanker"/"følelser"/"stemninger" der i ultra små øjeblikke dukker op i bevidstheden og er så fremmede og uforståelige for hvad man før troede der var mulighed for at "opleve" i menneskets bevidsthed, kan være så grænseoverskridene og skræmmende fordi indtrykkene er så langt væk fra ens håndgribelige og trygge ("normale") "rammer" og at man så samtidig ikke forstår hvad der sker, og kan give en (stærk) angst for om man er ved at miste forstanden fordi det kan virke stærkt unormalt.

At feltet i ens underbevidsthed (og i under påvirkning af div. substanser - potientiel bevidsthed) er ligesom et kæmpe mørkt rum - et rum lige så stort og mørkt som universet - som man ikke kender og ikke kan vide hvad man kan finde når man svæver rundt i det (flyde med trippet) kan give et stærkt behov for at ville kontrollere hvor langt ud man vil og i hvilken retning man vil bevæge sig hen af, at man nærmest panik agtigt kan gribe ud efter noget som er håndgribeligt og forståelig (trygt) som skal holde en fast og som skal forhindre en i at svæve et sted hen hvor man ikke kan finde tilbage fra.
Da dette i mere eller mindre grad ikke kan lade sig gøre når man først tripper, gør at man måske flyder ja - men så er det med paraderne oppe og alt hvad man så støder på i trippet vil så virke fjendtligt og uvelkommen og være så angstfremkaldende at man er trådt ind i et badtrip.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]