Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 21:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: 2400 Kbh NV
Jeg kunne ikke finde noget event-forum, selvom jeg synes jeg har set det en gang. Måske var det bare en tråd. Beklager hvis jeg fucker op her. Anyways:

Reggae er jo ikke ligefrem psychedelisk musik, men det hylder i hvert fald cannabis som ingen anden genre. Her er pressemeddelelsen, hvis nogen har interesse. Det plejer at være en særdeles god fest den her.

ROOT DOWN 3

Danmarks største reggae arrangement. Igen.
Lørdag d. 20. maj kl. 20.00-05.00. Entre: 40 kr.

For tredje og måske sidste gang afholdes endags reggaefestivalen Root Down i Ungdomshuset i København. Root Down er den årlige fest hvor toppen af den Københavnske reggae soundsystem scene demonstrerer hvad de kan. Samtlige af scenens største navne optræder i ca. en time hver. Desuden præsenteres live to bud på den næste store ting i skandinavisk reggae.

Denne gang har arrangementet fokus på reggaemusikkens diversitet. Det kræver alle husets 3 etager og omfatter genrerne reggaeton, dubstep, UK steppas, kwaito, raggajungle, rocksteady, ska, dub og selvfølgelig hoved kategorierne roots reggae og dancehall, som har hver deres etage.
Foruden de 22 forskellige soundsystems og DJs spiller Stockholm bandet Livelihood for første gang i Danmark. Det unge 11 personers band har siden 2001 etableret sig på festivaler og klubber som det seneste vidunder indenfor den distinkte svenskreggae (pressefotos haves). Og så debuterer det nye danske band Fabula Beat. Det er en gruppe, som på forhånd har en stor forventningsfuld fanskare, eftersom de er det med længsel afventede nye projekt fra hovedkræfterne bag undergrundssuperstjernerne Favelachic og Dullen & Dykens Lydsystem.

Alle optræder gratis og hele overskuddet går til Ungdomshuset. Vi repræsenterer et musikmiljø, der ser det som katastrofalt, at den verserende retssag mod Ungdomshuset ser ud til at lukke det største knudepunkt i Skandinavisk modkultur og undergrunds musik. Ungdomshuset er Københavns eneste tilbageværende reelle fristed og det er desuden byens bedste spillested, hvilket vi ønsker at demonstrere. Sidste gang Root Down løb af stablen i januar 2005 gik køen fra Jagtvej 69 hele vejen forbi naboerne Aldi, Fest & Farver og Copenhagen Tattoo Center. Der findes ikke et andet sted hvor Root Down kan fungere som det gør, og vi frygter derfor, at dette bliver enden på reggae scenens største årlige begivenhed. Retssagens endelige fase indledes samme weekend.

Sky Juice
Peoples Choice
Hydepark
Rootsman Hi-Fi
RubA’Dub Crew
Radikal Roots
Dub City
Unity Hi-Fi
FireHouse
Zulu Souljahs
She Lion
Beatsters
Even
Rita Blue
Sista Lei
Dr. Disk
Universal Soundsystem
Stunn Gunn
Big Ras
Agent Collect
DJ Repulse

Lørdag d. 20. maj kl. 20.00 - 05.00. Entre: 40 kr.
Ungdomshuset, Jagtvej 69, 2200 København N
http://www.ungdomshuset.dk

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
ARGH, så skal man til gammelmandsfødselsdag den aften - men heldigvis tæt på, så hvis familien vil tidligt i seng kommer jeg derind.

fornuftig fest

Titel:
I´ll be there..

Hvis jeg er blevet rask, hehe

Titel:
Site Admin

Klart! Jeg tager også derind :D

Titel:
Medlem

Geografisk sted: God's blind spot
Jeg skal også helt klart derind. Nok mest for at høre Firehouse Sound fyre op.

Blev alt for stiv på Rub'a'Dub i søndags, så nåede aldrig at høre dem.

Anyway, guys så kommer i vel til Max Romeo koncert på Stengade på søndag [http://www.rubadub.dk] ? Det bliver stort.

Titel:
Ville lige komme med en ekstra opfordring til folk om at kigge ind nede i ungeren i aften. Masser af dejlig stemning og fede mennesker, og så er det jo helt unikke lokaler. Det eneste sted i Kbh hvor der aldrig sker noget lort medmindre du selv er uden om det. Tjek det ud, og dan dig din egen mening om stedet.

Det er nok ved at være sidste omgang af de berygtede reggae fester, som i mine øjne er de fedeste arrangementer de holder dernede, da retsagen vist nok skulle slutte engang i løbet af ugen.

Så kan du iøvrigt betale med tomme flasker i baren :lol: :lol:
12 tomme flasker = ny høker 8)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
jeg var derinde og kiggge ganske fucked amfetamin, ritalin og oral hash, og en slat ghb hjalp på min lamhed, måske jeg så nogle af jer, opdagede ihvertfald darkhorze, grufle og dex :)

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
var det godt? - var desværre for fattig, og udmattet af familiefrokkost... lød ellers spændende :(

Titel:
Site Admin

Ja, det var super happy musik og tilsvarende glade folk...

Dog kan man undre sig over at folk gider bruge timevis på at style sig grimme.

Titel:
TATP skrev:
var det godt?

Ja for fanden. Jeg synes det var top fedt!
Var næsten kun ovenpå da der som altid var ulideligt at være nedenunder med alle de mennesker.

Der var to livebands hvor det første bestod af tre tøser, og derefter et svensk roots band, også med kvindelig forsanger... Var der nogen af jer der så dem?
Kan fandme ik huske hva de hed, men fede det var de. De gav den rigtig meget gas!!!

Også de dj´s der gik på bagefter var skide gode. Længe leve hard dancehall. Nogen som kan huske navne???? Det stod på én af deres t-shirts.

Titel:
DH skrev:
Jeg skal også helt klart derind. Nok mest for at høre Firehouse Sound fyre op.

Fik du set dem??
Det var det de hed. Firehouse. Det var rocker svedigt. De var skide gode til at få folk med på den måde de hoppede rundt. Undrede mig tit over hva fanden de havde taget, hehe

Titel:
Medlem

klaske skrev:
TATP skrev:
var det godt?

Der var to livebands hvor det første bestod af tre tøser, og derefter et svensk roots band, også med kvindelig forsanger... Var der nogen af jer der så dem?
Kan fandme ik huske hva de hed, men fede det var de. De gav den rigtig meget gas!!!

De hed Livelihood.

klaske skrev:
Også de dj´s der gik på bagefter var skide gode. Længe leve hard dancehall. Nogen som kan huske navne???? Det stod på én af deres t-shirts.

Efter Livelihood, det sidste band, spillede Rootsman Hi-Fi plader (kl. 01-02) - det var dem der spillede smadder hardcore dancehall. Men dem hvoraf den ene havde navnet på t-shirten var Firehouse. De spillede kl. 03-04 på den scene.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
DH tog mig på tisseren! :o

Titel:
Medlem

Geografisk sted: God's blind spot
Dextrose skrev:
DH tog mig på tisseren! :o

Dex, du gjorde det samme sin lille gris :P Og du solgte tilmed min svedige krop for en øl! Du er en dårlig sugar daddy! :)

klaske: nej Firehouse stod til at gå på scenen temmelig sent, så jeg så dem ikke. Blev rimelig hurtig træt af varmen inde i ungeren og ikke mindst at der kom en random tosse og skubbede een hvert andet øjeblik bedst som man stod og dansede.

Men ja de er vold cool :)

Nogen herinde fra som var på rub'a'dub igår?

Titel:
Medlem

DH skrev:

Nogen herinde fra som var på rub'a'dub igår?

Ja da! Det var bomben! Max Romeo og Lone Ranger og også ham den hyggelige franske DJ var klasse.

Det er altid dejligt at se nogle gaaamle mennesker bevise at et langt liv med tung ganja hver eneste dag ikke nødvendigvis skader kroppen eller personligheden (især ikke hvis man så holder igen med alkoholen og spiser sundt).

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
DH skrev:
og ikke mindst at der kom en random tosse og skubbede een hvert andet øjeblik bedst som man stod og dansede.

Klaske skrev:
Det eneste sted i Kbh hvor der aldrig sker noget lort medmindre du selv er uden om det.

Nå ja...Næsten aldrig ihvertfald...

-Psyko

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]