Jeg kunne ikke finde noget event-forum, selvom jeg synes jeg har set det en gang. Måske var det bare en tråd. Beklager hvis jeg fucker op her. Anyways:
Reggae er jo ikke ligefrem psychedelisk musik, men det hylder i hvert fald cannabis som ingen anden genre. Her er pressemeddelelsen, hvis nogen har interesse. Det plejer at være en særdeles god fest den her.
ROOT DOWN 3
Danmarks største reggae arrangement. Igen.
Lørdag d. 20. maj kl. 20.00-05.00. Entre: 40 kr.
For tredje og måske sidste gang afholdes endags reggaefestivalen Root Down i Ungdomshuset i København. Root Down er den årlige fest hvor toppen af den Københavnske reggae soundsystem scene demonstrerer hvad de kan. Samtlige af scenens største navne optræder i ca. en time hver. Desuden præsenteres live to bud på den næste store ting i skandinavisk reggae.
Denne gang har arrangementet fokus på reggaemusikkens diversitet. Det kræver alle husets 3 etager og omfatter genrerne reggaeton, dubstep, UK steppas, kwaito, raggajungle, rocksteady, ska, dub og selvfølgelig hoved kategorierne roots reggae og dancehall, som har hver deres etage.
Foruden de 22 forskellige soundsystems og DJs spiller Stockholm bandet Livelihood for første gang i Danmark. Det unge 11 personers band har siden 2001 etableret sig på festivaler og klubber som det seneste vidunder indenfor den distinkte svenskreggae (pressefotos haves). Og så debuterer det nye danske band Fabula Beat. Det er en gruppe, som på forhånd har en stor forventningsfuld fanskare, eftersom de er det med længsel afventede nye projekt fra hovedkræfterne bag undergrundssuperstjernerne Favelachic og Dullen & Dykens Lydsystem.
Alle optræder gratis og hele overskuddet går til Ungdomshuset. Vi repræsenterer et musikmiljø, der ser det som katastrofalt, at den verserende retssag mod Ungdomshuset ser ud til at lukke det største knudepunkt i Skandinavisk modkultur og undergrunds musik. Ungdomshuset er Københavns eneste tilbageværende reelle fristed og det er desuden byens bedste spillested, hvilket vi ønsker at demonstrere. Sidste gang Root Down løb af stablen i januar 2005 gik køen fra Jagtvej 69 hele vejen forbi naboerne Aldi, Fest & Farver og Copenhagen Tattoo Center. Der findes ikke et andet sted hvor Root Down kan fungere som det gør, og vi frygter derfor, at dette bliver enden på reggae scenens største årlige begivenhed. Retssagens endelige fase indledes samme weekend.
Sky Juice
Peoples Choice
Hydepark
Rootsman Hi-Fi
RubA’Dub Crew
Radikal Roots
Dub City
Unity Hi-Fi
FireHouse
Zulu Souljahs
She Lion
Beatsters
Even
Rita Blue
Sista Lei
Dr. Disk
Universal Soundsystem
Stunn Gunn
Big Ras
Agent Collect
DJ Repulse
Lørdag d. 20. maj kl. 20.00 - 05.00. Entre: 40 kr.
Ungdomshuset, Jagtvej 69, 2200 København N
http://www.ungdomshuset.dk