Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 21:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg har brugt søgefunktionen for at finde emner der har omhandlet dette spørgsmål, men udfaldet var alt for mange topics hvor meditation sommetider kun forekommer et par gange..

Så derfor laver jeg denne tråd.

Jeg sidder i skræderstilling på en pude på gulvet og lukker øjnene. Jeg placerer hænderne på mine knæ med håndfladen på knæskallen.
Trækker luft ind i 5 sek. holder det 5 sek. puster ud i 5 sek. og trækker vejret ind igen så snart mine lunger er tomme efter de 5 sek..
Derefter gør jeg det hele forfra..
Jeg bruger ikke musik, da jeg ikke har noget der direkte hjælper mig til at slappe helt af og leder mine tanker i ro..
Jeg bruger ca. ½ time på det, og gør det hver anden dag, og altid om aftenen ved en 9-11 tiden.

Så.. Hvordan mediterer i? Hvordan bruger i jeres åndedræt? hvilken stilling bruger i når i mediterer? bruger i musik? kom med en detaljeret beskrivelse af hvordan i gør :wink:

mvh. IC

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: honolulu
Jeg meditere hverdag og det forgår på den måde at jeg kommer noget kraftfuldt musik på som kan være lyde af munke der synger omn eller indisk piger der synger om nemah shivaya,synes det passer godt og giver en god kraft..Jeg tænder røgelse og sætter et tændt lys forand mig da det er med til at give energi til min meditatin..Nogle gange sætter jeg syv krystaller som står for de syv chakre rundt om mig og tager den ene i hånden mens jeg meditere..Jeg har fundet en ny verjrtræknings tæknik som går ud på at trække vejret igennem munden og ud igennem næsen og det får mig til at komme meget dybere i trance..Andre gange ligger jeg mig ned på mit tæppe og altid på samme sted i min stue og mener det er vigtigt. Jeg kommer musik på og vælger en sten udfra hvad de står for og hvad jeg mener jeg har brug for lige pt og sætter den på min krone chakre som ligger der hvor det 3 øje er...Ligger på den måde i ca en halv time og det virker rigtig godt..

Håber det kunne hjælpe lidt :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
tribe79 skrev:
Jeg kommer musik på og vælger en sten udfra hvad de står for og hvad jeg mener jeg har brug for lige pt og sætter den på min krone chakre som ligger der hvor det 3 øje er...Ligger på den måde i ca en halv time og det virker rigtig godt..

:D Lyder meget... New age... Men kronechakraet/sahasrāra ligger ikke ved det 3. øje - det ligger lige over hovedet - man kan vælge at se det som en slags "glorie". Det 3. øje har sit eget chakra.
Jeg er ganske enig i at chakrameditation er en glimrende måde at begynde at meditere på. Cope, søg omkring og jeg er sikker på at du kan finde en god guide til chakrameditation hvis det er noget du vil eksperimentere med.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Prometheus skrev:
tribe79 skrev:
Jeg kommer musik på og vælger en sten udfra hvad de står for og hvad jeg mener jeg har brug for lige pt og sætter den på min krone chakre som ligger der hvor det 3 øje er...Ligger på den måde i ca en halv time og det virker rigtig godt..

:D Lyder meget... New age... Men kronechakraet/sahasrāra ligger ikke ved det 3. øje - det ligger lige over hovedet - man kan vælge at se det som en slags "glorie". Det 3. øje har sit eget chakra.

tak for at rette mig..Hvad kan være en god måde at meditere på for øvede?

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
tribe79 skrev:
tak for at rette mig..Hvad kan være en god måde at meditere på for øvede?

Nu er det heller ikke noget jeg ved VILDT meget om, men jeg kan f.eks. anbefale bogen "Højere Bevidsthed" af Jes Bertelsen. Jeg har svært ved at videreformidle hans teknikker, det klarer han helt sikkert meget bedre selv.
Ved chakrameditation er der nogen dejligt håndgribelige fokuspunkter, så bevidstheden kan holdes hvor man vil have den selv om man ikke er specielt øvet i at holde en meditativ bevidsthedstilstand. Man kan også få CD'er med speciel chakrameditationsmusik som gør det meget nemmere at nå dybt i tilstandene.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Den vil jeg da prøve at låne på biblioteket mange tak for det..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]