Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 10 maj 2025 11:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Danmark
Jeg har nu diskuteret lidt med mine kammerater for noget tid siden!
Det drejer sig om måder at trippe på!
Nogle af mine venner vil bare høre noget Infected Mushroom og så ellers bare sidde med lukkede øjne og forsvinde ind i den syrede verden.
Det syntes jeg da også er ok fedt, men hvis jeg skal have et overdrevet fedt trip skal jeg enten være til en fest, eller også være ude i naturen!

Så min konklution er at man kan både trippe ved hjælp af musik, og hved hjælp at naturen (det man oplever i naturen).

Hvad syntes i om den tanke?

Vh SwarmpJ

Junior medlem

Geografisk sted: Vig, Danmark
Hej, det må absolut være en smagssag, der findes jo faktisk mennesker der mere eller mindre hader naturen!!!
Jeg syntes selv at det er overdrevet fedt at sidde og ryge en kæmpe koger en sommer nat ved bålet ude i naturen.
En af de fedeste var faktisk en vinter eftermiddag hvor jeg havede lavet et lille bål ude på vores mark, hvor jeg sad og røg mens solen gik ned, jeg mindes specielt at det havede sneet og den mørke blå himmel gjorde det bare til en helt speciel oplevelse, sjovt nok syntes jeg at efter en sådan tur hvor man bare har siddet og tænkt over livet, kan man ligsom bare tage alle livets trængsler og stress der måtte komme.

MVH Apache

Medlem

Geografisk sted: Sverige
Hvis vi nu snakker svampe, kan jeg bedst lide følgende måde at trippe på: den første halv time eller en time efter indtagelsen er jeg hjemme, derefter går jeg mest en tur i naturen. Efter en til to timer kommer der så tit et tidspunkt hvor jeg begynder at føle mig lidt ensomt, og går hjem igen, arbejder på computeren (så vidt det er muligt) eller lytter til musik. Bare at blive hjemme under hele trippet synes jeg er ok, men lidt kedeligt. En gang tog jeg svampe til en fest, og det gør jeg ikke igen. Ikke fordi det var decideret dårligt, men jeg kunne næsten ikke mærke svampene, derimod alkohol stærkere. Derfor forstår jeg slet ikke hvorfor folk skulle tage dem på diskoteker eller fester - de giver hverken energi (ligesom syre) og i de fleste tilfælde heller ikke eufori.
Syre derimod kan jeg godt lide til fester, men også i naturen - det er to ret forskellige oplevelser/virkninger, synes jeg. Har du kun prøvet syre til fester, så prøv helt sikkert en skovtur på det!

Hilsen, Xanadu

Junior medlem

Geografisk sted: Dammark
Hej Svampen! Vi må prøve at trippe i naturen en gang! det har vi jo aftalt! Så slår vi et telt op laver et bål og sætter os med en guitar! OK

-Trip Duck-

Dedikeret medlem

Geografisk sted: nordjylland
Der er helt klart mange forskællige trip måder!

Vi diskuterede trip værdier inde på Chatten i Søndags, og det er helt umuligt at konstantere om den ene værdi er bedre end den anden.

Det med at trippe bare for at blive fucked up/få en oplevelse synes jeg tildels er ok.

De indre menneskelige værdier kan også være noget man "trippe på", det synes jeg kommer helt automatisk Billede

Det eneste man skal lade være med er at trippe på samme måde/sted hvergang, så bliver det sgu kedeligt ... min egen erfaring.

MTV
Mads Jensen

PS! Fedt blad

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Jeg har lige en ting at sige i denne sag ! Det er fordi der er en eller anden der sagde noget med trip og fester ! Jeg syntes umidelbart det er en ok idé men man skal altså være sikker på at det også er aksepteret i den kreds man gør det i ! Ellers får man altså nogle skumle tanker og følelser !

------------------
Støt fri hash !

For mig er tripning LANGT fra en forberedelse på at dø! Det virker efter min mening som en ret syg holdning. Jeg holder også mest af at trippe i naturen, et sted hvor det er roligt og fredligt.
Jeg har den holdning at man ved et trip, kan skilde alle sine følelser fra hinanden, glæde, sorg, jalousi osv. Ved at erkende de forskellige følelser, tror jeg man kan lære at leve med den. På den måde mener jeg man kan heale sig selv, og blive bedre til at leve sit liv og gøre sine medmennesker glade.

Set og setting betyder alt hvad du får ud af et trip. Jeg mener man bør koncentrere sig om at finde ud af hvad men vil med et trip, inden man begiver sig ud i et. Det kan være det bare et for at analysere hvordan fx svampe virker, det kan være for at fyre den af, det kan være for at ransage sig selv, man bestemer fuldstændig selv hvor man vil hen, det er det der er så dejligt ved psykedeliske stoffer.

Jeg tror man kan blive en bedre person, og blive glad for at leve, ved at tænke lidt over hvor man vil rejse hen.

Mvh.
Loonie

------------------
Fred være med dig, og alle du møder!

[This message has been edited by Loonie (edited 12-11-2000).]

Junior medlem

Geografisk sted: Danmark
Et trip på svampe skal tages, når der er fuldmåne.
Månen skal IKKE opleves indefra og ud af et vindue. Nej, gå ud i naturen og vær' et med hvad du ser. Det er en fantastisk oplevelse.

(måske virker det med månen på mig, fordi jeg er en kvinde)

Men prøv det.

Go' tur
Chris

------------------
The world will end in 5 min. ....Please log out!

Medlem

Geografisk sted: Norway
Hei!
Jeg foretrekker å trippe ute i naturen,fordi det er der ting skjer. Man får hjelp av moder jord til å entre den mest magiske tilstand som finnes. Jeg tar med meg lavvuen(teepee-telt) oppe i skogen,koker 4-5 gram tørket semilanceata til te,drikker og svever avgårde i en mørk magisk skog. På slike tripper er det bra å være alene,du får virkelig kjørt deg på slike tripper.
Tripping på fest,kino,konserter er jeg ferdig for mange år siden. Slike omstendigheter hindrer meg i å oppleve det JEG vil oppleve. Jeg er interessert i de dype,kosmiske,selvransakende delen av tripping. Ikke å være vrengt på et utested,da røyker jeg heller store mengder hasj og drikker i tillegg. Men variasjon fryder.
Jeg vil anbefale alle der ute, dra ALENE ute i skogen,på kveldstid. Innta en STOR dose svamp(5 gram tørket P.Semilanceata) og se hva som skjer. Du vil være stolt av deg selv hvis kommer gjennom denne opplevelsen uten å frike ut. Tripping er for meg en forberedelse på det å dø. Du MÅ akseptere at nå er det INGEN vei tilbake,du må flyte med uansett, hvis ikke ender du i "helvete". Jeg vet såklart ikke hva døden er,MEN noe sier meg at å ha hatt slike opplevelser FØR man dør, vil være en fordel. Det er iallefall det urbefolkninger har sagt i 50000 år, jeg har en liten tillit til akkurat det der.

Ha et godt liv alle sammen!

"alt er såre vel"

Medlem

Ja, selv tripper jeg mest alene.

Jeg tænder en masse stearinlys, lægger mig på min seng, og forbereder det hele.

Jeg kunne personligt aldrig finde på at trippe til en fest. - Jeg ser svampe som et helligt objekt, som man skal have stor respekt for (Jeg respekterer, at andre kan gøre det samme til en fest; det er bare sjældent det sker).

Det der med, at man ikke skal trippe på samme måde hver gang kan jeg godt tilslutte mig; jeg synes man skal opleve så meget som muligt.

Men på den anden side, så mener jeg, at det er forkert at sige at det bliver 'ensformigt'. Hvis det bliver ensformigt, så tripper man simpelthen for ofte. Hvis man synes at trip bliver 'ensformige', så bør man måske have lidt mere respekt for tingene, og skrue lidt ned for tempoet.

Bare lidt tilfældigt nedstrøede tanker.

Medlem

Geografisk sted: Århus,DK
For mit vedkomne er der ik noget bestemt sted el. begivenhed der er det vigtigste, bare der nogle gode mennesker, og at jeg har det godt nok!

Naturen,et lille rum,en fest,alene,i byen,osv., hvordan mit trip opleves der indefra er altid det jeg mindes best, der har været tidspunkter hvor jeg gerne ville planlægge hvor og hvordan landet sku ligge, men...
"i mit hovedet er der en klode, i kloden er roden, fra roden gror alt og ingenting, i mit hovedet er roden til kloden..."

Fred ud, mvh.spiot

Medlem

Geografisk sted: Århus,DK
Synes det er lidt sjovt at udskifte stedet man tripper på!

(endnu mer)Fred ud, mvh.spiot

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]